Telecom News - כיצד לחסוך בשיחות לחו"ל דרך מרכזיית טלפון לעסקים?

כיצד לחסוך בשיחות לחו"ל דרך מרכזיית טלפון לעסקים?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> כיצד לחסוך בשיחות לחו"ל דרך מרכזיית טלפון לעסקים?
כיצד לחסוך בשיחות לחו"ל דרך מרכזיית טלפון לעסקים?
 מאת: מיכאל פנחס, 30.7.15, 07:30מיכאל פנחס

עסקים וארגונים רבים עוברים למרכזיות וירטואליות ולמרכזיות בענן. האם ניתן לחסוך בשיחות מישראל לחו"ל דרך המרכזיות הללו?
 
ארגונים ועסקים רבים בישראל, החלו להפנים את המסר, שאין צורך כלכלי או עסקי במרכזיות פיזיות ב"חצרי הלקוח". כיום, מרכזיות IP הן סטנדרט בשוק ולכן רבים עברו למרכזיות IP וירטואליות. רבים כבר מבינים, שפתרונות ביניים דוגמת: VPS, Hosted PBX ו-IP-Centrex, הם רק פתרונות זמניים וחלקיים, שאינם מביאים ערך אמיתי וחסכון כלכלי ממשי לעסק, ובעיקר: הם אינם מבטיחים את הפרודוקטיביות הנחוצה לצרכי העסק בעולם הנייד והמהיר בו אנו נמצאים.

לכן, בעשור הקרוב נראה יותר ויותר עסקים וארגונים (כנעשה בכל העולם) מעבירים את מערכות הליבה שלהם לשירותי ענן. זה כולל גם את מערכות הטלפוניה, שהפכו עם השנים למערכות של UC (ר"ת: Unified Communications), בעיקר בגלל החיבור של שירותי הטלפוניה לכל המערכות העסקיות החשובות לתפעול השוטף של כל עסק וארגון.
 
זו הסיבה להצלחה המסחררת של שירותי הענן בכל העולם וגם בישראל. השימוש בארץ בשירותי ענן הולך ומתרחב, כאשר החלה תופעה חדשה ומבורכת של פתיחת שירותי ענן ציבוריים (לרבות היברידיים) של גופים עולמיים ענקיים (דוגמת: מיקרוסופט, IBM וסיסקו), בחוות שרתים מתקדמות בישראל. כך, שהתלות של המשתמשים בשרתי ענן בינלאומיים יורדת. זמן התגובה מתקצר ואיכות התקשורת משתפרת באופן משמעותי כאשר הענן מצוי פיזית בישראל.
 
למרות שתחום השיחות לחו"ל הוא תחום מאוד תחרותי, עדיין מדובר בהוצאה לא קטנה מכלל הוצאות התקשורת של העסקים והארגונים בישראל. השאלה הנשאלת: האם ניתן לחסוך בשיחות לחו"ל דרך המרכזיות?
 
התשובה לכך היא חיובית, אבל היא תלויה בהכנות, שבעלי המרכזיות אמורים לבצע, בטרם החיסכון הזה יוצא לפועל ומתממש.  
 
אז איך חוסכים בשיחות לחו"ל דרך המרכזיות?
יש כיום כמה דרכים להשיג חיסכון כזה:
 
א. הדרך המתקדמת ביותר והחדשנית, שמביאה למקסימום חיסכון בהוצאות בתחום השיחות לחו"ל, היא השימוש בטכנולוגיית WebRTC. השיחות בין מכשירים המשתמשים בשיטה זו בכל מקום בעולם הן חינם והעלויות של שיחות ומסרונים לכל יעד נייח או נייד בעולם (שאין לו חיבור WebRTC) הם מאוד זולים.  
 
יש כמה ספקי דקות שיחה ב-WebRTC לכל יעד בעולם (שאינו (WebRTC במחירים אטרקטיביים ביותר. למשל: ניתן לרכוש מ twilio-   חבילות של דקות בכמויות גדולות ובמחירים קבועים: 500 אלף דקות לחודש במחיר של חצי סנט לדקה, 2 מיליון דקות לחודש במחיר של 0.45 סנט לדקה, וכך הלאה, המחיר יורד עד ל- 15 מיליון דקות לחודש במחיר של 0.3 סנט לדקה. יש להם חבילות של דקות לשיחות ועידה בינלאומיות במחירים שבין 0.2 עד 0.5 סנט לדקה, תלוי במיקום המרכזי של שיחת הוועידה. ה ROI-הוא ברור ואיכות השיחה טובה.
 
