Telecom News - לקראת פתיחת התחרות בעולם הטלוויזיה (OTT): חשיפת מיזמים מקומיים

לקראת פתיחת התחרות בעולם הטלוויזיה (OTT): חשיפת מיזמים מקומיים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> לקראת פתיחת התחרות בעולם הטלוויזיה (OTT): חשיפת מיזמים מקומיים
פורום VideoTLV (וידיאו תל-אביב) שימש במה לחשיפת 2 מיזמים מקומיים, שכבר מצליחים, וחשיפת אקסלרטור חדש לעולם הטלוויזיה לפתרונות במסגרת התחרות העתידה להתפתח בשוק הטלוויזיה על האינטרנט (OTT) בישראל. 
מאת: אבי וייס, 5.8.15, 23:00גילי צגלה

פורום VideoTLV התכנס (26.7.15) בגג מתחם היזמות וההשקעות BRM בת"א, בחסות AOL On, בהשתתפות של מעל ל-150 איש, כדי לשמוע על הפיתוחים החדשים בתחום עולם הווידיאו והטלוויזיה. את הפורום, שמונה מעל ל-1,200 חברים, כבר תיארנו כאן

גילי צגלה, יזם מועדון VideoTLV ומנכ"ל Novwaind (בתמונה): "בתור קבוצה, שאוהבת טכנולוגיות וידיאו, אנו מציגים בפני הקבוצה טכנולוגיות הנמצאות לפחות שנתיים לפני שרואים אותן נפוצות בשוק. גם היום נראה כמה טכנולוגיות ישראליות מעניינות, כי השוק, שאנו עוסקים בו, נמצא בפריחה בכל רחבי העולם, עם התפתחות יפה של כל ערוצי המדיה, לרבות עולם ה-OTT, שיחל בקרוב גם כאן בישראל.

היום אנו מארחים את AOL, ענקית התקשורת באינטרנט, שנרכשה לאחרונה ע"י Verizon, שפתחה בישראל אקסלרטור יוצא דופן ונציג את מי שעומד מאחורי יוזמת הקמת האקסלרטור הזה דווקא כאן. AOL מחפשת יזמים מוכשרים בעולם הווידיאו וה-OTT. 

הקהילה שלנו פועלת כבר כ-8 שנים עם מיקוד בעולם הווידיאו והניו-מדיה. החשיפה שלנו לטכנולוגיות חדשות מעודדת גם את היזמים וגם את המשקיעים בפיתוח טכנולוגיות ושירותים חדשים ומלהיבים בתחומים, שכולנו אוהבים ומתעניינים בהם".  

בועז רוסנו, (בתמונ
בועז רוזנוה), מייסד משותף ומנכ"ל, VideoDubber: "המיזם שלנו הוא בתחום עולם הדיבוב. הקמנו סטארטאפ לדיבוב אוטומטי לגמרי של סרטים עם תמיכה בכ-40 שפות.

אנו פותרים את הבעיה של תרגום ודיבוב בסרטי וידיאו מכל סוג, מה שנעשה עד היום ע"י אנשים, שתרגמו את הדיבור במסך לשפה המבוקשת על המסך, במקום ובמדינה בו הווידיאו משודר. 

הפתרון שלנו נמצא בענן עם שירות בגישת ה-SaaS. המערכת שלנו יודעת לדבב שעת וידיאו בתהליך, שלוקח 5 דקות. מדובר בשוק ענק של כ-6 מיליארד יורו לשנה, של כ-4 מיליון שעות וידיאו (הנתון מ-2009), שמבוצע עליו דיבוב, לא כולל וידיאו ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וגוגל-יוטיוב.

איך שעלינו לאוויר כבר נוצר ביקוש לשירות שלנו. זכינו בפרסים ותעודות הצטיינות, כי אנו עונים על צורך הקיים בשוק הווידיאו, שלא היה לו פתרון נכון עד היום". 

