Telecom News - איך יוצרים חברות סטארטאפ שמגיעות לשווי של מעל מיליארד דולרים?

איך יוצרים חברות סטארטאפ שמגיעות לשווי של מעל מיליארד דולרים?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך יוצרים חברות סטארטאפ שמגיעות לשווי של מעל מיליארד דולרים?
מפגש עם אחד מגדולי המשקיעים בעולם, שיזם, דחף והשקיע במאות חברות מהן כבר 3 שעשו אקזיט של מעל למיליארד דולרים וכעת מחפש את "הדבר הגדול הבא" בישראל. בנוסף: איך גוגל מקדמת את קהילת היזמים והמפתחים בישראל. 
מאת: אבי וייס, 5.7.15, 08:00רם יוניש

קהילת Startup Grind שלוחת תל אביב שנולדה לפני מעט יותר משנה וחצי, מונה כיום כבר למעלה מ-3,000 איש (גם בפייסבוק), מיוזמתו של שחר מטורין. כ"כ, שחר מטורין הוא הדירקטור (המנהל) של Startup Grind בישראל, ושלוחת תל אביב מנוהלת בניהול משותף עם רם יוניש (בתמונה משמאל), סמנכ"ל שיווק ומכירות במטריקס גלובל.

באירוע ביום 28.6.15 בלאומיטק בתל-אביב התקיים מפגש מרתק בהשתתפות של עשרות יזמים ומשקיעים.

כ"כ, נערכה תחרות בין 3 סטארטאפים על התואר "חביב הקהל", במשאל שנערך בין משתתפי האירוע של Startup Grind, (הזוכה יציג באירוע הבא את פירוט הפיתוח שלו).
הקהל באירוע

רם יוניש: "זה האירוע ה-14 שלנו ואני מודה לנותני החסות, שבלעדיהם האירועים הללו לא היו יכולים להתקיים: לאומיטק, יונייטד, שינדלר, CBLS וגוגל.

היום אנו מציגים 3 סטארטאפים מאוד מעניינים שבחרנו:
  1. Beenger  – מערכת ליצירת רשת חברתית ניידת של אנשים, מבוססת על אתגרים מעשיים, שאחד מספק לרעהו ברוח קלילה. 
  2.  Julbox – פלטפורמה להכנת תכשיטים ופריטי אופנה Online בעיצוב אישי בגישת "עשה זאת בעצמך". 
  3. Elite Chess League - מערכת למשחקי שחמט (כולל בכסף) לחובבי שחמט חובבים ומקצוענים בכל רחבי העולם. 
חברת ההזנק Julbox זכתה במקום ראשון כ"חביבת הקהל" ע"י משתמאיה כספיתפי המפגש. מאיה כספי, (בתמונה משמאל), היזמת וה-CPO של Julbox ציינה, שהם בשלב בטא כבר עם לקוחות ויצרני תכשיטים, שמכינים את התכשיטים לפי העיצוב של הלקוחות. 

היום אנו מארחים שני אורחים מאוד חשובים בעולם היזמות:

1) אמיר שבט מגוגל, שהוא 
מנהל תוכנית הסטארטאפים העולמית של גוגל, לאחר שהקים וניהל את תכנית הסטארטאפים המוצלחת של גוגל בישראל,

2) ג'ים שיינמן, יזם, מייסד ומנכ"ל של Maven Vetures, אחד מגדולי היזמים והמשקיעים בעולם, שיושב בסיליקון ואלי ואחד הבודדים בעולם, שיכול להציג היסטוריה מצליחה של 3 ‘Unicorn’, דהיינו: 3 אקזיטים של $1B+.

ג'ים הגיע לישראל והצגנו לו לאחר סינון מספר חברות סטארטאפ ישראליות מבטיחות".

