Telecom News - מכונית פורמולה טכניון: הוצגה קסדה לנהג עם תצוגה עילית לקריאת מצב הרכב

מכונית פורמולה טכניון: הוצגה קסדה לנהג עם תצוגה עילית לקריאת מצב הרכב

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> מכונית פורמולה טכניון: הוצגה קסדה לנהג עם תצוגה עילית לקריאת מצב הרכב
מכונית פורמולה טכניון: הוצגה קסדה לנהג עם תצוגה עילית לקריאת מצב הרכב
מאת: מערכת Telecom News, 30.6.15, 13:56פורמולה 3

הקסדה מאפשרת לנהג לקרוא את מצב הרכב בלי להסיר את העיניים מהכביש. הפיתוח שולב במכונית "פורמולה טכניון" השלישית, שנחשפה בשבוע שעבר לקראת אליפות FSAE באיטליה בספטמבר 2015.

מכונית הפורמולה, שתייצג את הטכניון באליפות הפורמולה לסטודנטים (FSAE), נחשפה בשבוע שעבר. זו המכונית השלישית הנבנית ע"י סטודנטים בטכניון, לאחר ששתי קודמותיה רשמו הישגים מרשימים:  לפני שנתיים (2013) זכתה קבוצת הפורמולה של הטכניון במקום ראשון בקטגוריית ה"רוקיז", ובשנה שעברה זכתה בפרס ראשון על עיצוב הרכב ושיפור מהשנה הקודמת. התחרות הקרובה תתקיים בספטמבר 2015 בעיר וארנו באיטליה.

השנה משתתפים בפרויקט הפורמולה 11 מנחים ו-57 סטודנטים מהפקולטות להנדסת מכונות, אווירונוטיקה, ארכיטקטורה, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת חשמל והמחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה. בקבוצה חברות 6 סטודנטיות – מספר שיא בהיסטוריה של המשלחות הישראליות למרוץ. בראש הפרויקט עומד יבגני גיא, סטודנט לתואר ראשון, שהוביל בשנה שעברה את חטיבת המנוע.

יבגני גיא: "ההשתתפות בפרויקט הזה היא השקעה עצומה. אבל יש דברים, ששווים יותר מכמה נקודות בציון, והניסיון המעשי, שאנחנו מקבלים כאן, הוא אחד מהם.

השנה בוצעו ברכב כמה שיפורים משמעותיים מאוד, ובהם הפחתה של 15% במשקל הרכב, אווירודינמיקה משופרת, מערכת הילוכים פניאומטית, חיישן תאוצה משולב עם ג'יירוסקופ, חיישן זווית הגה, מהירות גלגלים וכיווץ מתלים.

בקיצור, יש כאן רכב, שעבר אופטימיזציה בכל הפרמטרים, ואני מקווה, שהשיפורים האלה יבואו לידי ביטוי בהישגים שלנו בתחרות".

 57 הסטודנטים פועלים בצוותים פרויקטאליים. צוות הפרויקטים המיוחדים, בראשות מיכאל קוצנקו, פיתח מערך חיישנים ומערכת עם תצוגה עילית על גבי קסדת הנהג, כמו במטוסי קרב – טכנולוגיה המאפשרת לנהג לקרוא את מצב הרכב בלי להסיר את העיניים מהכביש.
 
גיא בן חיים, שעומד בראש חטיבת המנוע: "הפרויקט הזה הוא הזדמנות ליישום מעשי של הלימודים התיאורטיים, יחד עם משוגעים אחרים החולקים את אותה האהבה לספורט המוטורי.  צוות המכטרוניקה, בראשות אוהד באשה, הוסיף למכונית חיישן תאוצה, חיישן מהירות גלגלים, חיישן כיווץ מתלים וחיישן זווית הגה, ומערכת לשליחת מידע למחשב באמצעות בלוטות'".

יוחאי אקרמן, ראש צוות המתלים: "זה הניסיון המעשי הראשון שלי במהלך הלימודים בטכניון, והניסיון הזה, שאני צובר בתכנון, בהוצאה לייצור ובעבודה מול ספקים חיצוניים, חשוב לא פחות מהלימודים התיאורטיים עצמם".

באירוע השקת המכונית החדשה נכחו המשנה הבכיר לנשיא, פרופ' משה סידי, דיקן הפקולטה להנדסת מכונות פרופ' יורם הלוי ומנחה הקורס "פרויקט תכן מוצר חדש" פרופ' ראובן כ"ץ.

פרופ' סידי: "שיתוף הפעולה הרב-תחומי הזה מהווה גם הוא הכנה מצוינת לעולם האמיתי, שם נדרש שיתוף הפעולה המולטי-דיסציפלינרי הזה כמעט בכל מגזר. יום אחד, כשתפקחו על ניהולו של פרויקט גדול ובעל חשיבות לאומית, או כשתשקדו על פיתוח מוצר, שישנה את חייהם של מיליונים מן הקצה אל הקצה, זיכרו היכן הכל התחיל".

בתמונות: צוות הסטודנטים באירוע חשיפת מכונית הפורמולה החדשה.
צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון.

פורמולה 3



 
 
Bookmark and Share