Telecom News - התנועה לזכויות דיגיטליות: הארכת הניסוי הביומטרי היא הונאת הציבור

התנועה לזכויות דיגיטליות: הארכת הניסוי הביומטרי היא הונאת הציבור

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> התנועה לזכויות דיגיטליות: הארכת הניסוי הביומטרי היא הונאת הציבור
התנועה לזכויות דיגיטליות: הארכת הניסוי הביומטרי היא הונאת הציבור
מאת: מערכת Telecom News, 23.6.15, 12:29עו"ד יהונתן קלינגר
 
התנועה לזכויות דיגיטליות טוענת, שמדובר בניסיון גס, שנועד לטשטש את רישומן הקשה של תוצאות הניסוי הביומטרי הכושל. פורסם דו"ח מבקר המדינה על הכישלון החרוץ של המאגר הביומטרי. עדכון: הכנסת אישרה את המשך הניסוי למשך 9 חודשים נוספים. פרטים מהדיון ב-24.6.15  בתחתית הכתבה.

הערת מערכת: אתר זה היה היחיד מזה שנים שיצא נגד המאגר הביומטרי וחשף במאות מאמרים את כל ההונאות הקטנות והגדולות שמסתתרות מאחורי המאגר הזה (שעלה כמעט 900 מיליון ש"ח עד היום, לאזרחי ישראל). כיום, כל כלי התקשורת מגלים את מה שקוראי האתר הזה יודעים, מזה שנים..... 
 
כעת, שר הפנים הטרי, סילבן שלום, החליט, לנוכח הליקויים שנחשפו, להאריך את פילוט המאגר הביומטרי עד מרץ 2016, פילוט שהיה אמור להסתיים בסוף חודש זה. החלטה זו אושרה ע"י ועדת השרים ליישומים ביומטריים. עתה יש צורך באישור ועדות כנסת ומליאה.
 
במשך היום צפוי להתפרסם דו"ח חמור של מבקר המדינה על הפילוט והפגמים שבו. על דו"ח המומחים (לרבות מהטכניון) לגבי הליקויים הרבים והכישלון המוחלט של המאגר הביומטרי דיווחנו – כאן.

בתגובה להארכת הפיילוט, אמר היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות, עו"ד יהונתן קלינגר, (בתמונה): "הארכת הניסוי הביומטרי היא הונאה של הציבור. מדובר בניסיון גס, שנועד לטשטש את רישומן הקשה של תוצאות הניסוי הביומטרי הכושל ולהחביא אותן, במיוחד על רקע דו"ח מבקר המדינה, שיתפרסם היום ודו"ח המומחים שפרסמנו.

על הממשלה להציג את הניסוי ולהתמודד עם התוצאות, גרועות ככל שיהיו. אם יש צורך לעיין בתוצאות ולקבל על בסיסן החלטה, אין בעיה לעשות זאת כעת, על בסיס הפעולות, שנערכו בשנתיים של פעילות כושלת, מבלי להמשיך את הכנסת האזרחים למאגר הביומטרי.

אנו קוראים לחברי הכנסת, שלא לקחת חלק במהלך הזה ולעצור מייד את הניסוי הביומטרי בוועדת הכנסת הרלוונטית או במליאת הכנסת, שאמורות לדון בנושא".

עדכון 16:01: מבקר המדינה יוסף שפירא פרסם - כאן את דו"ח הביקורת על המאגר הביומטרי. הדו"ח המפורט מצוי - כאן.  בדומה לדו"ח המומחים של התנועה לזכויות דיגיטליות עליו דיווחנו כאמור - כאן, נמצא שלל ליקויים המצביעים על כך, שהמאגר הוא כישלון חרוץ.
 
עדכון 24.6.15, 21:39: בדיון שנערך היום בכנסת בנושא הארכת הניסוי הביומטרי הביעו נציגי התנועה לזכויות דיגיטליות התנגדות נחרצת להארכת הניסוי הביומטרי וקראו לקבל החלטה אמיצה ולעצור את המאגר הביומטרי עכשיו.
 
עו"ד יהונתן קלינגר, היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות: "מדובר בטעות קשה, שתכניס עוד מאות אלפי אנשים אל תוך מאגר ביומטרי מיותר, מסוכן והרה אסון. מדובר ב-9 חודשים נוספים של בזבוז זמן, שמונעים מאזרחי ישראל לקבל תעודה חכמה ובטוחה, בלי הסיכון של מאגר ביומטרי".
 
פרופ' קרין נהון: "מעולם לא הוצגו נתוני אמת לגבי בעיית ההרכשה הכפולה. מבחן נחיצות המאגר הביומטרי לא אמור לבדוק את יכולות המערכות הטכנולוגיות אלא האם המאגר נחוץ לישראל: מה הסיכון לביטחון, לפרטיות ואיזה עוד גופים יעשו שימוש במידע הזה. לאחר ניסוי של שנתיים קיבלנו את דו"ח המבקר המדבר על כשלים חמורים ביותר. אני לא יודעת איך ניתן לתקן את זה".
 
פרופ' אלי ביהם: "מאגרי מידע דולפים. עצם העובדה, שהסיכון הביטחוני, שנשקף למדינה מהמאגר הביומטרי, לא נבחן מראה, שהניסוי הביומטרי נכשל".
 
עו"ד יורם הכהן, יו"ר רמו"ט לשעבר: "ישראל חייבת תעודת זהות חכמה. ההחלטה ללכת למאגר עיכבה את תעודת הזהות. הכנסת חייבת לקבל החלטה אמיצה. אמנם, יש כאן עלויות שקועות, שצריך לספוג, אבל  צריך לעצור את הניסוי, לתת תעודות חכמות ללא מאגר ובעתיד לבחון את הסוגיה. ניתן לקיים תעודות ביומטריות חכמות בלי מאגר ביומטרי. הדחייה ההולכת ונמשכת בניסוי גורמת נזק גדול".

בסופו של הדיון אושרה הארכת הניסוי לעוד 9 חודשים.
 
הצילו!! ביומטרי



 
 
Bookmark and Share