Telecom News - עמדה: הפתרון לגולן טלקום: רכישתה ע"י מרתון-018-אקספון (חזי בצלאל)

עמדה: הפתרון לגולן טלקום: רכישתה ע"י מרתון-018-אקספון (חזי בצלאל)

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> עמדה: הפתרון לגולן טלקום: רכישתה ע"י מרתון-018-אקספון (חזי בצלאל)
גולן טלקום נמצאת בקשיים כלכליים, עיקולים מוטלים על כספיה (למשל מצד טלזר), וסביר להניח, שהיא תקבל "מכת מוות" אם משרד התקשורת יחליט לקנוס אותה (או אולי לשלול לה את הרישיון) בגלל פירוק רשת האנטנות שלה. יש מוצא לתסבוכת.
מאת: אבי וייס, 22.7.15, 21:40חזי בצלאל

עמדה: הימים והשבועות הקרובים יהיו קריטיים לגבי עתידה של חברת גולן טלקום, מי שחוללה את "מהפכת הסלולר". החברה ניצבת בפני התקפות מכל עבר ולכן לא פלא, שהיא מנסה לשדר, שהיא "עומדת למכירה".

די ברור, שלא ניתן לבצע מהלך של רכישת גולן טלקום ע"י מי מספקיות הסלולר הגדולות (פלאפון, סלקום, או פרטנר) משום שמהלך כזה לא יאושר ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת. הרגולטורים הללו לא יסכימו לאשר צמצום כזה דרסטי של התחרות בשוק הסלולר.

לכן, הפתרון העדיף לדעתי הוא "לצוד שני ציפורים במכה אחת": חברה בלי כסף (גולן טלקום), שיש לה 800 אלף לקוחות, תירכש ע"י חברה בלי לקוחות (מרתון-018-אקספון, בבעלות חזי בצלאל, בתמונה למעלה), שיש לה תדרים.

יש פתרון נוסף::רכישת גולן טלקום ע"י רמי לוי, אך לא ננתח אופציה זו כעת.

כך, התחרות בשוק הסלולר לא תיפגע (כי ממילא למרתון אין עדיין לקוחות, רשת, או עובדים), החלום של חזי בצלאל להיות ספק סלולר יוגשם מהר יותר, ולחברה הממוזגת יהיו ביד 10 מגהרץ ל-LTE, "נדוניה" מאוד מכובדת. כך, שייקל עליה להתחבר בהסכם "שת"פ אנטנות" עם השת"פ החדש של אנטנות בין פלאפון לסלקום. 

הרעיון הזה אינו חף מבעיות, אבל נדמה לי, שהוא חלופה טובה יותר מכל פתרון אחר. שכן, מהלך חיסול התחרות בשוק הסלולר בישראל, שאנו עומדים ממש בפתחו, יכול להיעצר בגישה היצירתית הזו. 

אך לאחרונה אמר המנכ"ל החדש של משרשלמה פילברד התקשורת (שלמה פילבר) (בתמונה משמאל) בכנס גלובס (ציטוט): "בעניין הזה (שוק הסלולר) אני לא ישן טוב בלילה. השוק עבר מהפך גדול, בצדק כנראה, כלפי החברות שהן התנהגו בחזיריות, דרך רפורמות, שפתחו את השוק לתחרות, אבל צריך לראות, שעוצרים במקום הנכון כדי לא להמשיך להידרדר במורד. השימוש בתוכן גובר ולכן גם ההשקעות גדלות, והיום חברות הסלולר בקושי יכולות לממש את ההשקעות הטכנולוגיות שלהן. התפקיד שלי הוא לאפשר להן זאת: שהחברות ימשיכו להיות יציבות ובעלות יכולות להשקיע בתשתיות שלהן לטובת המנכ"ל, שישב כאן ב-2018-2019".

המיזוג המוצע כאן בין גולן טלקום ומרתון ישנה את המשוואה בשוק הסלולר, שנמצא בצניחה חופשית וישנה שוב את המבט של הרגולטורים לגבי התחרות בשוק הסלולר. 
רכישת חברת סלולר

 



 
 
Bookmark and Share