רוב הספקיות הגדולות בעולם בתחום המרכזיות (החל מתדיראן טלקום דרך סיסקו, אלקטל-לוסנט-ארגונים, ברודסופט וכלה באוויה), תומכות כבר ב-WebRTC. מצד משתמשי הקצה, כמעט כל הדפדפנים הקיימים בידי המשתמשים (כולל על הסמארטפונים) תומכים ב-WebRTC. יש גם ציוד קצה פיזי - מכשירים שולחניים התומכים בכך (למשל של אודיוקודס). כך, שמבחינת המשתמשים אין צורך בהכנות מיוחדות לשימוש בטכנולוגיה הזו. הצורך הוא בשדרוג יכולות המרכזיה והרשת כדי שתתמוכנה ב-WebRTC.
 
יש גם ספקי תקשורת (קטנים דוגמת Vonage וגדולים, הגדול ביותר זו AT&T), שכבר תומכים ב-WebRTC. כך, שניתן לרכוש חיבורים דרכם בטכנולוגיה הזו.
 
אנליסטים חוזים, שעד 2019 יהיו יותר מ-6 מיליארד מכשירים התומכים ב-WebRTC ולמעלה מ-2 מיליארד משתמשים עסקיים ישתמשו בטכנולוגיה זו. דהיינו: זו תהיה טכנולוגיית התקשורת העסקית המובילה בכל העולם.     
 
ב. לחבר את כל המכשירים של העובדים והמנהלים בעסק (באמצעות אפליקציה תומכת SIP) ולהוציא את כל השיחות לחו"ל דרך המרכזיה. זאת, דרך ספק שירותי שיחות בינלאומי, שנבחר ע"י העסק למטרה הזו. למשל, חברת twilio, שמוזכרת בסעיף הקודם, מספקת חיבורי SIP לכל העולם במחירים מאוד אטרקטיביים, בדומה למחירי ה-WebRTC, שצוינו לעיל.
 
יש בתחום הזה תחרות עצומה וספקיות התקשורת הישראליות (סה"כ 8 חברות) גם כן נמצאות בו ומוכרות דקות שיחה בינלאומיות במחירים אטרקטיביים. ניתן לבצע תיחור בין החברות הללו (נטוויז'ן-013, בזק בינלאומי, 018-אקספון, 012-סמייל, 019-טלזר, 015-Hallo, 017-הוט וגולן טלקום), כדי לנסות ולהשיג את העסקה הטובה והמשתלמת ביותר.
 
3 חברות תקשורת (018-אקספון, 019-טלזר וגולן טלקום) כבר עברו למתכונת של "רישיון כללי אחוד", שבו כל שירותי התקשורת נמצאים ברישיון אחד. כך, שניתן לקבל מהן הצעות אטרקטיביות המשלבות כמה שירותי תקשורת בחשבון אחד.
 
ג. לקיים מו"מ מול ספקיות הסלולר, שמציעות חבילות סלולר הכוללות חיוג לחו"ל בחינם או במחיר סמלי (לדוגמה: הוט מובייל, גולן טלקום). כך, שניתן לחבר את העובדים בעלי מכשירי סלולר ברשתות שלהן לחיוג לחו"ל דרך המרכזיה בחינם או במחיר אטרקטיבי בהסכם עסקי.
 
ד. להתחבר לשירות של בזק בינלאומי, שהקימה שירות טלפוניה לחו"ל המבוסס על רשת האינטרנט (VoIP) ובחלקו על רשת התקשורת הרגילה. השירות מסופק על ידי בזקום (Bezecom), חברה, שהוקמה על ידי בזק בינלאומי וחברת DSNR והוא כולל מסלול המאפשר התקשרות לכ-50 מדינות בעלות של שיחה מקומית. כל זאת, בתמורה לחשיפה לתוכן שיווקי, או במחירים מאוד אטרקטיביים של מנוי חודשי ללא פרסומת. לדוגמה: תמורת 20 דולרים לחודש לקו מקבלים 1,445 דקות שיחה לכל יעד נייח ועוד 361 דקות שיחה לכל יעד נייד. בזקום ממליצה להשתמש בשירות של Jajah, אם החיוג לחו"ל נעשה באמצעות סמארטפונים.
 
האם הפתרונות הללו מתאימים לכל עסק?
בעיקרון – כן. זאת, משום שכיום מנהלים ועובדים בכל מקום משתמשים במכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) והחיבור שלהם באופן שקוף ומאובטח למערכת הארגונית הוא צורך עסקי ותפעולי ממשי.
 
כיום עובדים רבים מעדיפים להתקשר לחו"ל ממכשיר הסלולר שלהם. לכן, העברת השיחה דרך המרכזיה הארגונית יכולה להגדיל את החיסכון בהוצאות התקשורת לחו"ל.
 
לסיכום: יש תחרות עצומה בעולם שירותי התקשורת על רשת האינטרנט. המחירים מאוד זולים (וירדו עוד), המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר (בגישת "הכל כלול"), הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ להתנסות בשירותים החדשים דוגמת WebRTC גם בשיחות לחו"ל ולראות אם הם עונים על הצרכים של העסק.  

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, יולי 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
תקשורת עסקית



 
 
Bookmark and Share