יונתן יערי, מפתח אלגוריתמים, Whipclip: "אנו סטארטאפ אמריקאי-ישראלי עם מרכז מו"פ בישראל. פיתחנו פלטפורמה לזיהוי הקטעים האהובים על הצופים בטלוויזיה ואנו מספקים לצופים יכולת לשתף את הקטעים הללו עם חבריהם ברשתות חברתיות. הכל מבוצע בסמארטפון ולא על מסך הטלוויזיה, שבו משודר הערוץ. 

כיום, מאוד קשה לשתף תוכן טלוויזיוני באמצעות הסמארטפון. המערכת שלנו מאפשרת להטמיע כל קטע וידיאו, שאהוב על הצופים בתוך רשתות חברתיות, החל מפייסבוק וכלה בטוויטר.

על פי כל הסקרים שראינו, 90% מהצעירים משתמשים בסמארטפון שלהם בזמן שהם צופים במסך הטלוויזיה הביתי - משפחתי, או במסך הטלוויזיה האישי שלהם. לתופעה הזו קוראים 'מסך שני'.

הבעיה שראינו: הצעירים הללו, יכולים רק לשלוח המלצות ולפטפט בסמארטפון אודות הסרט, או לשתף לינק לשם של הסרט המוקרן. אולם, אין להם שום יכולת ללכוד קטע, שהם אוהבים מהסרט, אלא אם הם מצלמים עם הסמארטפון את מסך הטלוויזיה ואז זה יוצא רע מאוד וגם קשה מאוד לשלוח את זה מהסמארטפון, בגלל גודל קובץ הווידיאו שמוקלט. שלא לדבר שמעטים יודעים לערוך קטעי וידיאו על הסמארטפון. 

אנו משתפים פעולה עם ספקי התכנים והאולפנים הגדולים. למעשה, אנו מספקים להם את היכולת להכין בעצמם קליפים מתוך הסרט, שהם עומדים לשדר וכך ניתן לשתף את הקטע הזה, תוך שמירה על זכויות היוצרים. המערכת שלנו עובדת גם על טאבלטים וגם על סמארטפונים. כך, שניתן להפיץ את הקליפים לכל מכשיר קצה וגם להציג זאת באתר שלנו או באתר של ספקי התוכן.

השיטה של הקלטת הקליפ מאוד פשוטה: בזמן שהסרט רץ, הצופה, שהוריד את האפליקציה הסלולרית, רואה על המסך של הסמארטפון שלו את הסרט במקביל לשידור שלו על הטלוויזיה, עם סימון על המסך, והוא יכול לצפות ב-2 הדקות האחרונות של כל קטע וידיאו, ממש על הסמארטפון שלו. כך, הוא יכול להחליט להפוך את 2 הדקות הללו לקליפ ולחתוך את הקליפ הזה בדיוק לקטע, שאותו הוא רוצה לשתף. בשני קליקים הוא משתף את מה שבחר באמצעות האפליקציה. כך, הקליפ נוצר בענן ולא על המכשיר והכל מתופעל בממשק מאוד ידידותי למשתמש. המערכת עובדת באותה שיטה גם על מוזיקה ולא רק על וידיאו.

איך שעלינו לאוויר זכינו להצלחה גדולה (יש לנו שיתופי פעולה עם: 
ABC, CBS, FOX, Turner, Viacom, A+E Networks, Bloomberg, Fusion, OWN, Pop, Universal Music Group & Sony Music), לכן אנו מחפשים כעת אנשים מוכשרים שיצטרפו למיזם שלנו". 

מיכאל היימיכאל היימןמן, (בתמונה), סגן נשיא, AOL: "אני הגעתי ל-AOL אחרי שנים רבות של יזמות והצלחות בעולם הווידיאו, האינטרנט, הרשתות החברתיות והטלוויזיה. המיזם האחרון שלי Vidible, נרכש ע"י AOL ב-2013 ומאז אני בחברה ומטפח את תחום הווידיאו.

