Telecom News - בחינת קונספט הטלוויזיה החדש של TAKE

בחינת קונספט הטלוויזיה החדש של TAKE

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> בחינת קונספט הטלוויזיה החדש של TAKE
בחינת קונספט הטלוויזיה החדש של TAKE
 מאת: מערכת Telecom News, 2.7.15, 09:00TAKE
 
בחינת אסטרטגיית מוצר: TAKE בחרה ללכת בקונספט משולב של פתיחות, חדשנות וחברתיות. החברתיות מתבטאת הן בקישור לרשתות חברתיות והן בתמחור של עולם הטלוויזיה החדש. 
 
חברת TAKE, השחקנית החדשה בשוק שירותי הטלוויזיה בארץ, השיקה את שירותיה לפני חודשיים וחצי כפי שדיווחנו - כאן וכאן. בנוסף, לאחר ההשקה ביצענו למוצר מבחן דרך ראשוני כפי שדיווחנו - כאן. עתה ראוי להתמקד בבחינת הקונספט העומד מאחורי מיזם זה.
 
החברה בחרה באופן אסטרטגי ללכת בקונספט חדשני ופתוח והשיקה לראשונה בארץ (והיחידה בינתיים) ממיר היברידי פתוח מבוסס אנדרואיד. לראשונה בעולם, שחקן בשוק שירותי הטלוויזיה, שמשווק לא רק ממיר, אלא גם תוכן ומערך שידורים משלו, העז לפתוח את הממיר ולהעניק ללקוחות גישה לכל התכנים הקיימים באינטרנט, אפשרות להתקנה עצמית של אפליקציות "זרות" וחיבור לחנות האפליקציות של גוגל. זאת, בנוסף לקונספט החברתי (רשתות חברתיות פנימיות וחיצוניות) המוטמע בשירות.

מדובר בקונספט שהוא חדש בעולם שירותי הטלוויזיה בישראל ועוד תהיינה לו בעתיד התפתחויות, דוגמת שילוב השירות הזה בשירותי טריפל וקוואדרו (שירות מרובע).
 
שירותי הטלוויזיה כוללים שידורי ערוצי טלוויזיה ו-VOD המבוססים על רשת האינטרנט ופועלים באמצעות ממיר המאפשר למשתמש להתקין יישומים, משחקים ואפליקציות ללא כל מגבלה ולצרוך את כל התכנים הקיימים באינטרנט בעזרת תפריטים אינטואיטיביים. כאמור, ממשק משתמש ייחודי מחבר את הטלוויזיה של TAKE לעולם הרשתות החברתיות ומאפשר לראשונה בעולם חיבור לפייסבוק, יו טיוב ולפיצ'רים חברתיים חדשניים, בלי שום מערכת מגבילה של "גן סגור" והמוכתבת מראש למשתמשים מצד ספק השירות.
 
תפיסת העולם מאחורי המיזם מבוססת על העובדה, שכיום 30% מהצפייה בטלוויזיה היא "צפייה נדחית". כלומר, יותר ויותר אנשים מעדיפים לצפות בתכנים בזמנם החופשי ולא במועד השידור המקורי. למרות זאת, הצרכנים בישראל נדרשים לשלם סכומים המגיעים למאות ש"ח בחודש ולאלפי ש"ח בשנה על חבילות תוכן, שאת חלקן ניתן למצוא גם באינטרנט. עובדה זו גרמה לצרכנים רבים לנטוש את הטלוויזיה ולצפות בסרטים ובסדרות רק באינטרנט דרך המחשב, הטאבלט והסמארטפון. בעידן האינטרנט, הרשתות החברתיות ויוקר המחיה, הופכת הטלוויזיה המסורתית אט אט לפחות ופחות רלוונטית.
 
