Telecom News - אלקטל-לוסנט השיקה נתב G.fast לבית שיוביל לחיסול "השוק הסיטונאי"

אלקטל-לוסנט השיקה נתב G.fast לבית שיוביל לחיסול "השוק הסיטונאי"

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> אלקטל-לוסנט השיקה נתב G.fast לבית שיוביל לחיסול "השוק הסיטונאי"
אלקטל-לוסנט השיקה נתב G.fast לבית שישנה את מאזן כוחות "השוק הסיטונאי"
מאת: מערכת Telecom News, 23.6.15, 11:19G.fast Router

הנתב יאיץ את פריסת האולטרה פס-רחב ויאפשר מהירויות של סיב אופטי בבתים ועסקים על גבי תשתית קווי הטלפון הקיימת של רשת בזק, כאשר היא תעבור לווקטורינג ותשנה את השוק הסיטונאי די בקרוב.

אלקטל-לוסנט, ספק הציוד של בזק, הודיעה על השקת מכשיר חדש לשימוש ביתי ועסקי המאפשר למפעילים להאיץ את פריסת התשתיות והגישה לאולטרה פס-רחב. זאת, על מנת להיענות לדרישה הגוברת למהירויות העברת נתונים גבוהות יותר בבית ובמקום העבודה.

נתב ה-G.fast החדש של אלקטל-לוסנט (כהמשך טבעי לטכנולוגיית ה-Vectoring), הוא מכשיר משוכלל בתקן חדש בגישת "חבר-הפעל" (plug-and-play) להתקנה עצמית ע"י הלקוח, שחוסך מספק השירות את הצורך לשלוח מתקין. זאת, הודות לשימוש בתקן G.fast וניצול קווי טלפון קיימים כדי להגיע למהירויות תעבורת נתונים בקצב של סיב אופטי אל תוך הבית.

טכנולוגית ה-G.fast מאפשרת לספק השירות להביא מהירויות גבוהות המתקרבות לג'יגהביט לשניה אל תוך "חצר הלקוח". אולם, תחזוקת המהירויות הללו בבניין עשויה להיות מאתגרת יותר עם רשתות ביתיות מסורתיות, מהירויות WiFi נמוכות וסוגיות של אמינות, שמגבילות את מהירות תעבורת הנתונים, שלקוחות יכולים לנצל בכל רגע נתון. האתגר הופך למורכב יותר ככל שיותר מכשירי קצה מחוברים לרשת הביתית.

נתב רשת ה-G.fast הביתי החדש של אלקטל-לוסנט פותר את האתגר הזה. צרכנים צריכים רק לחבר אותו ומיד הם יכולים ליהנות ממהירויות גבוהות מ-750 מגה/שניה על גבי תשתית G.fast בביתם – כמעט פי 30 ממהירות תעבורת הנתונים הממוצעת, שנעה סביב ה-27 מגה/שניה.

על מנת לסייע באספקת כיסוי רשת ביתי לכל מכשירי הקצה המחוברים, הנתב הביתי מספק במקביל תדר WiFi כפול כדי לשפר את עוצמת האות ומהירויות תעבורה בסדרי גודל 1 ג'יגה. בכך, נחסך הצורך להריץ את סיב אופטי בתוך בית הלקוח.

שלומי אנג'י, (בתמונשלמה אנג'יה משמאל), סמנכ"ל טכנולוגיות, אלקטל-לוסנט ישראל: אלקטל-לוסנט מחויבת לסייע למפעילים להביא את שירותי האולטרה פס-רחב לבתים פרטיים לא תלות בתצורה.

שילוב טכנולוגית קצה של WiFi ו- G.fast יאפשר למפעילים לספק מהירויות דמי סיב אופטי אל תוך הבית על גבי חוטי הטלפון הקיימים ללא הצורך לקדוח חורים כדי להעביר את כבלי תקשורת חדשים.

הציוד לבית הלקוח (CPE), שאנו מציעים, יהווה עבור מפעילים אמצעי פשוט לסייע לצרכנים למקסם את פוטנציאל התעבורה של הבית המקושר שלהם היום ובעתיד".


עדכון 21.7.15: חברת BT (בריטיש טלקום, חברת הבזק הבריטית הענקית) מריחבה את הניסוי השיווקי שלה והחלה לפרוס שירותי G.fast ב-4 איזורים נוספים בבריטניה (התחילה עם 2 איזורים בניסוי טכנולוגי), אזורים בהם נפרסו סיבים בגישת ה-FTTp (סיבים עד לקרבת הבית). הציוד בארון התקשורת הוא של אלקטל-לוסנט. 

השירות החדש הוא של 330 מגה סל"ש בערוץ היורד ו- 30 מגה בערוץ העולה, ונמכר ל-ISP (בבריטניה יש רגולציה של "שוק סיטונאי" בשיטה שמכונה בשם VULA), במחירים שתלויים במרחק של הלקוח הביתי מארון התקשורת הנמצא בקצה הסיב, כמופיע בטבלה כאן. למשל, כרגע (יש צפי להורדת מחירים בחודש הקרוב) המחיר הבסיסי הוא 750 ליש"ט לחיבור (חד פעמי) ו-1,188 ליש"ט דמי שכירות לקו לשנה, ללא מע"מ [המע"מ בבריטניה עומד על 17.5%]. מעל זה יש עוד עלות התקנה, שתלויה במרחק מהארון וזה נע בין 350 ליש"ט (חד פעמי), כאשר המרחק הוא עד 199 מטרים, ומטפס בהדרגה ככל שהמרחק גדול יותר עד 6,125 ליש"ט בהתקנה שהמרחק של הלקוח מהארון הוא עד כ- 2 ק"מ (המחירים ללא מע"מ). ההתקנות הראשונות של הפריסה החדשה תבוצענה בימים הקרובים ובשבועות הקרובים ב-Huntingdon וב-York ואח"כ ב- Swansea (שם נערך ניסוי טכנולוגי של G.fast ל-100 לקוחות עם ביצועים של עד 500 מגה בערוץ היורד), ב- Gosforth וב-Newcastle
אלקטל-לוסנט



 
 
Bookmark and Share