שחר מטורין (בתמונה משמאל): שחר מטורין"זו השנה השנייה, שקהילת Startup-Grind מבצעת 3 אירועים בקיץ עם הרשמה חופשית. השנה נערוך במקביל למסיבה העולמית מסיבת קיץ בישראל לקהילה ונפרסם בקרוב את סדרי ההרשמה וכל הפרטים.

התחלנו להפעיל במסגרת הקהילה ערוצי קשר לקהילות אחרות בעולם של Startup-Grind, ואנו נסייע  לכל סטארטאפ הזקוק לקשר הזה מול הצוות המתאים בעיר המבוקשת.

כבר פתחנו ערוץ קשר ישיר מול הודו ונמשיך בכך מול קהילות נוספות של Startup Grind בערי העולם".

אמיר שבט: "אנו מפעילים קבוצות של מפתחים בכל רחבי העולם. סה"כ מעל ל-660 קבוצות מפתחים מהן 7 בישראל. המסגרת נקראת GDG (ר"ת: Google Developers Groups) וזה כולל גם אירועים בהיקף של מאות אירועים לסטארטאפים כל חודש בכל העולם, מהם עשרות רבות של אירועים בישראל, אירועים המכוונים לקהילת הסטארטפיסטים, המפתחים, המשקיעים והיזמים.

הטיפים המרכזיים, שאני מעוניין להעביר ליזמים החדשים:

א. הרשמה לאתר או ליישום שלך דרך שם וסיסמה, זה לא הדבר הראשון, שהמשתמש צריך לעשות כשהוא נכנס לאתר או ליישום שלך. 

ב. תן משימות למשתמשים. אנשים נעשים יותר מחויבים לפלטפורמה או לאתר שלך אם הם עושים משהו, אפילו משהו קטן, באתר.

ג. הקשב היטב ללקוחות שלך. השתמש בכלי אנליטיקה דוגמת גוגל אנליטיקס כדי לגלות את התנועה של המשתמשים באתר אצלך. 

ד. קח את עצמך די בקלות ולמד מהטעויות של עצמך. רצוי, שאת הטעויות הראשונות שלך תעשה בפני המשפחה והחברים הקרובים שלך ולא בפומבי". 

ג'ים שיינמן (בתמונה משמאל, עומד ג'ים שיינמן ורם יונישמימין ובתמונה למטה יושב): "קשה לבנות פלטפורמה מוצלחת, שתוביל לאקזיט של מעל למיליארד דולרים מחוץ לסיליקון ואלי. זה די קשה וזה גם לרוב מתסכל. מדוע? כי חברות רבות נדחפות ע"י המשקיעים להרוויח ומהר ולהגיע לאקזיט מהר.

לכן, אני אומר ליזמים: אם יש לכם מוצר או שירות ואתם יכולים למכור אותו ולהרוויח בלי להיות תלויים במשקיעים - תלכו על זה. 

בקריירה שלי היה לי המזל ללוות 3 Unicorn עם הצלחות יוצאות מהכלל. אבל זה גם עניין של מזל ועיתוי. אני אומר ליזמים, שחבל שיבנו סטארטאפ אם אין להם רעיון הפונה לשוק העולמי ובקנה מידה גדול. אין סיבה להשקיע בסטארטאפ הפונה לנישה. הוא יכול להסתדר בנישה הזו גם בלי השקעה מ-VC או מ-Crowdfunding, למשל ע"י שת"פים, ערוצי הפצה ומכירות. גם אין צורך להיכנס למקום, שיש בו הרבה פתרונות, אלא אם הפתרון שלך פותר בעיה ענקית, שאחרים לא פתרו. 

אני מאמין, שצוות מתחיל של סטארטאפ חייב להיות לפחות של 3 מייסדים ולכל היותר 4 מייסדים. רוח הצוות היא אולי הדבר החשוב ביותר בהצלחת סטארטאפ. חשוב להביא ולהטמיע ערכים בחברת סטארטאפ מהיום הראשון, ממש מהרגע הראשון. אם לסטארטאפ יש רעיון טוב ואין לו כסף, שיילך על עיקרון ה-Growth Hacking, עם מיקוד מוחלט. 

