Telecom News - מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת התדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת התדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת התדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ
המרוויחה הגדולה בחלוקת התדרים, שבוצעה היום ע"י משרד התקשורת, היא פרטנר (ואחריה הוט מובייל הרוכבת על הגב שלה), שתגדיל את פער הביצועים מול שאר מתחרותיה. המפסידות הן פלאפון, סלקום, גולן טלקום ומרתון. הפלופ מתעצם.
מאת: אבי וייס, 9.8.15, 22:00LTE

חלוקת התדרים ל-LTE, שבוצעה היום ע"י משרד התקשורת (אחרי שכל החברות שילמו את "מס התדרים", שהוטל עליהן ואחרי שמודל ה-MVNO חוסל ולקראת המימוש של חסול הרעיון של 5 חברות סלולר ומעבר ל-2 תשתיות סלולר), יצרה דיסאינפורמציה (שלא לדבר על הטעיות) רבות של הציבור.

במיוחד מפתיעה ההודעה של פלאפון (כאן) שהיא יותר פרי דימיון יצירתי ושיווקי שאין לו כל קשר למציאות.  

המציאות די פשוטה: מה שהחל בפלופ, ממשיך בפלופ. כל מכרז התדרים ל-LTE היה "עבודה בעיניים" אחת גדולה על חברות הסלולר ועל הציבור (כאן). כך, ישראל נמצאת בין האחרונות בעולם בתחום פריסת ה-LTE. על דור 4.5 (LTE-Advanced) אפשר רק לחלום, אין בישראל Offload ולא נראה שיהיה ועל הכנות לדור 5 בכלל לא שמעו כאן. 

מה שמתחיל בימים הקרובים הוא מצב מאוד מענייין, שתואם במדויק את כל התחזיות שלנו (למשל כאן). נפרט כאן בקצרה את המצב החדש, בהתייחס לכל חברת סלולר, שהיתה מעורבת במכרז ה-LTE:

א. פרטנר (ביחד עם חברת הוט-מובייל, במסגרת השותפות החדשה בשם PHI) תפעיל 20 מגהרץ, שזה התקן הבסיסי והמקובל של LTE היום בעולם הרחב. PHI תהיה היחידה בישראל, שתספק ללקוחותיה שירות של 20 מגהרץ בכל הארץ, ולכן הפער בין פרטנר לבין מתחרותיה בביצועים (שהיה די ניכר עוד ברשתות דור 3) ילך ויגבר בצורה מאוד תלולה בחודשים הבאים.

פרטנר היא גם היחידה עם פVoLTEריסת רשת ארצית של LTE.

להערכתי, פרטנר תהיה הראשונה להשיק שירותים מתקדמים על ה-LTE, אולי VoLTE ויכולות נוספות

פרטים נוספים לגבי השירותים והפריסה של פרטנר - בסוף הכתבה.

ב. פלאפון: פלאפון משלמת על הטעויות של מנהליה ותפעיל רשת נכה ומסורסת של 15 מגהרץ בלבד, עם רשת, שפורסה בחלקים קטנים ביותר בישראל.

התקווה היחידה של פלאפון להחזיק מעמד בתחרות הוא הסכם שת"פ האנטנות עם סלקום (כאן), שעדיין לא אושר

התכניות של פלאפון לבצע שת"פ אנטנות עם מרתון (כדי להגיע ל-20 מגהרץ), עלו על שרטון והסיכויים של השת"פ הזה להתממש, לאור סכסוך העבודה, שהוכרז בפלאפון - הוא אפסי. שום תעלול יחצ"ני של הודעה לעיתונות, לא יכול להעלים את העובדות הללו. 

ג. סלקום: גם סלקום משלמת על הטעויות של מנהליה ותפעיל רשת נכה ומסורסת של 15 מגהרץ בלבד, עם רשת הפרוסה בחלקים קטנים ביותר בישראל.

החלומות של סלקום, שפורססלקוםמו בשלטי חוצות ובכל מקום בישראל, שהיא כבר מספקת ללקוחותיה LTE-Advanced יישארו "רק על הנייר" ובלוגו, שאני מביא כאן משמאל, כדי להיזכר בערגה על "החלום ושברו". 

החלום של סלקום לבצע שת"פ אנטנות עם גולן טלקום (כדי להגיע ל-20 מגהרץ) תקוע עמוק בבוץ. סלקום יכולה כעת לעשות צעד אמיץ ולהכריז שכל ההסכמים שלה עם גולן טלקום מבוטלים, ובכך להוריד מהגב שלה את מי שמבצע Abuse של הרשת שלה בניגוד לחוק.

לא סביר שזה מה שסלקום תעשה, אבל המצב שלה בעולם ה-LTE (בדומה לפלאפון) נשאר תקוע עמוק בבוץ. 

ד. גולן טלקום. מהסעיף הקודם ברור, שגולן טלקום מצויה באותו בוץ של סלקום, אבל הרבה יותר עמוק באדמה. התרגיל הלוגו של דור רביעי של גולן טלקוםשל "נדידה פנים ארצית", שהיא משתמשת בו כדי לרכב על הגב של סלקום - עומד בפני פיצוץ. גולן יכולה להפעיל את ה-5 מגהרץ שיש לה ב-LTE על כמה אנטנות, שנשארו לה ברחבי הארץ. זה הכל.

