Telecom News - כיצד בוחרים טלפוני IP SIP חכמים ומתקדמים לעסק?

כיצד בוחרים טלפוני IP SIP חכמים ומתקדמים לעסק?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> כיצד בוחרים טלפוני IP SIP חכמים ומתקדמים לעסק?
כיצד בוחרים טלפוני IP SIP חכמים ומתקדמים לעסק?
מאת: מיכאל פנחס, 5.7.15, 08:30מיכאל פנחס
 
עסקים רבים רוכשים ומפעילים טלפוני IP במגוון תצורות ומחירים. אולם, כיצד בוחרים טלפון IP העונה באופן מלא לצרכים של העסק?
 
עסקים וארגונים רבים בישראל קונים כל הזמן ובכמויות מכשירי טלפון עסקיים, משלוש סיבות עיקריות:
א. צורך להחליף טלפונים אנלוגיים ישנים הקיימים אצלם או להחליף טלפונים, שאינם תקניים ולא מתאימים לעולם החדש של מרכזיות IP קצה לקצה (התקן היחיד, ששולט כיום בשוק העולמי, הוא SIP).
 
ב. בעקבות החלפת מרכזיה, הספק מוכר לעסק טלפונים בין בעסקה אחת או בעסקה מקבילה לרכישת \ שדרוג המרכזיה העסקית, בין אם היא מקומית ומצויה פיזית בעסק או וירטואלית: IP-Centrex או Hosted PBX או לחילופין - בענן.
 
ג. עובדים, מנהלים ובעלי תפקידים, שיש כבר ברשותם טלפוני IP, רואים (או אצל שכניהם או ששמעו \ קראו על כך), שיש טלפוניIP  עם תכונות מתקדמות, והם מבקשים לשדרג את המכשיר הפשוט הקיים ברשותם למכשיר יותר מתקדם עם יכולות חדשות נדרשות לעבודתם, למשל: שיחות וידיאו, מסך מגע, הקפצת שיחה (לשלוחה אחרת או למכשיר הסלולר) וכיו"ב.
 
האם יש בכלל צורך במכשיר טלפון IP?
את השאלה הזו מעטים שואלים. עסקים מעטים מבצעים מהלך של ניתוח צרכי העסק בתחום הטלפונים עצמם, בחינת חלופות, בחינת תקציבים קיימים ועתידיים, בחינת תחזית התפתחות העסק וצרכיו וביצוע תיחור בין ספקים. זאת, כדי לקבל את המענה הדרוש והמתאים לעסק וצרכיו הקיימים והעתידיים.
 
בעסקים רבים, אם בוחנים את הצרכים העתידיים, אין בכלל צורך בטלפוני IP על השולחן, מהסיבות הבאות:
א. על פי תחזיות מעודכנות, עד 2017 כ-90% מהתקשרויות אל ובתוך עסקים וארגונים ייעשו ע"י מכשירים ניידים (הכוונה בעיקר לסמארטפונים). דהיינו: המכשיר הקבוע השולחני נהיה מיותר.
 
ב. על פי התחזיות, עד 2020 כ-95% מהתקשורת העסקית תיעשה ב-WebRTC, שבה מדברים ומקיימים שיחות וידיאו מעל לכל דפדפן, נייח או נייד ובענן. גם במקרה הזה אין צורך בטלפוןIP  על השולחן.
 
ג. מזה שנים ניתן לקיים שיחות IP מעל למערכת ההפעלה (באמצעות הרמקולים והמיקרופון של המחשב), באמצעות תוכנות מתאימות. השירות העסקי הנפוץ ביותר בתחום הזה הוא גרסת סקייפ לעסקים, שהיא חלק בלתי נפרד ממיקרוסופט Lync
 
אז למה בכל זאת רוכשים טלפוניIP  לשימוש על השולחן?
ההרגלים הישנים ונוחות התפעול הם המניעים העיקריים לשימוש בטלפוני IP שולחניים, למרות שנחיצותם הולכת ופוחתת.
 
בישראל מיובאים מידי שנה כ-60,000 טלפוני IP. דהיינו: מידי חודש מייבאים כ-5,000 טלפוני IP. השוק הזה נשלט ע"י שני יבואנים (בלבד) שכל אחד מהם מייבא כ-2,000 מכשירים בחודש, וכל שאר היבואנים (ביחד) מייבאים כ-1,000 מכשירים בחודש.
 
שני היבואנים המרכזיים לטלפוני IP והמוצרים שלהם הם: 
א. ארגוקום מייבאים את קו מוצרי Yealink. בקו הזה יש את כל מגוון המכשירים, מהפשוטים ביותר, כולל טלפוני DECT הוותיקים, ועד מכשירים מתקדמים עם מסך מגע, מערכת הפעלה אנדרואיד, שמע HD, הזנת חשמל על כבל האתרנט (PoE), אבטחה - הצפנה ווידיאו חוזי.
 
ב. פוקוס טלקום. מייבאים 3 קווי מוצרים:
1) Grandstream, טלפוני IP בכל הרמות, מהפשוטים ביותר עד מכשירים מתקדמים ביותר. הקצה העליון כולל מכשירי טלפוניה ווידיאו מתקדמים של ,Grandstream שיש בהם, למשל, יכולת העברת שיחה מהסמארטפון למכשיר הטלפון השולחני במשרד, באמצעות חיבור בלוטוס', בדיוק כמו העברת השיחה בבלוטוס' לדיבורית ברכב.
2) SNOM, טלפוני IP בכל הרמות, די פשוטים וזולים, אבל מותאמים למרכזיות היותר יקרות כגון אלו של סיסקו (ובכך ניתן לחסוך ברכישת טלפוני סיסקו, טלפונים מאוד יקרים). 
3) Fanvil, טלפוני IP זולים יחסית לאלה הרוצים מכשירים זולים.
 
מול שני היבואנים הללו, יש בשוק שפע של מכשירי טלפון IP מכל הרמות ומכל הסוגים. הטלפונים המתקדמים והיקרים ביותר בשוק הם של: סיסקו, אוויה, פנסוניק, פוליקום, אלקטל-לוסנט, תדיראן טלקום, HP ואודיוקודס.
 
אפשר גם לרכוש מכשירי טלפון IP באופן חופשי באינטרנט, למשל ב-ZAP או RET, במחירים הנעים בין 200 ₪ ל-6,500 ₪. הפערים במחירים נובעים מהתכונות והיכולות של כל מכשיר ומשם המותג העומד מאחורי המכשיר. מכאן, שיש צורך בבדיקה של הצרכים, לפני שרוכשים מכשיר טלפון IP.
 
שורה תחתונה:
רכישת טלפוני IP, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בטלפונים הללו. הצורך בטלפוני IP פיזיים על כל שולחן בעסק ילך וירד עם הזמן. לכן, יש לשקול בזהירות כל הוצאה על טלפוניIP  יקרים, שייתכן ויהיו מיותרים בתוך מספר קטן של שנים.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, יולי 2015.
 מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
IP
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share