Telecom News - סקר: מרכזי הפיתוח הבינלאומיים תורמים תרומה אדירה לקהילה בארץ

סקר: מרכזי הפיתוח הבינלאומיים תורמים תרומה אדירה לקהילה בארץ

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> סקר: מרכזי הפיתוח הבינלאומיים תורמים תרומה אדירה לקהילה בארץ
סקר: מרכזי הפיתוח הבינלאומיים תורמים תרומה אדירה לקהילה בארץ
מאת: מערכת Telecom News, 6.8.15, 20:15סקר
 
סקר שכלל מדגם מייצג, שערך פורום החברות הבינלאומיות ב-,IATI  מצביע על תרומתם הגדולה של מרכזי הפיתוח הבינלאומיים לחברה הישראלית.
 
רבות דובר בחשיבותן של חברות הטכנולוגיה הרב לאומיות (מרכזי פיתוח בינלאומיים), בהן ענקיות כמו אינטל, גוגל ומיקרוסופט, לכלכלה הישראלית. חברות אלה מעסיקות יחד כ־24,000 עובדים ב-250 מרכזים, שמייצרים מעל ל-42% מההוצאה על מו"פ עסקי בישראל.
 
אולם, מעבר לתרומה העסקית האדירה שלהן לכלכלה הישראלית, יש להן גם תרומה ענקית לקהילה, שבה הן פועלות (corporate responsibility). הדבר מתבטא בתקציבים, שהן מזרימות לפעילויות למען הקהילה ובהתנדבות ושעות עבודה, שהחברות הללו מחייבות את העובדים להקדיש לנושא.
 
בדו"ח, שפרסם לאחרונה איגוד "מעלה" נמצא, ששיעור עובדי ההייטק, שמתנדבים למען הקהילה, הוא הגבוה ביותר במשק - 57%, הרבה לפני מגזר הבנקים והביטוח, שנמצא במקום השני עם 30%.
 
פורום החברות הרב לאומיות בתוך איגוד התעשיות המתקדמותIATI - , שמאחד תחתיו את מרכזי הפיתוח הגדולים, ערך לאחרונה סקר בין מרכזי פיתוח גדולים.
 
בין החברות, שהסכימו לנדב את המידע לגבי תרומתן,  נכללות:
Kodak, TI, SAP, freescale, Oracel, EMC, Microsoft, Qualcomm, Marvell, Sandisk, Perrirgo, Zeiss, Dell, Broadcom, Corning, 3m, Philips, IBM, HP, Applied, RedHat, GM, Autodesk ,Verint, ,Google Marvell , HP Indigo
 
בשנה האחרונה תרמו החברות הללו ב- 2 פרמטרים מרכזיים:
 
במונחים של שעות עובדים: 27,591  שעות. כלומר, 12 שעות לכל עובד ובשקלול של כלל 250 מרכזי הפיתוח הפועלים בישראל מדובר על על תרומה מצטברת של 300 אלף שעות עבודה, שנתרמות בשנה ע"י העובדים.
 
במונחים של תקציבים, שהועברו לטובת פרויקטים למען הקהילה: נתרמו בשנה שעברה 9,035,112 ₪. כלומר, בממוצע תרם כל עובד במרכזי הפיתוח 4,166  ₪ בשנה, ובשקלול של כלל מרכזי הפיתוח הפועלים בישראל מדובר על תרומה של 100 מיליון ₪ בשנה.
 
מספרים אלה אינם כוללים את תרומתה האדירה של חברת אינטל, שדיווחה לאחרונה, שהקדישה בשנה האחרונה 37 אלף שעות התנדבות של עובדי החברה בתקציב של 30 מיליון ש"ח.
                                                                                     
מכלל הפעילויות, שמבצעים מרכזי הפיתוח הבינלאומיים למען הקהילה עולה, שתחום החינוך תופס חלק ניכר מפעילותן, לצד תחומים כגון  סיוע לקהלים בעלי צרכים מיוחדים, חלוקת מזון, התנדבות לעמותות, קידום נערים בסיכון , וקידום יזמות.
 
ארז צור, מנכ"ל EMC ויורם יעקובי מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט, שעומדים בראש פורום החברות הבינלאומיות ב- IATI: "הנתונים הללו רק מחזקים את התרומה הגדולה של מרכזי הפיתוח הזרים לחברה הישראלית שעוברים את גבולות המגזר העסקי ומעניקים תמיכה גם במקומות, שבהם ידו של המגזר הציבורי קצרה מלהשקיע, תחומים של חינוך, סיוע לאוכלוסיות בסיכון, קידום יזמות,  עידוד התעסוקה בקרב נשים וערבים ועוד".

סקר



 
 
Bookmark and Share