Telecom News - ורייזון מתחילה ליישם חיבורי פס רחב של 10 ג'יגה ללקוחותיה

ורייזון מתחילה ליישם חיבורי פס רחב של 10 ג'יגה ללקוחותיה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> ורייזון מתחילה ליישם חיבורי פס רחב של 10 ג'יגה ללקוחותיה
חברת הבזק האמריקאית הענקית Verzon לא יכלה להרשות לעצמה להשאיר את ההכרזה של קומקאסט (חברת הכבלים) על חיבור של 2 ג'יגה סימטרי לבתים, והכריזה על כניסה להתקנות ניסוי ראשונות של חיבורי 10 גיגה בערוץ היורד ו-2.5 גיגה בערוץ העולה, ללקוחותיה הביתיים והעסקיים.
מאת: מערכת Telecom News, 16.8.15, 22:30לוגו ורייזון

חברת הבזק האמריקאית הענקית ורייזון (Verizon), שאך לאחרונה הכריזה, שהיא מעבירה את מערכות התקשורת הפנימיות שלה לטכנולוגיות העתיד בתקשורת (SDN/NFV), לא יכלה להשאיר ללא תגובה את הכרזתה של חברת הכבלים הענקית קומקאסט (Comcast), שהיא מתחילה לספק חיבורים סימטריים של 2 ג'יגה ללקוחותיה (כולל הביתיים). עסקים קטנים עד בינוניים יכולים לקבל מקומקאסט חיבור של עד 10 ג'יגה-ביט סימטרי. גם שירותים חדשים דוגמת Google Fiber ו-Docsis 3.1 החלו מלחיצים את ורייזון. 

עד היום, רוב החיבורים של ורייזון בפס הרחב הקווי שלה לבתים היו במסגרת שירות הנקרא FiOS עם סיבים עד הבית ברוחבי פס של עד 500 מגה סימטרי, לשירותי טריפל מלאים.

כעת, ורייזון החליטה לשדרג את רשת הסיבים שלה לטכנולוגיית NG-PON2 ותחל לחבר לקוחות (גם מהמגזר הביתי וגם העסקי) בחיבורים של עד 10 ג'יגה בערוץ היורד ועד 2.5 ג'יגה בערוץ העולה.

טרם נקבע המחיר לחיבור כזה, כי כעת החיבורים הללו הם בניסוי טכנולוגי. המטרה העיקרית (כך לדברי ורייזון) היא לאפשר שידורים של 4K לבתים על הפס הרחב. בנוסף, רוחבי הפס הללו נועדו לתמוך בצורך ההולך וגובר לשירותי IoT.

טכנולוגיית NG-PON2 מוסברת כאן וכאן, כ"כ, יש כאן מצגת מקיפה על הטכנולוגיה הזו, שמסוגלת בעתיד הקרוב לספק עד 80 ג'יגה בערוץ היורד לבתים, ללא צורך בהחלפת תשתיות החיבור. מוצרי הקצה (הנתבים והמתגים) ברשת המשודרגת של ורייזון הם מתוצרת סיסקו ו- PT Inovacao. עד סוף השנה (2015) ורייזון תעבור להשקה מסחרית של השירות רחב הפס החדש ואז גם תפרסם את המחירים. 


ורייזון היא לא ספק התקשורת היחיד שמציע 10 ג'יגה ללקוחותיו. הקדימה את ורייזון ספקית תקשורת למוסדות אקדמיים בשם Kinber, שחיברה בשבוע החולף את קמפוס האוניברסיטה של פיטסבורג, בחיבור של 10 ג'יגה לכל המשתמשים באוניברסיטה על כל שלוחותיה ב-5 ערים במדינת פנסילבניה (ברדפורד, גרינסבורג, ג'ונסטאון, פיטסבורג וטיטוסויל). 

כבר ניתחנו כאן למה דברים כאלה לא קורים ולא יקרו בישראל. יתרה מכך: בדו"ח מקיף, חדש וטרי של ה-OECD (כאן), מצבה של ישראל בכל הפרמטרים ההשוואתיים של הפס הרחב הקווי והסלולרי הידרדר קשות בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנתיים האחרונות. רק בפלח טכנולוגי אחד אנו מובילים בדו"ח של ה-OECD: בהשקעות במו"פ וביזמות. מזל שהתחומים הללו לא מטופלים ע"י משרד התקשורת הישראלי, אלא ע"י המדען הראשי במשרד הכלכלה (וכן נדחפים ונתמכים ע"י משרדי ממשלה נוספים דוגמת משרד המדע והחלל). 
 
סיבים



 
 
Bookmark and Share