Telecom News - "אנו קרוב ל-50% מכלל השרתים x86 בשוק האזרחי בישראל"

"אנו קרוב ל-50% מכלל השרתים x86 בשוק האזרחי בישראל"

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> "אנו קרוב ל-50% מכלל השרתים x86 בשוק האזרחי בישראל"
כך לדברי שלומי קוארטלר, מנכ"ל DELL ישראל. עם מרכז פיתוח של מעל ל-120 עובדים ומרכז מכירות של כ-40 עובדים, תופסת (ובלי רעש) חברת Dell ישראל נתחי שוק הולכים וגדלים. השמועות מדברות על מיליארד ש"ח מכירות לשנה. 
מאת: אבי וייס, 14.7.15, 08:30שלומי קוארטלר

ביום 8.7.15 נחשפתי בפעם הראשונה לכל היכולות של מרכז המו"פ של Dell בהרצליה. מדובר במרכז מו"פ מתקדם עם כ-120 איש, רובם מהנדסים, שיש בו גם Data Center די גדול. מרכז המו"פ מנוהל ע"י יוסי בן שושן (בתמונה למטה).

מרכז המו"פ הזה הוקם על בסיס אקסה-נט (Exanet) הישראלית, שנרכשה ע"י Dell ב-2010..Exanet, שקמה (בין היתר) מיוזמתו של יוסי בן שושן, עסקה בעיקר בתחום אחסון מידע ואבטחת הגישה והשרידות של מידע כבר בשנות האלפיים.

הייחוד של הפיתוחים (שממשיכים כעת תחת המטרייה של Dell) הוא היכולת לשמור ולהגן על קבצים בכל מקום ובכל בסיס נתונים. כיום, הדגש הוא על הענן ועל תחום הסייבר. יש למרכז המו"פ עיסוקים נוספים המשלימים את תחום ההגנה והשמירה על הגישה לקבצים ואלה פתרונות בתחום הקבצים בצילום רפואי וקבצים בתחום הצילום והמצלמות בפתרונות של 'ערים חכמות'. בנוסף, ניתן מענה לבעיות אחסון קבצים בהיקף גדול בעולם הטלוויזיה. 

מרכז הפיתוח הישראלי של Dell מכיל מעבדת Storage ייחודית וענקית, אחת מתוך שלוש מעבדות Storage של החברה ברחבי העולם והיחידה מחוץ לארצות הברית. במרכז הזה בישראל בונים סביבת לקוח מלאה, החל ממערכות מחשוב המריצות אפליקציות שונות ועד לבדיקות אקסטרים כגון: Stress Testing, Performance ו-Availability. המטרה היא לדמות את מה שהלקוח עושה, בכל יום, בכל שעה ובכל רמת עומס, ולהיות בכמה דרגות מחמירות מעל התסריטים הגרועים ביותר שיכולים לקרות ללקוח. 

שלומי קוארטלר, (בתמונה למעלה משמאל), מנכ"ל Dell ישראל: "הסניף המקומי של החברה הוקם ב-1998 ומנה עובדים בודדים עם מחזור מכירות של כמה מיליוני ש"ח. כיום יש בישראל מעל ל-160 עובדים עם גידול של עשרות אחוזים במכירות משנה לשנה.

אנו עובדים בישראל עם ערוצי הפצה ואינטגרטורים וגם במכירה ישירה. ברמת הארגונים, עפ"י נתונים של IDC אנו מהווים כ-32% משוק השרתים בארגונים בישראל. אולם, זה כולל את החשכ"ל וצה"ל, שבהם אנו לא מצויים במספרים משמעותיים. לכן, אם תסתכל רק על השוק האזרחי, אנו כמעט 50% מהשוק. כך, כל שרת שני, שפועל בישראל, הוא מתוצרת Dell. זה הישג בלתי רגיל עבורנו. 

מצבנו טוב מאוד גם בתחומים אחרים דוגמת מחשבים ניידים ונייחים. בתחום האחסון אנו עם גידול של 60% לשנה, הישג שאין לשום מתחרה והגענו לאיזור ה-10% נתח שוק בתחום האחסון, תחום מאוד צפוף, שבכלל לא היינו בו בעבר בישראל. גם תחום ה-OEM הוא תחום חזק אצלנו, מה שנעשה בשת"פים רבים ואנו מכסים כ-30% מהעסקים בישראל.

בשנה הקרובה ניתן דגש לתחום האבטחה והסייבר. יש לנו קו מוכר בשוק של SonicWALL, שנרצה להרחיב אותו ולספק שירותים משלימים. רשת מאובטחת זה תחום, שנרצה לקדם אותו עם הפתרונות שלנו.

כ"כ, הצגנו לשוק פתרונות של 'מרכזי מחשוב ניידים' בקרונות, תחום, שמצליח בעולם ונמצא רק בתחילת דרכו בישראל. אנו מספקים קרון, שמציבים אותו בכל מקום, והוא מיד מתחיל לפעול כ-Data Center מלא ועצמאי, לכל צורך  

אחד הדברים, שמנהלים לא יודעים עלינו ואנו פועלים כדי להפיץ את הנקודה הזו ללקוחותינו: יש לנו פתרונות 'קצה לקצה'. אנו מספקים פתרונות ממש מקצה לקצה – החל בטאבלט והמחשב הנייד, דרך הדאטה סנטר ופתרונות רישות וכלה במערכות אחסון ואבטחת מידע. בלא שותפים עסקיים לא היינו מצליחים להביא את היכולות הללו לעסקים וללקוחות הפרטיים. 

אין שום ספק אחר בישראל, שיש לו פתרונות בכל תחום ושאפשר לרכוש ממנו הכל ב-One-Stp-Shop עם מרכז תמיכה אחד, בלי כל צורך בביצוע אינטגרציה מסובכת ויקרה בין מערכות. הפתרונות שלנו הם 'קצה לקצה' לכל תחום ולכל רבדי השוק, כולל לתחומי האחסון, התוכנה והענן. מעטים מכירים, שיש לנו פתרונות תוכנה מובילים בכל התחומים. חלק מזה מגיע מהרכישה של Quest Software, שיש לה מרכז פיתוח תוכנה בישראל. 

אנו עובדים בשיטה, שאין לנו מלאים במחסני החברה, אלא הייצור נעשה עפ"י דרישה של כל לקוח. בשל העובדה, שאין מלאים, אז לא צריך להיפטר ממלאי ישן - מה שמוביל את החברה להיות תמיד בחזית הטכנולוגיה ולספק ללקוחות תמיד את המוצר או הרכיב החדיש ביותר. במהלך הייצור, המוצרים עוברים מספר בקרות איכות עם תוצאה של מיעוט קריאות שירות ושביעות רצון לקוחות. 

החזון שלנו להיות End-To-End Solution של עולם ה-ICT. הכל מפותח אצלנו בבית, במרכזי המו"פ שלנו כמו כאן בישראל. לכן, אנו גם מבצעים לא מעט רכישות כל שנה, כדי לסגור פערים ולהישאר תמיד בחזית הידע והפתרונות". 
 
יוסי בן שושן
יוסי בן שושן, מנהל מרכז מו"פ, Dell ישראל, ליד המחשבים ב-Data Center בהרצליה.



 
 
Bookmark and Share