Telecom News - שר האוצר יעלה לאישור ממשלה את תיקון חוק האנג'לים להשקעות בסטארטאפים

שר האוצר יעלה לאישור ממשלה את תיקון חוק האנג'לים להשקעות בסטארטאפים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> שר האוצר יעלה לאישור ממשלה את תיקון חוק האנג'לים להשקעות בסטארטאפים
שר האוצר יעלה לאישור ממשלה את תיקון חוק האנג'לים לעידוד השקעות בסטארטאפים
מאת: מערכת Telecom News, 18.6.15, 19:15משה כחלון
 
במסגרת החוק יקבלו משקיעים, שישקיעו בחברות חדשניות, שאושרו ע"י לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה כ"חברות מטרה", הטבת מס משמעותית ויוכלו להפחית מהכנסותיהם החייבות במס את הסכומים, שהושקעו בסטארטאפים.
 
שר האוצר משה כחלון (בתמונה משמאל) יעלה ביום א' 21.6.15 את תיקון חוק האנג'לים כדי לעודד ההשקעות בסטארטאפים. מדובר בצעד משמעותי, שנועד להגדיל את היקף ההון הזמין להשקעה בחברות הזנק.
 
במטרה לשמר את היתרון היחסי של ישראל בתחום התעשיות עתירות הידע, החליטה הממשלה על מתן תמריצי מס, שיסייעו לחברות צעירות לפתח רעיונות חדשניים עד לכדי ביסוסן כחברות גדולות במשק. חברות צעירות רבות, שמצויות בשלב הראשוני של מחקר ופיתוח (seed), זקוקות למימון בכדי להתפתח. הממשלה מכירה בצורך לעודד השקעות בחברות אלו כדי שהמשק הישראלי יוכל להמשיך ולקיים פעילות יזמית וחדשנית.
 
במסגרת החוק יקבלו משקיעים, שישקיעו בחברות חדשניות, שאושרו ע"י לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה כ"חברות מטרה", הטבת מס משמעותית, כאשר יוכלו להפחית מהכנסותיהם החייבות במס את הסכומים, שהושקעו  בחברות הזנק צעירות.
 
במסגרת התיקון צפוי להתווסף מסלול חדש לקבלת ההטבות לצד הארכת תוקפו של המסלול הקיים כיום בחוק. המסלול החדש יגביר את האטרקטיביות של ההשקעות בחברות הזנק צעירות בקרב משקיעים ע"י יצירת וודאות למשקיע. כך, שיידע על זכאותו להטבות בעת ביצוע ההשקעה. התיקון צפוי גם להפחית בצורה ניכרת את הסרבול הביורוקרטי, שחל על חברה המבקשת כיום לקבל השקעות מוטבות.

עדכון 21.6.15, 13:35: ההצעה אושרה.
גיוס הון



 
 
Bookmark and Share