אפשרות נוספת: להחזיר את התדרים למשרד התקשורת. עוד אפשרות: לוותר על הרישיון הסלולרי ולהפוך ל-MVNO. יש עוד אפשרויות (כולל פניה לבג"ץ, לוותר על דור 3 ולפעול רק בדור 4 ועוד), אבל כולן גרועות יותר. בקיצור: פלופ אחד גדול. 

בתמונה משמאל שמתי את התמונה שגזרתי לפני מספר דקות מאתר גולן טלקום שבו היא מדווחת על שירותי ה-LTE שלה. כתוב בלוגו LTE-Advaced (חסר האות N ב-Advaced, כנראה רמז לזה שאין לה תדרים, אין אנטנות וגם אין לה LTE-Advanced... גם לוגו לא יודעים לכתוב נכון). פשוט בדיחה. 

ה. מרתון. כאן ממש מדובר בפלופ רציני הרבה יותר. הפטנט פרי היצירה של משרד התקשורת הישראלי של חברת סלולר בלי סלולר, בלי לקוחות, בלי עובדים ובלי כלום (רק עם מצגת ו-5 מגהרץ של תדרים על הנייר), לא מוכר בעולם וגם אין לו עתיד. הסיכויים לשת"פ אנטנות עם פלאפון נתקע מסיבות רבות, כאשר הסיבה הטרייה היא הסכסוך עם עובדי פלאפון, שלא מוכנים לתת לזה להתרחש.

פתרון אפשרי לפלופ של מרתון: לחבור לפרטנר (זה יהיה יותר זול מלחבור לפלאפון). אפשרויות נוספות: להחזיר את התדרים ולהפוך ל-MVNO, או להחזיר את התדרים ולסגור את החברה הדמיונית והמיותרת הזו. האפשרות הכי מומלצת על ידי למרתון: לרכוש את גולן טלקום, כפי שהצעתי מזמן (כאן). כך, חברת סלולר בלי סלולר ובלי לקוחות תוכל לרכוש חברת סלולר בלי אנטנות אבל עם לקוחות, ואולי יצא מזה משהו... 

נספח: התכנית של פרטנר ל- LTE:

החל ממחר (10.8.15), פרטנר תוכל לספק ללקוחותיה טכנולוגיית דור רביעי ברצועת MHz 20 כפי שהבטיחה. כמי שהייתה החברה הראשונה, לפני כשנה, להרים את המתג ולהביא לציבור בישראל את שירותי הדור הרביעי, פרטנר ממשיכה להוביל את ביצועי עולם הסלולר בישראל וכעת, עם הקצאת התדרים הדרושים ותחילת יישום הסכם שיתוף הרשתות, שנחתם עם חברת הוט, משיקה פרטנר רשת דור רביעי מלאה ברצועת 20MHz המאפשרת את מימוש מלוא פוטנציאל טכנולוגיית הדור הרביעי, תוך מהירויות העלאה והורדת תכנים בקצבי שיא וחווית משתמש משודרגת. 

רשת ה- LTE של פרטנר בפריסה הארצית הרחבה ביותר עם למעלה מ-1,400 אתרים. מרבית לקוחות החברה יוכלו ליהנות ממלוא רוחב הפס, כבר מחר, מה שמאפשר ניצול מלא של הקדמה הטכנולוגית. 

מה מאפשרת רשת דור רביעי של MHz 20 בפרטנר?
רשת דור רביעי ברצועת תדר של MHz 20 מאפשרת מהירות של עד 150 Mbps בהורדת נתונים, ובהעלאת נתונים של עד 50 Mbps. הקדמה הטכנולוגית המתורגמת למהירות גלישה, מאפשרת שיפור אפקטיבי של פי 2 בקצבי העלאת תוכן והורדתו מהרשת, הן לתכני מולטימדיה והן לתכנים עסקיים - שירותי ענן, שירותי אחסון וכד'. 

השיפור בא לידי ביטוי הן בחוויה של המשתמש היחיד והן ביכולת לספק חוויה משודרגת משמעותית באירועים המוניים: מופעים, משחקי כדורגל, בילוי בחוף הים וכד'. לדוגמה: נפחו של סרטון, שאורכו דקה וצולם בטלפון נייד באיכות HD, הוא כ-200Mbytes. העלאת סרטון כזה ברשת LTE מתחרה בעלת רוחב סרט של 5MHz תארך כ-2 דקות ורבע, ואילו ברשת פרטנר יעלה הסרטון תוך כחצי דקה!  בדומה, בהופעה חיה יוכלו עשרות צופים בו-זמנית לצלם את האירוע ולשדרו ב-LIVE, באיכות HD בדף ה-Facebook שלהם. זאת, לעומת משתמשים בודדים בלבד ברשת LTE צרת סרט (כמו אצל המתחרות).
 
צילום היסטורי של הפלופ: תזכורת נוספת לחלומות שטבעו בבוץ (מבית היוצר של סלקום). גם פלאפון באותה ביצה. 



 
 
Bookmark and Share