אני מאמין, שמאוד חשוב לפתח מוצרים ושירותים תחרותיים, שיפנו לשווקים גדולים ויגרמו ללקוחות להמשיך ולהשתמש במוצר או בשירות. לכן, היזם חייב למדוד את עצמו כל הזמן. היזם חייב להתאים את עצמו ולהיות גמיש מספיק כדי להשתנות. חייבים להתאים את המוצר לכל שוק יעד גם מבחינת השפה וגם מבחינת המנטליות. אין דרך אחרת להצליח.

מאוד חשוב להיות ממוקד ולקחת מנטורים טובים, מנטורים, שהצליחו במסע הזה קודם. יחד עם זאת, יש בשוק גם מנטורים רעים וכאלה הנותנים עצות גרועות. לכן, סטארטאפים צריכים להיות זהירים גם בבחירת המנטורים. למרות כל העצות, מהניסיון שלי, מזל ועיתוי נכון קובעים לא פעם מה יצליח ומה ייכשל, בלי תלות במאמצים, שנעשו קודם ובעצות, שהמנטורים נתנו.

כג'ים שיינמן - משקיע סדרתייום, אני מתמקד בהשקעות במוצרי צריכה ומזמין כל סטארטאפ ישראלי,, שמעוניין בנו - לשלוח לנו הצעות. אחד הדברים, שאני מסתכל עליהם אצל יזמים, הוא: האם הם הצליחו קודם למכור משהו. בתחילת דרכי בתור נער עסקתי במכירות. מכירות מלמדות את המוכר המון על תחום המכירה ללקוחות ואיך משיגים לקוחות. זה בסיס טוב המכשיר את היזם בחברה החדשה שלו.

אני מאוד מאמין ב-Leen Starup (סטארטאפ רזה), סטארטאפ זריז היודע לצאת לשוק גם אם המוצר או השירות שלו לא גמור, כי זה יאפשר לו מיקוד בפתרון בעיות וקבלת משוב חי מלקוחות.

חזון ויצירת צוות הם הדברים הכי חשובים בכל סטארטאפ וחשוב להיות ממוקד. הטכנולוגיה ניתנת להחלפה אבל לא רוח הצוות. מהניסון שלי, כשמפתחים מוצרי צריכה להמונים צריכים לשים לב אם המוצר מיועד לגברים או לנשים. יש הבדלים במוצרי צריכה בין המינים. לכן, צריך להיות מאוד רגיש ללקוחות.

בנוסף, לא תמיד רצוי לרוץ אחרי ה-VC. לפעמים 'מימון המונים' זה כלי טוב לבחון אם אתה יכול להצליח בשוק. כסף פרטי בד"כ יגיע יותר מהר מאשר כסף ציבורי או מ-VC. אם לא צריך כסף זה גם טוב, אפשר ישר למכור. 

יש התעוררות עצומה בסין, אבל הסיליקון-ואלי עדיין מוביל בעולם היזמות. זה יהיה כך לפחות ב-5 השנים הבאות. טובי המיזמים, טובי המפתחים, טובי המשקיעים נמצאים בסיליקון-ואלי ולא בשום מקום אחר. יש תחילת איים טובים של יזמות בסין וכמובן בישראל. זו הסיבה, שהגעתי לכאן. נכון שיש הרבה סטארטאפים בניו-יורק וגם בטורונטו, אבל ממה שאני רואה, אין תחליף לישראל מבחינת החדשנות. אני משקיע בחברות ישראליות מזה שנים רבות, חברות, שהגיעו אלי או הפנו אותן אלי, אבל כעת אני גם אגיע כדי לחפש את החברות הללו כאן ממש בבית שלהן, בישראל". 
 
בתמונה (מימין): שחר מטורין, ג'ים שיינמן, אמיר שבט, רם יוניש
צוות אירוע Startup Grind



 
 
Bookmark and Share