Telecom News - משרד התקשורת קיים את סדנת TAIEX בנושא יישוב סכסוכים בשוק הסיטונאי

משרד התקשורת קיים את סדנת TAIEX בנושא יישוב סכסוכים בשוק הסיטונאי

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> משרד התקשורת קיים את סדנת TAIEX בנושא יישוב סכסוכים בשוק הסיטונאי
משרד התקשורת קיים את סדנת TAIEX  בנושא יישוב סכסוכים בשוק הסיטונאי
מאת: מערכת Telecom News, 2.7.15, 13:50שלמה פילבר
 
בסדנא השתתפו רגולטורים ממדינות באיחוד האירופי.  
 
אתמול והיום קיים משרד התקשורת את סדנתTAIEX  בנושא יישוב סכסוכים בשוק סיטונאי נייח. הסדנא נערכה במימון ובחסות האיחוד האירופי  ובהשתתפות רגולטורים בכירים מליטא, איטליה וספרד.
 
הסדנה עסקה ביישום רפורמת השוק הסיטונאי בהתבסס על הניסיון, שצברו הרגולטורים השונים באיחוד האירופי, שהשיקו את השוק במדינותיהם. במסגרתה נדונו ונותחו  case studies ספציפיים.
 
מדובר בהמשך לכנסים ופרויקטים קודמים, שערך האיחוד האירופי בשיתוף עם משרד התקשורת בשנים האחרונות, כשהמטרה המשותפת היא חשיפה לניסיון האירופי בנושא, לימוד ושיתוף פעולה בדרך ליצירת שוק תחרותי בישראל בתחום הטלפוניה הקווית והאינטרנט הנייח.

הסדנא תקנה למשרד התקשורת את הכלים מקצועיים להתמודד עם סוגיות ואתגרים עמם מתמודד המשרד בחודשים האחרונים.

שלמה פילבר, (בתמונה), מנכ"ל משרד התקשורת: "אנו נכונים ללמוד מכל גורם בעל ניסיון ובמיוחד מהרגולטורים באיחוד האירופי, שבמדינותיהם פועל שוק סיטונאי יעיל, אפקטיבי ותחרותי. ההצלחה של המעבר לשוק סיטונאי במגזר הקווי תלויה ביכולת שלנו לפתח פיקוח אפקטיבי ואכיפה, כמו גם שיטות ליישוב סכסוכים, שתתאים למערכת הסיטונאית. אנו סמוכים ובטוחים,  ששיתוף הפעולה ארוך השנים ילך ויעמיק .
 
לארס פאברוג- אנדרסן, שגריר האיחוד האירופי בישראל: "זה המפגש האחרון בסדרה של פעולות במימון האיחוד האירופי בישראל. אלו כללו פרויקט תאומים (Twinning) בין משרד התקשורת ורשויות הפיקוח של הרגולטורים בגרמניה, איטליה וספרד, שנועד לקרב את השוק הסיטונאי בישראל לגישה ולתקנות האיחוד האירופי בשווקים סיטונאיים. אירוע TAIEX הנוכחי מציג פרדיגמות שונות ליישוב סכסוכים במדינות איחוד אירופי, שנבנה על עבודה קודמת ויסייע למשרד התקשורת להעריך את המצב הנוכחי בשוק ולזהות מה עובד טוב, והיכן יש מקום לשיפור".

הערת המערכת:
המפגש הזה הוא מצוין, בתנאי שהוא חלק מתהליך של הפקת לקחים, שינוי כיוון וביטול מסמכים מפוברקים. זה טרם קרה במשרד התקשורת הישראלי.

האתר הזה מכיל למעלה מ-130 מאמרים בנושא השוק הסיטונאי, חלק מהם מתארים את הסכסוכים, שהיו במדינות אירופה השונות בתחום השוק הסיטונאי ומה יצא מהסכסוכים שם. לדוגמה אחת מני רבות, במאמר כאן תיארנו בהרחבה מה קרה בגרמניה, באוסטריה ובאיטליה, כולל החלטות של הרגולטור האיטלקי מהחודש הקודם. 

השוק הסיטונאי באירופה שונה לחלוטין מהמודל הישראלי. לכן זה מהלך חשוב ביותר, שלב של הלימוד מה קרה באירופה, איזה מודלים רגולטוריים הופעלו שם ולמה יש מדינות באירופה, שמשיגות אותנו בשנות דור בתחום הזה. שלב הלימוד הזה היה צריך להיעשות לפני הכניסה לסכסוכים המתוקשרים של משרד התקשורת עם בזק והוט. אולם, עדיין לא מאוחר לתקן את הטעויות הרבות מספור של משרד התקשורת בתחום רגולציית "השוק הסיטונאי".  

סדנא

 
 
 



 
 
Bookmark and Share