Telecom News - תחרות העיר החכמה ברמת-גן - שלב ראשון להפיכתה לעיר חכמה ראשונה בארץ

תחרות העיר החכמה ברמת-גן - שלב ראשון להפיכתה לעיר חכמה ראשונה בארץ

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> תחרות העיר החכמה ברמת-גן - שלב ראשון להפיכתה לעיר חכמה ראשונה בארץ
ראשונים לדווח: תחרות העיר החכמה ברמת-גן - שלב ראשון להפיכתה לעיר חכמה ראשונה בארץ
מאת: מערכת Telecom News, 13.8.15, 20:36עיר חכמה רמת גן
 
תחרות העיר החכמה בנויה מ-3 חלקים: האקתון, מייצג ותחרות יזמים. הפרסים בשווי של כ-200,000 ש"ח. הכוונה להוביל לשימוש נרחב בטכנולוגיה כדי להנגיש את השירותים ולהקל על אזרחים בהתנהלות בעיר בכל התחומים החל בחניה חכמה ועד הפחתת זיהום האוויר.
 
לאחר השקת "פורום ערים חכמות"  ביוזמת עיריית רמת-גן כפי שדיווחנו לפני כחודש  - כאן, עיריית רמת-גן בשיתוף עמותת עלה לרווחת הילד, הנוער והקהילה בר"ג, תקיים בחודש נובמבר2015  את תחרות העיר החכמה. מטרת התחרות היא מציאת רעיונות חדשניים ופורצי דרך, שביכולתם לשפר את איכות חייהם של תושבי רמת-גן. היוזמה הזוכה תהווה סנונית ראשונה להפיכתה של רמת-גן לעיר החכמה הראשונה בישראל.
 
כחלק מחזונה של העיר רמת גן, שואפת העירייה להוביל בחדשנות וקידמה עירונית. כך, בין היתר, מהווה כיום מתחם הבורסה בסיס לסטארטאפים רבים. בנוסף, ממוקמת העיר במטרופולין הסואן של המדינה, דבר המאפשר את קיומה של התחרות, שתמצב את רמת-גן כפורצת דרך (ברמה הלאומית והבינלאומית) בתחום ההייטק בכלל ובתחום הערים החכמות בפרט. המיזם אמור למשוך לעיר סטארטאפים רבים ולעודד השתתפות של חברות זרות העוסקות בתחום, שכן מדובר בתחרות ייחודית ובין הראשונות מסוגן בעולם.
 
תחרות העיר החכמה בנויה מ-3 חלקים עיקריים:
  1. האקתון בנושא ערים חכמות בהשתתפות תלמידי תיכון מהעיר רמת-גן (בדגש על תלמידים במגמות טכנולוגיות), חיילים בשירות סדיר ביחידות טכנולוגיות בצה"ל וסטודנטים מהמכללות ומהאוניברסיטאות ברחבי העיר. כל זאת, תוך ליווי מקצועי של עמותת בוגרי ממר"ם ומנטורים מקצועיים.
  2. מיצג( Expo)  של חברות ישראליות ובינלאומיות בתחום ערים חכמות.
  3. תחרות ליזמים וחברות בתחום ערים חכמות.
 
האקתון   5-6.11.15
מטרת ההאקתון היא עידוד המשתתפים לפתח אפליקציות או פתרונות טכנולוגיים אחרים, שישרתו את תושבי העיר רמת-גן ויקדמו את רווחת תושבי העיר. משך ה-האקתון הוא 48  שעו  ובו ישתתפו 10 צוותים (עד 5 חברים בכל צוות).
 
את ה-האקתון יילוו מקצועית מנטורים מעמותת בוגרי ממר"ם ואישים מובילים מהתעשייה. את התוצרים יציגו הצוותים ביום התחרות הראשית והמיצג בפני קהל המשתתפים. הצוות המנצח יזכה בליווי מקצועי למשך שנה לשם פיתוח המוצר.
 
כמו כן, יזכה כל משתתף בטאבלט או מחשב נייד לצרכי הפיתוח. בהתאם לגיוס החסויות יזכה הפרויקט המנצח גם במימון של x  חודשישכ"ע לצרכי פיתוח.
 
Expo מיצג ערים חכמות8.11.15  (תיאטרון היהלום(:
מטרת המיצג היא להציג פתרונות וחידושים טכנולוגים בתחום ערים חכמות, למשוך מציגים ונותני חסויות ומיועד לאנשי עסקים, רשויות מקומיות, משרדי ממשלה ויזמים טכנולוגיים מקומיים ובינלאומיים. המיצג ייפתח כ-5 שעות לפני שלב גמר התחרות) שאיפה לפחות ל-20 מציגים).
 
תחרות ערים חכמות 8.11.15 (תיאטרון היהלום(:
מטרת התחרות היא לאתר רעיון חדשני פורץ דרך בעל ערך מוסף, שייתן מענה לשיפור איכות החיים לתושבי רמת-גן.
 
קול קורא, שפורסם 3 חודשים לפני התחרות מזמין יזמים וחברות טכנולוגיות להציג פתרונות טכנולוגיים בתחום ערים חכמות. ועדה, שתורכב מאנשי הייטק ויזמים, נציגי ציבור ונציגי העירייה, תקבע את הפרמטרים לזכייה ואת 5 המועמדים, שיעלו לגמר ויציגו את הרעיון שלהם בפני הקהל. היזם/החברה הזוכה תזכה לערוך פיילוט של הפרויקט בעיר רמת- גן ותזכה בסכום כספי נכבד לשם כך. הפרסים בשווי של כ-200,000 ש"ח. 
 
ניתן כבר ליצור קשר באתר התחרות – כאן.

רעיונות לעיר חכמה
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share