Telecom News - Unlimited מפרסמת את המפה המורחבת של הפריסה שלה בגוש דן

Unlimited מפרסמת את המפה המורחבת של הפריסה שלה בגוש דן

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> Unlimited מפרסמת את המפה המורחבת של הפריסה שלה בגוש דן
Unlimited מפרסמת היום בפעם השנייה את מפת הפריסה ומציגה את הפריסה הקיימת והמתוכננת ברוב איזורי תל-אביב, רמת-גן וגבעתיים, עם חלוקה: מה מבוצע, מה יבוצע בקרוב ומה ממתין לאישור העירייה (גבעתיים). הקשיים ללקוחות לא נעלמו.
מאת: אבי וייס, 22.7.15, 19:06

ראשונים לדווח: חברת הסיבים לבתים, Unlimited, בפעם השנייה (הפעם הראשונה נחשפה כאן), מאז שיצאה לדרך לפני יותר משנה וחצי (תחת השם IBC), מפרסמת בגלוי את מפת הפריסה הנוכחית שלה כמופיע במפה (לחיצה על המפה מגדילה אותה):
מפת הפריסה בגוש דן

ההודעה של Unlimited במלואה:
"תושבי תל אביב או רמת גן? הסיבים מגיעים אליכם!
שמחים לעדכן אתכם בהתקדמות שלנו - בתקופה האחרונה צוותי הפריסה שלנו בשיתוף עם חברת החשמל עובדים במרץ על חיבור עוד ועוד אזורים בתל אביב ורמת גן למהפכת הסיבים האופטיים. הפריסה מתבצעת בשני שלבים: בשלב הראשון אנו בונים את רשת הסיבים לאורך ורוחב הרחובות בתהליך, שאנחנו קוראים לו STREET PASS ובשלב שני מחברים את הבניינים והלקוחות עצמם. אנו מגבירים את קצב הפריסה והחיבור מדי יום כדי שבקרוב יצטרפו שכונות רבות נוספות לתשתית האינטרנט המהירה והמתקדמת בעולם.
 
איפה אנחנו כבר נמצאים ולאיפה אנחנו מתכננים להתרחב?
בתל אביב (שכונת בבלי, הצפון הישן וקריית עתידים) ברמת גן (שכונת ותיקים, נחלת גנים, שכונת הגפן, תל בנימין, שכונת החרוזים ומתחם הבורסה), ובחלקים נרחבים של רעננה, רמת השרון ובבאר שבע. בקרוב נתחיל לפרוס גם במרכז תל אביב, פתח תקווה והרצליה.
 
אזורכם כרגע לא מופיע בתכנון?
תהליך הפריסה הוא דינאמי ואתם יכולים להשפיע עליו – הפיצו את הבשורה ושכנעו עוד תושבים באזורכם להירשם כדי שנגיע גם אליכם בהקדם. מוזמנים לברר באתר את מצב הפריסה בכתובת שלכם: כאן.
במפה תוכלו לראות את אזורי הפריסה שכבר אנחנו נמצאים בהם וכן את השכונות שנמצאות בשלבי תכנון מתקדמים.
 
תושבי גבעתיים, לידיעתכם:
סיימנו את כל שלבי התכנון בעיר אך לצערנו עדיין לא התקבלו ההיתרים המתאימים מעיריית גבעתיים ולפי שעה אין צפי לפריסת סיבים בעיר".

ניתוח הקשיים ללקוחות
סדרת הכשלים הקיימים בשירות הזה מנקודת ראות צרכנית לא נעלמו. לכן, כמות הלקוחות של Unlimited זעומה (כאלף) וחלק ניכר מהלקוחות מתנתקים תוך חודש מהשירות החדש הזה מהסיבות הבאות:

א. המחיר אינו אטרקטיבי מול רפורמת "השוק הסיטונאי" (מעטים צריכים "חיבור סימטרי" ש-Unlimited מספקת, מה שאין ב"שוק הסיטונאי"). 

ב. לעיתים קרובות יש צורך בקדיחה של קירות כדי להגיע לתוך הבית, לא כל ועדי הבתים ובעלי הבתים מוכנים לכך.

ג. הלקוחות מגלים, שהם האינטגרטורים של עצמם (צריכים לרכוש לבד את הנתב, לחבר אותו ולקנפג אותו, לחבר את הרשת בבית וכיו"ב). לחלופין, הם יכולים להזמין שירות של טכנאי, שיעשה להם הכל בכסף, מה שהופך את כל השירות הזה ללא כדאי כלכלית. 

ד. הלקוחות מגלים,שאין לשירות הזה טלפוניה וטלוויזיה, שהיו רגילים אליה (HOT או YES). לכן, רבים מגלים, שהם משלמים כפול על תשתית פס רחב, גם לבזק (או הוט) וגם ל-Unlimited, מה שהופך את החיבור ל-Unlimited למטרד כספי מיותר.  

הקשיים לחברה
כרגע החברה ניצבת בפני כמה קשיים:
א. משרד האוצר עצר את הזרמת הכספים ל-Unlimited כדי לבדוק מה נעשה עם כספי המדינה, שכבר הועברו ל-Unlimited.
ב. מבקר המדינה החל לבדוק מה קורה בחברה (כנראה המבקר קרא מה שכתבנו באתר זה בכמה כתבות...). 
ג. המתחים בין בעלי המניות בחברה מחריפים, במיוחד על רקע היעדר מודל עסקי ברור לחברה, במיוחד על רקע תופעת "השוק הסיטונאי", שזה מה שמעניין כרגע את הלקוחות של הפס הרחב. לאחרונה נחתם הסכם פשרה בסכסוך שפרץ עם שותף אחד בקבוצה (טמרס טלקום), אבל השותפים האחרים גם הם לא מרוצים מהתנהלות החברה, שנראה שמהמרת על עתידה.
ד. בזק מתכוונת להתחיל לפרוס ולחבר בקרוב מאוד בסיבים ובווקטורינג, כפי שחשפנו כאן ובהמשך (בהמשך השנה) בזק תשדרג הפס הרחב שלה ל-G.fast. גם הוט תרחיב את הפס הרחב שלה ל-500 מגה לכולם (כרגע זה רק למגזר העסקי). כך שהתחרות ב-Unlimited מחריפה מכל הכיוונים.

בניגוד לנעשה בעולם המערבי, שם החלו להציע 2 ג'יגה סימטרי ללקוחות הביתיים, אין סיכויים לראות דבר כזה בישראל. הרגולציה בישראל אינה דומה למה שיש בארה"ב או באירלנד

לאחרונה פרסמנו על הסכם חדש בין Unlimited לחברת Take. המחירים של Take כבר נמצאים באתר Unlimited - כאן וכאן וניתן להזמין את השירות (למי שמחובר ל-Unlimited). האם זה "האור בקצה המנהרה" עבור Unlimited? אולי...
 
Bookmark and Share