Telecom News - שרי האוצר והכלכלה יביאו לאישור הקמת רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית

שרי האוצר והכלכלה יביאו לאישור הקמת רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> שרי האוצר והכלכלה יביאו לאישור הקמת רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית
שרי האוצר והכלכלה יביאו לאישור הממשלה הקמת רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית
מאת: חיים חביב, 18.6.15, 19:50אריה דרעי
 
ההצעה תעלה ביום א' 21.6.15 לאישור הממשלה. הרשות תתפקד כזרוע ביצועית ללשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה, תקל על חיי היזמים ותשפר את יכולות הממשלה ע"י שינוי מבני של לשכת המדען הראשי.
 
ההצעה להקמת הרשות גובשה במשותף ע"י שרי האוצר והכלכלה בתום עבודת מטה מקיפה. ההצעה אמורה לספק פתרון מושכל להפעלה נכונה של מגוון כלי התמיכה העומדים כיום לרשות התעשייה, כדי להגביר את קצב צמיחתה ולהרחיב את שיעור המועסקים בתעשייה עתירת הידע, תוך הגדלת הפריון גם בענפים מסורתיים.
 
לרשות שתוקם תינתנה יכולות מקצועיות וגמישות כדי לאפשר לה חופש פעולה, יוזמה, כלי ניהול ואמצעים לקידום החדשנות הטכנולוגית בתעשייה, בקצב ההולם לשוק וביעילות מרבית. מטרות נוספות של הרשות הן עידוד הצמיחה, הגדלת הפריון וקידום החדשנות הטכנולוגית בתחומי התעשייה בישראל.
 
הקמת הרשות משקפת כוונה של הממשלה ביחס לתעשיית ההייטק, לשמירה וחיזוק ההובלה העולמית של ישראל מול תחרות הולכת וגוברת, יחד עם חיבור חלקים נרחבים במשק אל מנוע צמיחה זה.
 
לאור החשיבות הרבה של החדשנות בישראל, שהפכה בעשורים האחרונים למנוע הצמיחה העיקרי של המשק, סבורה הממשלה, שיש לשפר את יכולותיה באמצעות שינוי מבני של לשכת המדען הראשי להשגת ביצועים משופרים יותר לטובת התעשייה. בממשלה סבורים, כי השינוי המבני הוא זה שיאפשר את המשך קביעת המדיניות ע"י הממשלה.

משה כחלון, שר האוצר: "אחת המטרות, שסימנו במשרד האוצר, היא לתמוך ולקדם כל הצעה, שתתמוך ביזמות ותחזק את מעמדה של ישראל כמדינת סטארטאפ ניישן. הרשות לחדשנות תסייע לחיזוק היחסים הכלכליים הבינלאומיים של ישראל בכל התחומים ולא פחות חשוב מכך תקל על חיי היזמים. שמירה על מעמדה של ישראל כמעצמה טכנולוגית היא חובה קיומית וכלכלית עבורנו".
 
אריה מכלוף דרעי, (בתמונה למעלה), שר הכלכלה: "הקלות בתפקוד ותפעול לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה, על פעילותה וכלי התמיכה השונים, שהיא מעמידה לרשות קהלים שונים ומגוונים בתעשייה הישראלית, מחויבת כדי לשמר את ההובלה של הטכנולוגיות הישראליות בעולם תוך תרומה משמעויות למשק, לפרוץ לשווקים חדשים, לפתח את התעשייה המסורתית, לפשט את תהליכי העבודה והתוצר ולחזק את תדמיתה של ישראל כמדינת חדשנות מובילה ומשמעותית".

עדכון 21.6.15, 13:30: הממשלה אישרה הקמת רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית.
סטארטאפים



 
 
Bookmark and Share