Telecom News - הרגולטור לתקשורת אישר את תהליכי המעבר מחיבורי נחושת לחיבורי סיבים

הרגולטור לתקשורת אישר את תהליכי המעבר מחיבורי נחושת לחיבורי סיבים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> הרגולטור לתקשורת אישר את תהליכי המעבר מחיבורי נחושת לחיבורי סיבים
זה קרה בארה"ב. בהצבעה המעוררת מחלוקת (3 מול 2 בהנהלת ה-FCC) אושר התהליך למעבר של לקוחות מחיבורי נחושת בבתים לחיבורי סיבים (לרבות וקטורינג). המעבר מבטיח המשך הסדר "שוק סיטונאי" בגישת ה-Wholesale. 
מאת: אבי וייס, 11.8.15, 20:55FCC LOGO

אחרי שימוע ארוך (כמפורט כאן), החליט ה-FCC בסוף השבוע שעבר לאשר (ההחלטה התקבלה ברוב של 3 מול 2) את הרגולציה החדשה בארה"ב לתחום הקווי, למעבר מחיבורי נחושת (דהיינו: חיבורי בזק) לחיבורי סיבים מכל סוג (כולל וקטורינג). ההחלטה המלאה - כאן.

הכללים המרכזיים, שנקבעו בהחלטה:

א. כל לקוח העובר מנחושת לסיבים יקבל על כך הודעה מספק התקשורת שלו, לפחות 3 חודשים מראש לפני מועד השדרוג.

ב. ספק התקשורת יבטיח את המשך קיום הסדרי השוק הסיטונאי במתכונת ה-Wholesale (באירופה זה נקרא WLR), גם על הסיבים. ככלל, כל השירותים, שהיו קודם על חוטי הנחושת, יישארו גם על הסיבים. 

ג. המחיר, שיגבה ספק התקשורת הקווי (בעל התשתית) מספקי ה-Wholesale, יהיה "הוגן ובנתאים סבירים". בשלב זה ה-FCC לא קובע מחירון למחירי ה-Wholesale על חיבורי הסיבים ומשאיר לצדדים להחליט על כך. 

כמה פשוט וברור. זאת, מול התסבוכת הקיימת בישראל ב"שוק הסיטונאי" ובמיוחד מול בזק (שתעביר לקוחותיה מחיבורי נחושת לסיבים ווקטורינג), אחרי שתקבל את הסרת חומות ההפרדה המבנית מעליה

שני המתתנגדים להחלטה (שהם, כמובן רפובליקנים) טענו, שה-FCC בכלל לא היה צריך להתערב בנושא ולהשאיר את המעבר הזה לסיבים לכוחות השוק החופשי. המתנגדים קראו להחלטה הזו: MicroManagemnet. לדבריהם, זה לא עיסוקו של הרגולטור להתקשורת לבחון ולהתערב בכל שינוי של מבנה הרשת של ספקי התקשורת. 
 
סיבים עד הבית



 
 
Bookmark and Share