Telecom News - נחשפו 15 המיזמים בחממת סמוראי היפנית בתל-אביב

נחשפו 15 המיזמים בחממת סמוראי היפנית בתל-אביב

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נחשפו 15 המיזמים בחממת סמוראי היפנית בתל-אביב
ראשונים לדווח: באירוע, ששילב מסורת יפנית עם עולם היזמות הישראלי, נחשפו 15 המיזמים (2 סטארטאפים יפנים, שהגיעו לפתח את היוזמה שלהם כאן בארץ ו-13 סטארטאפים ישראליים), שנכנסו לחממת Samurai בתל-אביב וקיבלו השקעה ראשונית מקן סמוראי, המייסד והמנכ"ל של Samurai Incubate.
מאת: אבי וייס, 10.7.15, 11:30קן סמוראי

לפני שנה הוכרזה בת"א חממת סטארטאפים יוצאת דופן, פרי יוזמה של המשקיע והיזם היפני קן סמוראי (בתמונה משמאל). (השם המלא של קן הוא קצת שונה: Kentaro Sakakibara, מייסד ומנכ"ל Samurai Incubate, שחבריו הישראלים הרבים שלו כאן החלו להגדיר אותו כ"יפני ציוני".

אמש (9.7.15) בבית גוגל בת"א, בהשתתפות של עשרות רבות של יזמים ומשקיעים (ישראלים) ויפנים נלהבים (שהתלבשו בלבוש המסורתי היפני), התקיים אירוע מרתק תחת השם: Samurai 1st Demo Day in Tel-Aviv ונחשפו בו 15 הסמוראים של החממה הטכנולוגית היפנית בת"א. 

האירוע אורגן, בין היתר, בדחיפה של אחד המיזמים בחממה: Aniwo - Million Times בניהולו של אני טרדה (Ani Terada), (בתמונה למטה), מייסד ומנכ"ל Aniwo.   

יוני גולן, מנכ"ל Samurai House in Israel: "היום זה ה-Demo Day הראשון, שנעשה על ידנו בישראל במטרה לחשוף את המיזמים, שהשקענו בהם. אנו ניתן במה של 2 דקות בדיוק לכל מיזם להציג את עצמו לקהל. השקענו כבר ב-16 חברות הזנק ו-15 מתוכן, שנמצאות כעת בתוך האקסלרטור, היזמים שלהן יציגו את הפיתוחים שלהן".

קן סמוראי, יזם, מייסד ומנכ"ל Samurai Incubate: "יזמים צעירים ביפן לא יכולים להוביל את היוזמה שלהם לכיוון של בניית חברות ענק ביפן או סביבתה. השוק העסקי ביפן וגם במדינות השכנות דוגמת סין ודרום קוריאה משופע בחברות ענק, שלא מוכנות להסתכן. אולם מצאתי, שבישראל כולם מוכנים להתסכן ואפשר לבנות כאן חברות מצליחות, גם ענקיות.

ביפן, כישלון הוא דבר רע מאוד. כל שנה מתאבדים כ-30 אלף יפנים, שמרגישים, שהם איכזבו ונכשלו בחיים שלהם. בישראל, הישראלים לא מפחדים מכישלון ולא מתביישים להיכשל ולהתחיל מחדש את הכל אחרי כישלון. זה מוביל לתוצאות מאוד חיוביות. 

לכן, לאחר שגיליתי את סודות היזמות הישראלית ולאחר שצברתי ניסיון בעולם היזמות היפני, החלטתי לפתוח כיוון חדש. סמוראי אינקובטור נוסדה ב-2008 והשקיעה במעל 80 חברות סטארטאפ ביפן. היא מהווה את הWorking Space הגדול ביותר ליזמים בטוקיו ומפיקה יותר מ-200 אירועים מקצועיים מידי שנה ביפן. החלטתי, שיש כאן את האווירה המתאימה ושאני יכול לגשר על הפער התרבותי בין הישראלים ליפנים. יזמתי והבאתי את ראש ממשלת יפן לכאן, והוא בא עם משלחת ענקית של אנשי עסקים יפנית ונפגש עם ראש ממשלת ישראל. כתוצאה מכך נחתם הסכם חדש לקידום היוזמות והמדע בין ישראל ליפן ואני גאה להיות חלק מהתהליך הזה, למרות שהשארתי אישה ותינוקת ביפן, שמחכים לי שאחזור. 

