Telecom News - מנכ"ל Fast חושף את מחירי השוק הסיטונאי והתרגילים של הוט

מנכ"ל Fast חושף את מחירי השוק הסיטונאי והתרגילים של הוט

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מנכ"ל Fast חושף את מחירי השוק הסיטונאי והתרגילים של הוט
בלעדי: שימוע סודי, שמקיים משרד התקשורת בעניין נתבי הפס הרחב של בזק והוט, הוביל לדי כך, שמנכ"ל חברת פאסט, ה-ISP היחיד המספק שירות שוק סיטונאי על רשת הוט, יוצא במכתב גלוי למנכ"ל משרד התקשורת לעצור את התרגילים של הוט, תרגילים שנועדו למנוע קיום "שוק סיטונאי" על הרשת שלה, ודורש בתקיפות שנתבי הוט יסופקו בחינם ללקוחות השוק הסיטונאי על רשת הוט.
מאת: אבי וייס, 27.6.15, 18:30אייל תמיר, מנכ"ל פאסט

כפי שחשפנו כאן, חברת האינטרנט (ISP) הקטנה והזריזה Fast (פאסט) הייתה הראשונה (ובינתיים היחידה) לספק שירותי "שוק סיטונאי" על רשת הוט. ניתחנו כאן בהחבה את הכדאיות של הצעת פאסט על רשת הוט. בהמשך, Fast הפתיעה שוב (נחשף כאן), כשיצאה בשירות מרובע על רשת הוט, בשם "שירות קוואד" ובכך הייתה ראשונה בשוק התקשורת עם "שירות מרובע" ללקוחותיה. 

אולם, מתברר שמאחורי הקלעים, כך לדברי Fast, הוט "שמה רגליים" לשירות הזה. השימוע החדש (שינותח בנפרד) בעניין נתבי בזק והוט, עורר את Fast להגיב ודי בחריפות ולחשוף את התרגילים של הוט ומחיריה הסיטונאיים עבור מי שרוצה "לרכב" על הרשת שלה במסגרת "השוק הסיטונאי".

השימוע הסודי בעניין הנתבים מציע, שה-ISP ישלם לבזק ולהוט במשך חצי שנה כ-10 ש"ח לחודש, על הנתב הקיים בבית המנוי (כך שהמנוי לא יצטרך להחליף נתב במשך חצי שנה ראשונה שלו אצל ה-ISP, אליו עבר במסגרת השוק הסיטונאי). אחרי ה-6 חודשים, ה-ISP הוא זה שידאג להחליף ולהחזיר את הנתב הזה, לחברת התשתיות (בזק או הוט) הננטשת, ככל שיידרש. כך, תובטח "רציפות שירות" לכל הלקוחות העוברים למסגרת השוק הסיטונאי והאחריות לטיפול בנתב (ככל שנדרש להחליפו עקב המעבר), יהיה באחריות ה-ISP הקולט את לקוח השוק הסיטונאי אליו. למעשה, מדובר כאן ב"שכירות כפויה" של ספקי התשתיות וה-ISP. המועד האחרון להגשת תגובות לשימוע הוא 30.6.15 וטרם נקבע מועד לפרסום ההחלטות משרד התקשורת בנושא. אולם, ל-Fast השימוע הזה (שמשום מה לא הייתה מכותבת אליו), עורר את רצונה להגיב לשימוע ובפומבי. 
 
פניית איל תמיר, (בתמונה), מנכ"ל Fast (פאסט), למנכ"ל משרד התקשורת:

"ראשית אנו מודים למנכ"ל משרד התקשורת מר שלמה פילבר, על עזרתו בניהול המשבר מול הוט.
 
בעזרתה האדיבה של מחלקת הפיקוח (במשרד התקשורת), הוט יחדלו מלתקוע טריזים בגלגלי השוק הסיטונאי.
 
בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד, מוכיח מר פילבר, שהוא אכן נאמן להצהרת שר התקשורת וראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם רפורמה, שתוזיל לאזרחים במדינה את מחירי האינטרנט.
 
לאחרונה ביקש משרד התקשורת לקיים שימוע סודי בנושא שימוש בציודי קצה במסגרת השוק הסיטונאי.
 
בפאסט אנחנו תמיד בעד האזרחים, ומה שטוב לאזרחים טוב לנו. כך, ששימוע, שמטרתו לסייע לתושבי ישראל, מבורך בעינינו.
 
על פניו הנושא נראה מאוד מעניין על גבי רשת בזק ויהיה קל להעביר מנויים, כמו כן יהיה ללקוחות פשוט יחסית לחזור אחורה אם התחרטו במהלך חצי שנה. אנחנו בעד, וכל הכבוד על היוזמה.
 
