Telecom News - הסכם היסטורי בין סלקום לפלאפון

הסכם היסטורי בין סלקום לפלאפון

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הסכם היסטורי בין סלקום לפלאפון
סלקום מדווחת הבוקר לבורסה על הסכם ל-10 שנים של שת"פ בתחום האנטנות עם חברת פלאפון. טרם ברור אם ההסכם הזה ייתר את שת"פ האנטנות עם גולן טלקום ומרתון (018-אקספון). האם גולן טלקום תקרוס בעקבות שת"פ זה?
מאת: מערכת Telecom News, 9.7.15, 10:10סלקום

חברת סלקום מדווחת הבוקר לבורסה על הסכם ל-10 שנים של שת"פ אנטנות עם חברת פלאפון. טרם ברורות כל ההשלכות של הסכם זה.

בזק מצידה הודיעה לבורסה, שקיבלה מהממונה על ההגבלים העסקיים פטור (בתנאים שפורטו במכתב) מאישור הסדר כובל להסכם שת"פ פלאפון סלקום. בשלב ראשון מדובר בכאלף אנטנות (עבור כל אחת משתי החברות) שתופעלנה ע"י "קבלן חיצוני". הקבל הזה יתחזק למעשה את כל האנטנות של שתי החברות, כולל את האנטנות המשותפות וגם את אלו שאינן משותפות. 

אין ספק, שמדובר ב"רעידת אדמה" עבור גולן-טלקום ומרתון (018-אקספון). ניתחנו בהרחבה כאן, שהסדר שת"פ האנטנות, שמשרד התקשורת תכנן בין סלקום לגולן טלקום ופאלפון למרתון - יקרוס, וזה מה שקרה (כנראה) מהר מאוד, עם התפתחות מפתיעה ובלתי חזויה: שתי היריבות הגדולות (סלקום ופלאפון) החליטו להקים חברה משותפת ("קבלן חיצוני"), שתקים ותתחזק את כל מערך האנטנות עבור שתיהן. טרם ברור מה יהיה מעמד העובדים שיועברו (אם יועברו) לקבלן החיצוני הזה. 

כך, לשתי החברות תהיינה (תיאורטית, אם משרד התקשורת יאשר זאת, דורש אישור נפרד) יותר תדרים מפרטנר ל-LTE, שכבר נמצאת בשלבי יישום שת"פ אנטנות עם הוט-מובייל בחברה המשותפת PHI כפי שדיווחנו - כאן. בנוסף, כבר לפני חודשיים דיווחנו - כאן, שפרטנר והוט מובייל בקדימות בשוק הסלולר ב-LTE ושסלקום ופלאפון בבעיה. עתה ביצעו פלאפון וסלקום מהפך. המשמעות: הרשת המשותפת של פלאפון וסלקום תוכל (אולי) לספק LTE-A מהיום הראשון להקמת והפעלת הרשת המשותפת, אם יאושר גם שת"פ תדרים.
 
שת"פ אנטנות



 
 
Bookmark and Share