Telecom News - בנק אסטוני מאמץ את אפליקציית הארנק Cuber שמאחוריה עומדים ישראלים

בנק אסטוני מאמץ את אפליקציית הארנק Cuber שמאחוריה עומדים ישראלים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> בנק אסטוני מאמץ את אפליקציית הארנק Cuber שמאחוריה עומדים ישראלים
בנק אסטוני מאמץ את אפליקציית הארנק Cuber שמאחוריה עומדים ישראלים
מאת: מערכת Telecom News, 12.6.15, 19:20CUBER מסך

בנק LHV מאסטוניה תומך בפרויקט ליצירת אפליקציה של פלטפורמת שירותים פיננסיים והעברת כספים המשתמשת ב-Blockchain של הביטקוין באמצעות טכנולוגיית "מטבעות צבועים".

אפליקציית Cuber Wallet, שזמינה לאנדרואיד ולאייפון, מאפשרת למשתמשים לשלוח ולקבל יורו מיידית וללא עמלות ומאפשרת לסוחרים לקבל תשלומים בחינם ולהימנע מעמלות העברה של כרטיסי אשראי. המערכת הנסיונית משתמשת בטכנולוגיית ה-Blockchain של הביטקוין באמצעות ה-Colored Coins (מטבעות צבועים).

האפליקציה זמינה לשימוש אך כרגע ניתן להטעין כסף רק מחשבון של הבנק האסטוני LHV. כרגע נעשות בדיקות על האפליקציה במצב בטא והן תימשכנה במשך השנה הקרובה. LHV וידאה, שהאפליקציה חוקית ומצייתת לכל הרגולציות הרלוונטיות.

בנק LHV נוסד ב-1999 ומחשיב עצמו כ"בנק מהדור החדש". הוא פרטנר של האקסצ'יינג'ים Coinbase ו-Coinfloor . הוא מתמקד בתמיכה בפתרונות טכנולוגיים חדשניים לבעיות פיננסיות ומשקיע בפיתוח מוצרים דיגיטליים. הוא ישחרר בקרוב API, כדי שסטארטאפים בתחום הפינטק ובנקים אחרים יוכלו לבנות על Cuber.

פיתוח האפליקציה נעשה בשת"פ בין בנק LHV וחברת פיתוח שבדית בתחום טכנולוגיית "המטבעות הצבועים" בשם ChromaWay AB, שנוסדה ב-2014. החברה סייעה ביצירת פלטפורמת Cuber כאשר מפתחים מאסטוניה, שבדיה, אוקראינה, רוסיה וישראל עבדו על הפרויקט.

בבדיקה לעומק מסתבר, שבחברת ChromaWay AB נמצאים כמה וכמה ישראלים, חלוצים בתחום חדשני זה:

החברה מבוססת על עבודה חלוצית של אלכס מזרחי ב"מטבעות צבועים" מ-2012, כאשר הוא עשה אז את ההטמעה הראשונה. בתיאור ההיסטוריה של הטכנולוגיה באתר החברה, מודגשת תרומתו של רון גרוס.

בצוות שלה נמצאים, בין היתר: 

אלכס מזרחי - CTO.

Did the first implementation of Bitcoin 2.0 in the world. Lead the open-source colored-coins project from 2012. MSc in applied mathematics from the national university of Donetsk and graduated with honors. Author of several academic papers about bitcoin. Also known as killerstorm
 
אור פרלמן - COO:

Bitcoin expert. Cofounder of Safebit, an early user-friendly bitcoin wallet. Several years in marketing. Law degree
 
עידו בנטוב- Head of Research:
 
This year finishing PhD in Computer Science at Technion University. Known from his work on Bitcoin protocol improvements such as the “Proof of Activity” paper
בנק LHV גם הכריז כדלקמן:

The bank also claimed that they issued €100,000 worth of securities on the Bitcoin blockchain, using the Cuber platform, making them the first bank to ever do so

 
LHV
CUBER



 
 
Bookmark and Share