Telecom News - 10 המדינות המובילות ברוחב פס קווי וסלולרי בעולם - היכן נמצאת ישראל?

10 המדינות המובילות ברוחב פס קווי וסלולרי בעולם - היכן נמצאת ישראל?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> 10 המדינות המובילות ברוחב פס קווי וסלולרי בעולם - היכן נמצאת ישראל?
חברת אקמאי, כמדי רבעון, מציגה את נתוני הגלישה בפס הרחב הקווי והסלולרי בעולם. הייתה עלייה ממוצעת עולמית של 10% ברבעון החולף בפס הרחב הקווי לכ-5 מגה בערוץ היורד בממוצע עולמי, כשדרום קוריאה מובילה בטבלה. בתחום הסלולר, בריטניה מובילה עם עלייה של 28% ברבעון.
מאת: מערכת Telecom News, 27.6.15, 21:00Akamai Logo

הדו"ח הרבעוני החדש של אקמאי לתחום הפס הרחב הקווי והסלולרי מצוי כאן במלואו, למתעניינים. 

חברת אקמאי, שכ-30% מתעבורת האינטרנט העולמית עוברת במערכותיה, מפרסמת את צמרת הטבלה העולמית ברוחבי פס לפי מדינות כדלהלן (בפס הרחב הקווי):
הפס הרחב הקווי - טבלה עולמית

כפי שניתן לראות, רוחב הפס הממוצע בערוץ היורד הקווי בדרום-קוריאה הוא 22.2 מגה סל"ש. ישראל נמצא הרחק מאחור, התודות למשרד התקשורת הישראלי, ובדו"ח החדש של אקמאי רוחב הפס הקווי הממוצע אצלנו הוא 12.1 מגה, מקום 17 ב-EMEA  

בתחום הפס הרחב הסלולרי, בריטניה מובילה עם 20.4 מגה בממוצע בערוץ היורד הסלולרי (את הסיבות להתפתחות המהירה הזו בבריטניה - חשפנו כאן). זו עלייה של 28% ברבעון. בישראל, לעומת זאת, רוחב הפס הסלולרי הוא 5.5 מגה בממוצע, מקום 10 ב-EMEA. 

כבר בדו"ח הקודם הבאנו את הנתונים, שלפי הדו"ח של אקמאי, ישראל עדיין מאחור ומפגרת בתחום אימוץ IPv6 ומוכנות לשידורי 4K על רשת האינטרנט. ברבעון האחרון לא קרה מאומה בתחומים הללו והמשכנו להידרדר גם בתחומים הללו, בהשוואה עולמית. כך יוצא, שישראל היא מקום אחרון בעולם המערבי באימוץ טכנולוגיות אינטרנט מתקדמות, טכנולוגיות נייחות וניידות, ובכלל זה IPv6

בנוסף, משרד התקשורת הישראלי לא מבצע שום "בקרת איכות" על הפס הרחב בישראל. הצורך הזה הפך לאקוטי בגלל "השוק הסיטונאי" בתחום הקווי. רק לשם השוואה, מובא כאן תצלום של נתוני הרגולטור הבריטי לתקשורת (Ofcom) לגבי ביצועי הפס הרחב הקווי בבריטניה, במדידות שנעשו בתחילת 2015 על החיבורים של ספקיות השוק הסיטונאי הקווי שם:

הפס הרחב בבריטניה
אפשר רק לקנא בביצועים, שנמדדו בבריטניה על רשת חברת הבזק הבריטית ועל הצורה בה הרגולטור מנגיש את הנתונים הללו לציבור הרחב שם בבריטניה. 



 
 
Bookmark and Share