Telecom News - "פטורים ממכרז" לחברות ייעוץ כלכלי למטרות סרק ע"י מועצת הכבלים והלוויין

"פטורים ממכרז" לחברות ייעוץ כלכלי למטרות סרק ע"י מועצת הכבלים והלוויין

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> "פטורים ממכרז" לחברות ייעוץ כלכלי למטרות סרק ע"י מועצת הכבלים והלוויין
מועצת הכבלים והלוויין אטמה את עצמה מפני הציבור במחצית השניה של 2014 ומאז כל מה שנעשה שם - נעשה תחת מעטה חשאיות. חשיפת 2 פטורים תמוהים ממכרז לחברות ייעוץ כלכליות למטרות סרק, כדי ל"הכשיר" את איחוד בזק ו-YES.
מאת: אבי וייס, 20.6.15, 19:30ד"ר יפעת בן-חי-שגב

24.7.14 (לפני כמעט שנה) היה המועד האחרון, שבו מועצת הכבלים והלוויין דיווחה על מעשיה והחלטותיה לציבור (למי שלא מאמין, שיסתכל כאן), ומאז, כל מה שיוצא החוצה לציבור או שהוא "פמפלט פרסומי" כדי "להכין דעת הקהל" לגזירות עתידיות (כמנותח למשל כאן וכאן), או נוהל חסר ערך שתלוש מהמציאות כמפורסם כאן, או בהדלפות.  

אחת ההדלפות האחרונות הייתה השאילתה, ששאל ראש הממשלה (ביבי נתניהו, שהוא גם שר התקשורת) את מועצת הכבלים והלוויין, לקבל חוות דעת לבקשת האיחוד בין בזק ל-YES. היות והנושא הזה "נטחן עד דק" בעשור האחרון, די ברור מה תהיה התשובה של מועצת הכבלים והלוויין לראש הממשלה \ שר התקשורת. די בקרוב, ככל המסתמן, נראה את האישור לאיחוד הזה - נחתם.

אולם, זו הייתה הזדמנות פז למועצת הכבלים והלוויין, להרוויח מהצד ייעוץ כלכלי (כי אין למועצה כלכלן...), לאחר שהכלכלן שלה התפטר (כפי שחשפנו כאן, בחלק התחתון בכתבה), בגלל התרגילים שעשתה עליו ד"ר יפעת בן-חי-שגב (בתמונה), במועצת הכבלים והלוויין.

לכן, פניתי למשרד התקשורת ושאלתי: 
בידיעה כאן מופיע בפסקה הראשונה כך: "משרד התקשורת מקיים בימים אלה מכרז לבחירת חברת ייעוץ כלכלי עבור מועצת הכבלים והלוויין. החברה שתיבחר אמורה לספק חוות-דעת למועצה בשורה של נושאים, ובהם בנושא מיזוג בזק-yes". לא הצלחתי למצוא את המכרז הזה, לא באתר משרד התקשורת ולא באתר המכרזים של החשכ"ל.
היכן המכרז הזה פורסם?"

לאחר שתי תזכורות קיבלתי את התגובה הבאה ממשרד התקשורת: "הנושא נמצא בשלהי הליך מכרזי שצפוי להסתיים בקרוב".

מהתשובה הזו הבנתי, שאולי זה לא בדיוק "מכרז" כמו שפורסם בהדלפה, אלא דבר חדש הנקרא: "הליך מכרזי". 

בעיון באתר משרד התקשורת בפרק "מכרזים" (כאן) אין שום זכר למכרז כזה או דומה לו. יתרה מכך. המכרז האחרון הנמצא שם הוא מנובמבר 2014, לשירותי ניקיון. מאז: שקט ודממה. אין יותר מכרזים מאז נובמבר 2014... 

גם בדיווח על ה"פטורים ממכרזים" של משרד התקשורת (שפורסם לפי דרישה בהמשך לחוק חופש המידע), אין כל זכר לדבר כזה. בדיווח על "פטורים ממכרז", שבוצעו במשרד התקשורת ב-2014 (סה"כ 39 פטורים ממכרז, דהיינו כמעט כל ההתקשרויות של משרד התקשורת ב-2014 נעשו ב"פטורים ממכרז", כחלק מ"פירמידת הפטורים ממכרזים"), כמופיע בהרחבה כאן, אין עדכון שוטף לפטורים ב-2015, מלבד פטור אחד זניח, שמופיע בסוף הרשימה הזו. דהיינו: גם כאן אין כל כל זכר ל"פטור ממכרז" בעניין "הייעוץ הכלכלי" למועצת הכבלים והלוויין. 

לקח לי זמן ובסוף גיליתי, ש"ההליך המכרזי" המוזכר בתגובת משרד התקשורת לא היה אחד אלא שניים: שני פטורים ממכרזים שהוצאו במקביל, כדלהלן:

א
התקשרות עם יועץ כלכלי עבור מועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין בסך של 177,000 ש"ח + מע"מ, עם הלוי דוויק ושות' ארתיק ישראל חברה בע"מ. הנימוק לפטור: התקשרות עם מומחה-יחסי אמון מיוחדים-בדיקת מספר הצעות (לא דווח ממי התקבלו ההצעות, ומי הביא ובדק הצעות אלו). 

ב.  התקשרות עם יועץ כלכלי עבור מועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין בסך של 198,240 ש"ח + מע"מ, עם עדליא - ייעוץ כלכלי בע"מ. הנימוק לפטור: התקשרות עם מומחה-יחסי אמון מיוחדים-בדיקת מספר הצעות (לא דווח ממי התקבלו ההצעות).  

ככה "עפו באוויר" בפטורים ממכרז 375,240 ש"ח (+מע"מ), הרבה יותר מעלות העסקתו של כלכלן בכיר במשרה מלאה למשך שנה. כך משיגים במועצת הכבלים והלוויין נייר "כלכלי", שיצדיק, ככל הנראה, את מיזוג בזק-YES... 
 
כסף נשפך כמו מים



 
 
Bookmark and Share