מהנסיון שלי, אני יכול לראות את התחום בו אני עוסק במבט עולמי, וזו בדיוק הסיבה והמענה לשאלה: מדוע הגעתי לישראל ומדוע החלטתי לפתוח כאן את האקסלרטור של AOL. יש לנו כבר מרכז פיתוח די גדול בישראל והחלטנו לעבור לשלב הבא: למצוא ולפתח סטארטאפים מתאימים, ממש משלב הסיד ועד היציאה שלהם לעולם הרחב. 

מה שראיתי ומצאתי בישראל, שיש כאן את הרוח של היצירה וההתלהבות' שהייתה בארה"ב בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת. אנשים מפתחים כאן פתרונות חדשים כי הם אוהבים את זה ומגשימים את החלומות שלהם. מהיכן שאני מגיע, השוק של היזמות השתנה לגמרי. לפני שפותחים חברה יזמית קודם שוכרים משרד PR, רק כדי לעשות רושם ולהתפרסם. זה שנוא עלי. אנשים מפתחים רק כדי לעשות רושם והם חושבים שככה הם יהיו מיליונרים.
 
ראיתי כאן בישראל, שאין פחד להיכשל. יש כאן חברותיות ועזרה הדדית נהדרת, מה שאין כבר בארה"ב. האווירה כאן מלהיבה וזו בדיוק האווירה המתאימה לנו לפתח פתרונות חדשים לעולם ה-OTT. לכן, הגעתי לישראל כדי לחפש סטארטאפים, כי זה המקום המתאים עבורנו לחפש אותם. 

כל מחזור של האקסלרטור שלנו בשם Nautilus נמשך כשנה וישתתפו 10 חברות, שתיזכנה לתמיכה מקיפה ולייעוץ מקצועי באמצעות צוות מומחים מקומי במשרה מלאה ובאמצעות גישה ישירה למגוון מומחים וכלים מקצועיים מחטיבות הארגון השונות ברחבי העולם.

מה שאני מחפש וגם כמה עצות ליזמים הרוצים להציע את עצמם לאקסלרטור שלנו:

א. יש לך רק הזדמנות אחת להציג את המיזם שלך. לכן, אתה חייב להגיע מוכן. אנו, שגדלנו בארה"ב, לא סלחניים לשגיאות ולאלתור.

ב. אל תתחיל לתאר את ההיסטוריה של הצוות ומה עשיתם בצבא. זה לא מעניין בשלב ההצגה הראשונה. כ"כ, אל תכין מצגת עם יותר מ-5 שקפים. מניסיוני, 5 שקפים זו המצגת הכי טובה.

ג. ב-5 הדקות שיש לך כדי לתפוס תשומת לב, חשוב שאכן תתפוס את תשומת הלב של השומעים. איך אתה יכול לתפוס תשומת לב? עשה שיעורי בית בפני מי אתה מופיע ומה מעניין אותו. תן לו מיד בהתחלה את מה שהוא אוהב.

ד. אל תקריא את השקפים שלך. במיוחד כשיש בהם הרבה מילים.

ה. תראה רק דברים שאתה בטוח שהם עובדים. מה שלא עובד, תגיד שזה לא עובד 

ו. תהיה מוכן למצב, שהאינטרנט ייפול לך בדיוק בתחילת או אמצע ההצגה שלך. ככה האינטרנט בכל מקום בעולם ואתה חייב להיות מוכן עם דמו ומצגת שלא תלויים באינטרנט. 

ז. חשוב להתרכז במסר שלך. להיות מפוקס זה מעניין את המשקיעים ואת מי שאתה רוצה את תשומת הלב שלו. לדבר על שווקים רבים ושיטות שונות להרוויח, זה לא ריאלי וזה מראה, שאין לך ניסיון וידע איך מרוויחים כסף בעולם האמיתי, במיוחד בשלבים הראשונים של הקמת חברה". 

טלוויזיה



 
 
Bookmark and Share