Telecom News - הרפורמות בתחום מספרי הפרמיום ובמספרים רגילים יוצאות בקרוב לדרך

הרפורמות בתחום מספרי הפרמיום ובמספרים רגילים יוצאות בקרוב לדרך

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הרפורמות בתחום מספרי הפרמיום ובמספרים רגילים יוצאות בקרוב לדרך
שתי העתירות לבג"ץ כנגד משרד התקשורת נדחו, והעותרים משכו את העתירות (בעתירה אחת העותרים ישלמו הוצאות משפט, בשנייה לא). ניצחון של המדינה בדרך לרפורמות בתחומי מספרי הפרימיום והחיוג למספרים רגילים ("קווי הנייעס").
מאת: מערכת Telecom news, 3.8.15, 16:00

ראשונים לדווח: שתי החלטות של הבג"ץ (שמהוות, על פניהן, הישג למי שחתום על הרפורמות הללו: אבי ברגר, המנכ"ל לשעבר של משרד התקשורת, ושל המחלקה המשפטית במשרד התקשורת), החלטות המשנות בקרוב מאוד את כל נושא החיוג למספרי פרימיום ולשירותי מידע במספרים רגילים:

א. החיוג למספרי פרימיום (1-900 ונגזרותיה):
ביום 30.7.15 (ראה כאן) משכו העותרים כנגד משרד התקשורת (פרשה שחשפנו כאן וכאן) את עתירתם וקיבלו לשלם הוצאות משפט בסך של 20 אלף ש"ח.

לאור ההחלטה שאלנו את משרד התקשורת:
"על פי הידוע לי בג"צ 987/15 מאיר בן מרום ואחרים (כאן) כנגד משרד התקשורת שעניינו הרגולציה בקווי הפרימיום, ביום 30.07.2015 הבג"ץ נדחה, כי העותרים משכו את העתירה. לאור ההודעה של המשרד כאן, מתי ההנחיות תיכנסנה לתוקף?"

תגובת משרד התקשורת: "ההנחיות תיכנסנה לתוקף בתחילת ספטמבר 2015". 

עדכון 4.8.15: משרד התקשורת הפיץ מכתב בחתימת מנכ"ל המשרד (כאן) ובו הוא מודיע לכל חברות התקשורת שהרפורמה נכנסת לתוקף ב-1.9.15. 

תזכורת קצרה: הרגולציה הזו קובעת 3 טווחי מספור אחידים לחיוג למספרי פרימיום:
1-900 – חיוב לפי דקה עד 50 אג' לדקה, עד 30 ש"ח לשיחה כולה.
1-901 – חיוב לפי דקה או לפי שיחה, עד 50 ש"ח לשיחה כולה.
1-902 – חיוב לפי דקה או לפי שיחה, עד 100 ש"ח לשיחה כולה.

יש בשיטה הזו כמה פרצות, שנותחו כאן. פירוט ההנחיות והרגולציה לעניין שירותי פרימיום: כאן, כאן וכאן


ב. החיוג לשירותי מידע במספרים רגילים (מספרים סלולריים רגילים) (מכונה בשם: "קווי הנייעס", שירותי מידע עבור הציבור החרדי), נושא שנחשף כאן, כאן וכאן, וגם גולן טלקום הגישה (משום מה) בג"ץ מיותר בגינו (כפי שניתחנו כאן) וכנראה תפסיד. 

היום, שופטי הבג"ץ אילצו את העותרים (שייצגו ספקי שירותי מידע מהמגזר החרדי) למשוך את עתירתם (וע"י כך לא הטילו עליהם הוצאות משפט). השופטים קבעו, שהרפורמה תיכנס לתוקף ב-18.8.15.

למעשה, השירותים הללו ייסגרו (ברובם) כי המודל העסקי שלהם היה בנוי על ההפרש בין הקש"ג הסלולר (7 אג' לדקה) לקש"ג הקווי (1 אג' לדקה). כנראה יהיו כמה שירותי מידע חרדיים שייעברו לשיטת ה-1-900 החדשה ונגזרותיה, שמופיעה בסעיף הקודם. 

אגב, יש עדיין תהליך אחד המצוי בדיונים משפטיים, והוא התביעה הייצוגית כנגד 012-סמייל בגין חיובים מפורזים בחיוג למספרי הפרימיום כביכול לחו"ל, כפי שחשפנו כאן

האם בכך יחל עידן חדש בתחום מספרי הפרימיום בישראל?
לאור מה שחשפנו, פעם אחרי פעם, בשנים האחרונות, למשל: כאן, כאן, כאןכאן, כאן וכאן - בספק רב. פרסמנו יותר מדי דוגמאות של התנערות מאכיפה (בעקבות תלונות צרכנים), בתחום החיוג למספרי הפרמיום. ההתעלמות של משרד התקשורת מהתלונות לאורך השנים האחרונות - הייתה עקבית.

בלי נכונות לבצע אכיפה, הפרצות הבאות כבר בדרך. יש עוד פרשה אחת בתחום הזה הנמצאת כרגע תחת צו איסור פרסום, שמצביעה בברור שמשרד התקשורת לא רואה את עצמו, גם היום, כמגן הצרכנים.

בכל מקרה, נעקוב מקרוב אחרי היישום של הרפורמות הללו בשוק התקשורת הישראלי ונדווח. 
הרפורמה בטלפוניה



 
 
Bookmark and Share