Telecom News - גובר הכאוס בארגונים בשימוש בענן. ארגונים משתמשים במאות עננים בו זמנית

גובר הכאוס בארגונים בשימוש בענן. ארגונים משתמשים במאות עננים בו זמנית

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> גובר הכאוס בארגונים בשימוש בענן. ארגונים משתמשים במאות עננים בו זמנית
מחקר חדש של סיסקו מציג תמונה די מדאיגה לגבי השימוש בשירותי ענן בארגונים גדולים. הארגונים איבדו לגמרי את השליטה במה שמכונה Shadow IT (שימוש פרטי בעננים) וארגונים משתמשים היום ב-730 עננים במקביל (עלייה מ-575 עננים במחצית השנייה של 2014. עלייה של 27% בחצי שנה).
מאת: מערכת Telecom News, 15.8.15, 21:00עננים

מחקר חדש של סיסקו, שנעשה בארה"ב ובכמה מדינות מערביות, מציג תמונה מדאיגה לגבי שירותי הענן בארגונים. המחקר מצביע, שארגונים (ובמיוחד הגדולים) איבדו לגמרי את השליטה בשירותי ענן, ובמחצית הראשונה של 2015 ארגונים משתמשים בממוצע ב-730 סוגי עננים במקביל (לרוב היישומים יש שירות ענן עצמאי אצל ספק היישום), עליה של 27% מ-575 עננים בממוצע, שארגונים השתמשו בהם במקביל במחצית השנייה של 2014, לפי הסקר, שנעשה ב-2014.

הבעיה היותר חמורה היא אבדן השליטה על שירותי הענן, שעובדים ומנהלים משתמשים בעצמם, מחוץ לשליטה מערכות ה-IT ומערכות ההגנה הארגוניות. תופעה זו מכונה בסיסקו: Shadow IT, ולמרות כל המאמצים לבלום את התופעה מצד חברות רבות, על פי המחקר של סיסקו, המצב נהיה ב-2015 עוד יותר גרוע. המספרים קפצו בין פי 15 עד פי 22 מההערכות הקודמות, לגבי שימוש בשירותי ענן ציבוריים באופן פרטי ע"י העובדים בארגונים.

פרטים נוספים על הסיבוכיות בשירותי הענן - כאן

דוגמה מובנת לבזבוז המשאבים, לכפילויות ולאי השליטה של מחלקות ה-IT בנעשה בשירותי הענן ארגון, מובאת במחקר בנושא  די פשוט להבנה: השימוש ברשת חברתית ארגונית. נמצא, שברוב הארגונים נעשה שימוש בו זמנית בלפחות 4 מערכות שונות בענן, מערכות מקבילות של רשת חברתית ארגונית ובכלל זה לדוגמה: WebEx של סיסקו, GoToMeeting של סיטריקס, סקייפ לעסקים של מיקרוסופט ו-Lync של מיקרוסופט. בתחומים אחרים דוגמת CRM או ERP נמצא, שנעשה שימוש בממוצע ב-7 מערכות מקבילות בענן בו זמנית. 

המחקר הזה משמש את סיסקו כדי לקדם את הגישה החדשה שלה בשם Intercloud, שנחשפה בהרחבה כאן, עם 4 עננים חדשים בישראל, שנבנו על בסיס התפיסה החדשה הזו. 

בישראל עצמה, על פי דו"ח טרי של ה-OECD (כאן), רמת האימוץ של שירותי ענן בישראל היא כה נמוכה, עד כי הנתון הזה מוציא אותנו מהגרף העולמי כמופיע כאן (לחיצה על הגרף מגדילה אותו):
אימוץ טכנולוגיות ענן
 



 
 
Bookmark and Share