Telecom News - ההנהלה והוועד בפרטנר הודיעו על תכנית פרישה מרצון

ההנהלה והוועד בפרטנר הודיעו על תכנית פרישה מרצון

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ההנהלה והוועד בפרטנר הודיעו על תכנית פרישה מרצון
ההנהלה והוועד בפרטנר הודיעו על תכנית פרישה מרצון
מאת: מערכת Telecom News, 19.7.15, 15:51הסכם
 
העובדים יהיו זכאים לחבילת הטבות עם מענק פרישה מוגדל, ליווי אישי במציאת עבודה ורכב גישור.  עוד בתכנית: צמצום תופעת עובדי הקבלן. סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בפרטנר: "התכנית מעניקה לפורשים תנאים טובים ביותר". יו"ר הוועד: "הישג חשוב".
 
הנהלת פרטנר וועד העובדים הודיעו הבוקר לעובדי החברה על תכנית פרישה מרצון, שהתגבשה בעקבות מו"מ בשיתוף ההסתדרות. ההחלטה על התכנית התקבלה כמענה לפניות עובדים ולאחר בחינת צורכי הקבוצה והתאמה למציאות המשתנה בשוק התקשורת בישראל.
 
התכנית היא ראשונה מסוגה בחברת פרטנר. עפ"י התכנית, עובד חברה עם ותק של 36 חודשים ומעלה, למעט עובדי שירות ומכירה, יוכל להגיש להנהלה בקשה להיכלל בתוכנית וההחלטה תתקבל בכפוף לצרכי החברה.
 
מתווה התכנית כולל פרישה בתנאים מוגדלים וסל הטבות אטרקטיבי, ומספר המקומות בתכנית מוגבל. החל מהיום (19.7.15) ובמשך שבועיים וחצי, יוכלו עובדי החברה, שעומדים בתנאים, להגיש את בקשתם.
 
 
בנוסף לשחרור מלוא הכספים (תגמולים ופיצויים), שנצברו לזכותם בקופות, כלל העובדים הפורשים יהיו זכאים  לחבילת הטבות הכוללת מענקים מוגדלים, שיחושבו עפ"י מודל משולב של קבוצות גיל ושנות ותק. כ"כ, כל עובד שיפרוש יהיה זכאי למענק נוסף בגובה 2 משכורות.
 
כך למשל, עובד בן 43 עם 10 שנות ותק בחברה יהיה זכאי למענק של 5 משכורות נוספות בגין הוותק שלו ול-2 משכורות נוספות בגין קבוצת הגיל. יחד עם 2 המשכורות הנוספות, שיקבל כל אחד מהפורשים, עובד זה יהיה זכאי לפיצוי כולל בגובה 9 משכורות.וזאת, בנוסף לפיצויים, שנצברו לזכותו בקופתו. דוגמה אחרת היא עובד בן 61 עם 17 שנות ותק בחברה. עובד זה יהיה זכאי ל-13 משכורות נוספות בגין הוותק שלו, 6 משכורות נוספות, שיקבל בזכות קבוצת הגיל אליה משתייך ו-2 משכורות במסגרת הזכאות הכללית. בסך הכול עובד זה יקבל מענק בגובה 21  משכורות וזאת  בנוסף לפיצויים, שנצברו לזכותו בקופות הגמל.
 
תמריץ נוסף בגובה חצי משכורת יינתן לכל העובדים, שיגישו מועמדות לתכנית הפרישה בשבועיים הקרובים.
 
עובדים, שברשותם רכב חברה, יהיו זכאים במסגרת תכנית הפרישה, לרכב לתקופה של חודשיים נוספים. כלל הפורשים יהיו זכאים לליווי אישי במציאת עבודה.
 
עוד במסגרת התכנית, התחייבה  הנהלת פרטנר להמשיך ולצמצם את מספר עובדי הקבלן בחברה, בין היתר, באמצעות קליטתם להעסקה ישירה. עוד הסכימה ההנהלה לא להציג דרישה נוספת לתכניות נוספות להתייעלות, לפחות עד להסדרת ההסכם הקיבוצי הצפוי להיחתם עד חודש דצמבר 2015. נזכיר כי בימים אלו, הנהלת החברה וועד העובדים ממשיכים במו"מ לגיבוש הסכם הקיבוצי.
 
ההסכמות בין הצדדים גובשו בעזרת ההסתדרות ובסיוע משפטי, שקיבל ועד העובדים, מעו"ד שי תקן, מנהל מחלקת דיני עבודה ושותף במשרד פישר-בכר. חברת פרטנר יוצגה ע"י עו"ד אורלי אבירם, שותפה במשרד נ. פינברג ושות'.
 
יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות: "זה יום היסטורי בחברת פרטנר ועדות נוספת לכך, שיחסי עבודה קיבוציים לא רק עוזרים להגן על העובדים אלא מאפשרים לחברה לשמור על יציבותה במציאות עסקית משתנה. הישג זה, כמו ההסכם הקיבוצי 'שנרקם כעת בפרטנר, מתאפשרים הודות לוועד עובדים נחוש והנהלה הדואגת למען עתיד עובדיה. אני רוצה להודות להנהלת פרטנר, ולסמנכ״ל משאבי אנוש ומינהל בחברה, עינת רום, על שיתוף הפעולה ועל התנהלות הוגנת במו"מ. ברכות גם לעובדים ולוועד בראשות קרן אופק, שפעלו באומץ, בחוכמה ובמחשבה על טובת העובדים".
 
עינת רום, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בפרטנר: "אני שמחה, שהצלחנו להגיע לתכנית פרישה מיטבית לרווחת עובדינו. מדובר בהישג חשוב עליו עמלנו, בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים וההסתדרות. התכנית מעניקה לפורשים את התנאים הטובים ביותר ומאפשרת לחברה לבצע תהליכי התייעלות הכרחיים לשמירה על איתנותה העסקית. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות ליקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות ולקרן אופק, יו"ר ועד העובדים בפרטנר, על שיתוף פעולה מכבד, פורה ומוצלח".
 
קרן אופק, יו"ר ועד העובדים: "זה הישג חשוב. תכנית הפרישה מרצון מייצרת הזדמנות לכל עובד ועובדת בחברת פרטנר, שמרגישים כי מיצו את עצמם או מבקשים לעשות שינוי מקצועי, לעשות את הצעד הזה עם סל הטבות אטרקטיבי, ובתנאים המאפשרים רשת ביטחון כלכלית. לצד ההישג החשוב הזה, אנו נמצאים כעת בעיצומו של מו"מ על ההסכם הקיבוצי. אני מקווה, שרוח שיתוף הפעולה והשיח הפתוח, שנוצר בין הצדדים, ימשיכו ללוות את ההידברות ולהביא אותנו להישגים חדשים למען העובדים ולטובת עתיד החברה".

הסכם הפנסיה החדש לעובדי פרטנר - כאן.
הכרזה על הסכם
 
 



 
 
Bookmark and Share