אבל!!!! הנושא הנ"ל לא יכול לחול גם על הוט, בשום צורה ואופן מהטעמים הבאים:

1. בדו"ח "ועדת חייק" (המנותח כאן בבהירות, בהקשר של נושא הנתבים בבתי הלקוחות), דו"ח שהוא הבסיס לרפורמת "השוק הסיטונאי", הוחלט ,שציוד הדוקסיס הוא חלק מהציוד קצה של הוט (עמוד 102 בדו"ח). לכן, במעבר ל"שוק הסיטונאי", המחיר הסיטונאי לספק ה-ISP יכלול גם את ציוד הדוקסיס.

זאת אומרת: אם לקוח עובר מהוט ל-FAST גם בתשתית, הוא לא צריך לשלם כלום בעבור הציוד. קרי הציוד יינתן חינם ללקוח, כי הוא חלק מהרשת.
 
2. בניגוד מוחלט למה שכתוב במסמך השימוע, הוט כן תמחרה את ציוד הדוקסיס שלה על הרשת של הוט. לשם השוואה מנוי בבזק כולל טלפון עולה מספק התשתית 46 ש"ח. 

בהוט המחיר מספק התשתית: 75 ש"ח (!!!) כמעט פי 2 מבזק. בנוסף הוט גובה כמעט פי 2 מבזק גם בעבור קווי הג'יגה לספקית האינטרנט במסגרת השוק הסיטונאי. 

דהיינו: צירוף שני השינויים הללו בתמחור, הופך את מה שהוט דורשת מספקי האינטרנט לפי 3 (!!!) יותר ממה שבזק דורשת (ואושר לה) במסגרת השוק הסיטונאי.

3. השר הקודם גלעד ארדן בחוכמתו קבע בחתימתו תעריף אחד (כאן וכאן) לכל ספקי האינטרנט לכל רוחבי הפס הקיימים והעתידיים, והביא לכך, שיהיה אינטרס לכל ספק אינטרנט לספק מהירות כמה שיותר גבוהה (וזה כמובן לטובת האזרחים), כי ממילא זה עולה להם אותו כסף.

אבל הוט, כרגיל, עשו "בית דין לעצמם", והכניסו מחירים לפי מהירויות, על מנת למנוע מספקים לקחת מהם מהירויות גבוהות בעלויות משתלמות.
 
הוט בעצם הפכו את הכוונות הטובות של השר גלעד ארדן למשהו דרקוני וכוחני כלפי האזרחים, כמו שרק בהוט יודעים לעשות.
 
המסקנה: הוט גם לוקחת פי 3 ממה שחתום עליו שר התקשורת (עדין לא הבנו באיזה זכות ואיך כולם שותקים) ועכשיו היא אף רוצה להרוויח עוד כסף גם על חשבון האזרחים בתחום השכרת הנתב. הכיצד?
 
האזרחים לא צריכים לשלם שום דבר במעבר לשוק הסיטונאי (על רשת הוט). ציוד הדוקסיס של האזרחים צריך לעבור יחד עם התשתית, כפי שהחליטה ועדת חייק.
 
לסיכום, משרד התקשורת צריך לקבוע בהקדם האפשרי, שיש לאפשר ללקוחות FAST באינטרנט לעבור עם ציוד הקצה דוקסיס של הוט, בדיוק כפי שוועדת חייק קבעה, קביעה, שעליה מבוסס השוק הסיטונאי, בלי שהם צריכים לשלם אפילו שקל אחד נוסף. אנו בעד האזרחים, ובעד כיבוד עבודת ועדה, שעמלה שנים על מנת להביא את מסקנותיה לציבור.
 
אני מבקש מהעוסקים בכך במשרד התקשורת להתעלם מהתרגילים של הוט ולפעול למען האזרחים ומסקנות הוועדה המכובדת.
 
מיותר לערוך שימוע בנושא, שכבר הוקמה לגביו ועדה. נחמד מאוד לעזור לאזרחים ולהקל עליהם, אבל למה לבקש מהם כסף על משהו, שהם אמורים לקבל בחינם?

בברכה
איל תמיר, מנכ"ל Fast

את תגובת משרד התקשורת, בזק והוט בכל הנוגע לשימוע הנתבים בשוק הסיטונאי ותגובת משרד התקשורת והוט למכתבו של איל תמיר, טרם קיבלנו. ככל שנקבל - נעדכן בהתאם.
 



 
 
Bookmark and Share