Telecom News - מתי היקף לקוחות ה-OTT יעבור את היקף לקוחות הטלוויזיה המסורתית?

מתי היקף לקוחות ה-OTT יעבור את היקף לקוחות הטלוויזיה המסורתית?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מתי היקף לקוחות ה-OTT יעבור את היקף לקוחות הטלוויזיה המסורתית?
על פי מחקר חדש, עד 2020 בכל מדינות אירופה, יעבור היקף לקוחות ה-OTT את היקף לקוחות חברות שירותי הטלוויזיה המסורתיים (כבלים, לוויין ו-IPTV של חברות הבזק). ובישראל, כמו בישראל, מקימים עוד ועדה ל-OTT...
מאת: אבי וייס, 11.8.15, 22:00

חברת המחקר האירואינפוגרפיקה של שירותי OTTפאית Ampere Analysis (שהמטה שלה בלונדון), פרסמה תחזית מאוד מעניינת המוצגת בתמצית באינפוגרפיקה (משמאל. לחיצה על התמונה מגדילה אותה), לגבי המועד בו היקף לקוחות ה-OTT (טלוויזיה על רשת האינטרנט, כולל רשת הסלולר) יעבור את שלושת סוגי ספקי שירותי טלוויזיה הרב-ערוצית הקיימים:

א. ספקי IPTV (דהיינו: שירותי טלוויזיה של חברות בזק וחברות תשתית קווית) - אין בישראל דבר כזה.

ב. ספקי שירותי כבלים - דוגמת HOT בישראל.

ג. ספקי שירותי לוויין - דוגמת YES בישראל.

אפשר לראות מהאינפוגרפיקה, שכבר היום יש מדינות באירופה שבהן כמות לקוחות ה-OTT עוברת את כמות הלקוחות של ספקי שירותי הטלוויזיה המסורתיים.

בכל מקרה, עד 2020 בכל מדינות אירופה בכל סוגי התחרות, היקף לקוחות ה-OTT יעבור את היקף לקוחות ספקי הטלוויזיה המסורתיים. 

לדברי האנליסטים, השירותים המתחרים המובילים ב-OTT יהיו של: נטפליקס (מובילה בולטת גם באירופה) ואחריה השירותים של אמזון פריים (אחריהם השירותים של BBC בשם iPlayer ו-Hulu).

בתרשים למטה ניתן לראות את ההכנסות של 3 ספקי ה-OTT המובילים בעולם: נטפליקס, אמזון ו-Hulu בשנים 2012 עד 2015 (שירותי BBC ניתנים כמעט כולם בחינם. כך, שהם אינם נמדדים במונחי הכנסות, אלא רק במונחי היקפי לקוחות והיקפי צפייה). 

ובישראל, כמו בישראל: כאוס מתמשך. בימים הקרובים תפורסם החלטה על הקמת ועדה נוספת לעניין עתיד שירותי הטלוויזיה. זאת, עוד לפני ששתי הוועדות הקיימות, שעוסקות בכך, פרסמו את המלצותיהן (ועדת שכטר וועדת ד"ר יפעת בן-חי-שגב). 

כך, במקום ללכת במסלול המקובל של פרסום המלצות ועדה ציבורית, קיום דיון ציבורי בהמלצותיה, קבלת החלטות ע"י השר ובהמשך תרגום החלטות השר לתיקוני חקיקה, תיקוני רישיונות וכיו"ב, החליט שר התקשורת (שהוא גם ראש הממשלה) בנימין נתניהו, לקצר את ההליכים המעייפים הללו ולהגיע לתכלית כמה שיותר מהר. דהיינו: להשתיק ולגמד את השמאלנים, שתוקפים מזה שנים בטלוויזיה אותו ואת אישתו.

איך עושים זאת? "מתקנים את הטלוויזיה" ע"י שורה של רפורמות המובילות בצורה מתוחכמת "לקיצוץ הראש לשמאלנים". 

למה צריך עוד ועדה? כי התכניות לשינויי חקיקה במסגרת "חוק ההסדרים במשק" נפלו לפח, כפי שתיארתי בהרחבה כאן. ממילא התיקונים המבולבלים, שהיו בחוק ההסדרים ונפלו ממנו, לא יועילו בכלל לרצון של ראש הממשלה "לתקן את הטלוויזיה". 

לכן, מקימים ועדה של "נאמנים", שתפקידה לבצע את התכנית ל"תיקון הטלוויזיה" (כולל פיצול ערוץ 2, הוספת ערוצי חדשות יותר "נחמדים", ועוד ועוד). בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר), והיא תכלול כל מיני בעלי תפקידים, שנאספו "מן היקב ומן הגורן", במטרה לתמוך במלאכת "תיקון הטלוויזיה", כרצון רוה"מ בנימין נתניהו.

ברור, ששום דבר טוב לא יכול לצאת מהתהליך החדש הזה. כך, תקום לה ועדה חמישית, שתעסוק בדיוק באותו נושא (בעשור האחרון). אולם, הפעם הסיכויים שלה לממש את ההחלטות טובים הרבה יותר (כל עוד הממשלה הנוכחית מכהנת). זאת, בגלל הקשר בין רוה"מ לחברי הוועדה, שהם "עושי דברו", בלי שום צורך בהליכים ציבוריים גלויים ושקופים.  

אין ספק, שנעסוק בסוגיה זו הרבה במהלך השנה הקרובה ונלווה את תהליכי ההתמוטטות של ענף שידורי הטלוויזיה בישראל מקרוב (למה שרק שוק הסלולר יתמוטט? צריך לתת גם צ'אנס לטלוויזיה להתמוטט, בגלל רגולציה מבולבלת וחסרת אחריות, פרי בית היוצר של משרד התקשורת הישראלי. צעד ראשון בתחום זה כבר הצליח: למוטט את רשות השידור).

מנכ"לי הערוצים המובילים (רשת, קשת וערוץ 10) כבר "מרגישים את החרב מונחת על צווארם". לכן החלו לקשקש בפניות חסרות שחר, שלא ימנעו את התהליכים, שראש הממשלה רוצה. מומלץ ורצוי, שירעננו את ה-CV שלהם (שמא יזדקקו לזה, אם הם יישארו חסרי פרנסה בשנה הקרובה). 
ההכנסות של Netflix, Amazon ו-Hulu



 
 
Bookmark and Share