Telecom News - ב-8 מדינות נפרסה רשת ארצית של IoT בתדרים חופשיים. לא בישראל

ב-8 מדינות נפרסה רשת ארצית של IoT בתדרים חופשיים. לא בישראל

דף הבית >> חידושים הכרזות >> ב-8 מדינות נפרסה רשת ארצית של IoT בתדרים חופשיים. לא בישראל
חברת SIGFOX מדווחת, שלוקסמבורג הצטרפה לרשימת המדינות (סה"כ 8) עם כיסוי ארצי של חיבור אלחוטי לצורכי IoT בתדרים חופשיים. המחיר: 1 דולר לסנסור לשנה ללקוח, שיש לו מעל 50 אלף סנסורים. אין סיכוי לראות בקרוב דבר כזה בישראל. 
מאת: מערכת Telecom News, 30.7.15, 21:40SIGFOX LOGO

חברת ההזנק הצרפתית SIGFOX מדווחת, שהיא החלה ליישם את הפתרון שלה בהסכמים עם POST Luxembourg ו-RMS.lu, כדי לספק כיסוי ושירות גם בלוכסמבורג, שירותי IoT "קצה לקצה" בכיסוי מדינתי ארצי. לוקסמבורג מצטרפת לרשימת המדינות, שכבר נפרסה בהן רשת ארצית כזו ואלו הן: פורטוגל, בלגיה, דנמרק, צרפת, הולנד, ספרד ובריטניה. בארה"ב הפריסה הארצית החלה ותסתיים תוך כשנה. החברה מתכוונת להתפשט לכל העולם עד סוף העשור. 

השיטה של SIGFOX: שימוש בטכנולוגיית Ultra Narrow Band - UNB, שמתאימה למוצרי IoT, בתדרים חופשיים: 868 מגהרץ באירופה ו-915 מגהרץ בארה"ב. התשדורות ממכשירי הקצה הן מאוד קצרות: 12 בתים בכל מסר, וכל מכשיר יכול לשדר עד 140 מסרים ליום. בגלל שיטת השידור, התשדורות מגיעות למרחקים עצומים (עד לכאלף ק"מ), ומדינות בסדר גודל של צרפת או ספרד מכוסות בכ-1,200 עד 1,300 אנטנות. 

הייתרון הגדול של השיטה של SIGFOX (שגובה 1 דולר למכשיר קצה לשנה, ללקוח עם מעל ל-50 אלף מכשירי קצה), הוא השירות "קצה לקצה" (שיכול להיות בענן, לפי הצרכים של הלקוחות שלה), שירות המכוון כולו לצרכי עולם ה-IoT.

רשתות הסלולר (כך לדברי מנהלי SIGFOX) לא מתאימות למשימה הזו, כי הן ניבנו ונבנות להעביר רוחבי סרט גדולים למכשירים קצה ניידים מאוד חכמים, במחירים, שלא מתאימים בכלל לעולם ה-IoT. עולם ה-IoT מורכב כמעט כולו ממכשירי קצה נייחים קטנים עד זעירים, עם מעט מאוד חוכמה וצרכי שידור וקליטה ממש זניחים, בהשוואה לסמארטפון, עם צורך עליון לחסוך באנרגיה.. 

חברת SIGFOX משתפת פעולה עם חברות הסלולר. כך, שניתן להשתמש באותה אנטנה סלולרית גם כדי להתקין עליה את הרשת של SIGFOX, בלי לגרום לאיזו הפרעה לרשת הסלולר. 

בישראל, אין כל סיכוי שנראה דבר כזה בטווח הזמן הנראה לעין. כי משרד התקשורת הישראלי עסוק בטכנולוגיות העבר (דוגמת השוק הסיטונאי) ועדיין לא יודע איך להציל את שוק הסלולר מהכאוס הרגולטורי, שמשרד התקשורת בעצמו הכניס את השוק הזה לתוכו. תחום ה-IoT (כמו תחומי טכנולוגיה חדשים רבים) לא מוכר למשרד התקשורת הישראלי, שמעדיף לעסוק בעבר, במקום לדחוף ולקדם את העתיד. 
טכנולוגיית SIGFOX



 
 
Bookmark and Share