ערוצים "רגילים", VOD, טלוויזיה חברתית
הטלוויזיה של  TAKEמשלבת את יכולות הטלוויזיה הקלאסית עם היכולות האינטראקטיביות של עולם האינטרנט. היא כוללת גם ערוצי טלוויזיה "רגילים" (לינאריים) - ערוצי עידן פלוס, שהם ערוצי הטלוויזיה הנצפים בישראל, גם ערוצים בלעדיים של החברה, גם גישה לאפליקציות בחנות של Google Play וגם גישה לכל התכנים הקיימים באינטרנט, סטרימר, ו-VOD.  
 
אולם, היא לוקחת את הרגלי הצפייה הנדחים כמה צעדים קדימה בקונספט הנקרא "טלוויזיה חברתית" הן במחיר של 0 ₪ לחודש, כלומר, ללא תשלום חודשי (יש לשלם רק על הממיר תשלום חד פעמי בסך 549 ₪), והן בחיבור לרשתות חברתיות והכול על מסך הטלוויזיה. כל אלה מגדירים מחדש את הטלוויזיה החדשה בעולם האינטרנט.
 
סידור תכני אינטרנט
ב-TAKE בחרו להתמקד בקטגוריות המתאימות לקהלים שונים, למשל: קטגוריית "קטנטנים" ו"ילדים", שכוללת תוכן המותאם לפעוטות, וגם קטגוריות הכוללות תכנים לפי אופיים, כמו "מצחיק", "מעניין" וכו'. ספריית ה-VOD היא אינטראקטיבית. כלומר, הצופים מוזמנים להמליץ לחברה על תכנים נוספים, שהם מעוניינים, שיתווספו לספרייה, והיא תפעל להוסיף גם אותם למאגר שלה. 
 
תמחור עולם הטלוויזיה החדש
חבילת הבסיס מסופקת כאמור ללא עלות חודשית. היא מקיפה את ערוצי עידן פלוס המשודרים בטכנולוגיית HD-T2, ספרייתVOD  הכוללת אלפי שעות צפייה בתכנים, חיבור לאינטרנט, למחשב ולפייסבוק, תמיכה באפליקציות בגוגל פליי ושימוש בפיצ'רים החברתיים הייחודיים. כאמור, הקונספט החברתי מתבטא גם בכך, שהלקוחות  נדרשים לשלם רק על הממיר, שנמכר דרך אתר האינטרנט של החברה www.take.co.il. קרוב לוודאי, שבקרוב תוצענה חבילות תוכן, שתכלולנה מגוון ערוצים מהעולם, כמו ערוצי ספורט, דוקו ואופנה, ולנוכח הקונספט של המיזם, סביר להניח, שהם יוצעו במחירים סמליים.
 
בהתייחסות לדברים הנ"ל, ציין ליאור בנאי, (בתמונה משמאל), מנכ"ל משותף בחברתTAKE : "הטלוויזיה של TAKE אכן מחזירה את הצופים מהמסך הקטן - המחשב, ליאור בנאיהסמארטפון והטאבלט - למסך הגדול. היא עושה זאת באמצעות טכנולוגיה פתוחה, שמאפשרת לטלוויזיה לנצל את מלוא הפוטנציאל של האינטרנט.

זו הטלוויזיה של העתיד, שמתחדשת ומתקדמת עם המגמות והחידושים הטכנולוגיים העדכניים בלחיצת כפתור, שמחוברת לרשתות החברתיות ומייצרת עבור הצופה אינטראקציות חברתיות נוספות, שמאפשרת לכל צופה ליצור פרופיל אישי ושמסדרת עבורו את התוכן המתאים לו בו זמנית. היא מספקת פתרונות גם לצופים המסורתיים, שמעוניינים לצפות בתכנים בשידור חי בערוצים רגילים והופכת את הטלוויזיה לרלוונטית בעידן האינטרנט".
 
עתה נותר לראות, האם שוק הטלוויזיה העתידי ישתנה לכיוונים הטכנולוגיים והאינטרנטיים אותם מובילה TAKE, או יישאר שוק של שחקני ברודקאסט גדולים וחזקים - ללא תחרות אמיתית ובמחירים לא אטרקטיביים.
 
מסך TAKE



 
 
Bookmark and Share