עד היום יזמתי וערכתי 45 אירועים לקהילת ההייטק בישראל, אירועים בהם השתתפו למעלה מ-3,000 איש מקהילת היזמות וההשקעות הישראלית. השקעתי כבר ב-16 מיזמים ישראליים ואני מצהיר כאן חגיגית, שהמטרה שלי היא להמשיך ולהשקיע  ולהגיע ל-100 סטארטאפים ישראליים, שאשקיע בהם תוך 5 שנים. זאת, תוך שיתוף פעולה הדוק בין הסביבה העסקית ביפן לזו הקיימת כאן בישראל. אני מרגיש, שהאחריות שלי היא לבנות גשר בין ישראל ליפן". 


15 המיזמים, שהוצגו (שניים מהם הם מיזמים יפנים, שהגיעו לחממה בת"א כדי לפתח כאן):

1. YapQ - פלטפורמה לחשיפת כל המידע על עיר שמבקרים בה. המידע נאסף מתמונות באינסטגרם ומוויקיפדיה.

2. Aniwo (מיזם יפני) - מפתחים פלטפורמה לגישור בין משקיעים ויזמים בשם Million Tmes. יש כבר כ-200 סטארטאפים במערכת עם עשרות משקיעים יפנים ולא יפנים כולל חברות ענק מיפן. 

3. Go Watermelon - משחק דמוי קזינו המותאם לשוק היפני. המשחקים, שניתן לפתח בפלטפורמה, מתאימים את עצמם למשחקים בהם.

4. Waveit - רשת חברתית ממוקדת תוכן - הפצה של התוכן דרך משחק אינטראקטיבי. מיועדת לשוק הפרסום והפצת תכנים.

5. Zerobillbank (מיזם יפני) - איך הופכים קהילות פאסיביות בפייסבוק לקהילות אקטיביות, ע"י שימוש בארנק דיגיטלי ומטבע וירטואלי בשם Samurai Coin ומערכת גמיפיקיישן. 

6. CouponRoller - משלבים את עולם הקופונים והמשחקים כדי להגביר נאמנות לקוחות ולהשיג לקוחות לעסקים קטנים עד בינוניים.

7. WonderVoice - מערכת לקישור בין רשת חברתית לנהג בנהיגה בלי צורך להסתכל על המסך או להפעיל אצבעות. ניתן לשלב את המערכת בכל מכשיר קצה, כולל בצמידים חכמים ובשעונים חכמים.

8. Trendi Guru - מערכת שמאפשרת לרכוש בגדים מתמונות שרואים באינטרנט. ניתן לשלב זאת בכל אתר. כך, שכל אתר יכול להפוך לאתר למכירת בגדים בלי לבנות מאומה באתר לצורך כך.

9. Wisefuture - מערכת להשקעות לאנשים, שאין להם שום ידע בעולם המסחר המקוון וההשקעות בבורסה ובמכשירים פיננסיים.

10. Actifile - מערכת בענן להגנה על מידע רגיש ונכסי IP של עסקים קטנים עד בינוניים, שאין להם היכולת לרכוש מערכות הגנה על מידע רגיש, מערכות יקרות וכבדות. יש גרסה חופשית ללקוחות פרטיים. 

11. Dogiz - מערכת לאספקת כל מה שנדרש לכלבים באמצעות רשת חברתית של בעלי הכלבים וספקי השירותים.

12. righTune - מערכת ליצירת מוזיקת רקע לאתרים, מוזיקה המותאמת אישית לגולש ששומע את המוזיקה. זה מגדיל את הנאמנות של הגולשים לאתר ואת זמן שהייתם באתר.

13. StartupEast - אקסלרטור בשלבי בנייה להרצת סטארטאפים ישראליים לאסיה (במקום שיחפשו את השוק בארה"ב).

14. ThemeGoמפתחים פתרון מלא למבקרים בפרקי שעשועים גדולים. זו למעשה רשת חברתית משולבת מדריך טיולים עבור המבקרים בפארקים הגדולים ברחבי העולם.

15. CyberTiger - פלטפורמה שהיא סוכנות לקישור בין יפנים שמפתחים אפליקציות לסלולר בעיקר משחקים, לעולם המערבי, עם דגש לפיתוח אפליקציות מובייל ובמרכזם משחקים כך שיתאימו לקהל הבינלאומי. 

 
אני טרדה (Ani Terada), מייסד ומנכ"ל Aniwo



 
 
Bookmark and Share