Telecom News - פורסם (באיחור רב) דו"ח פעילות משרד התקשורת לשנת 2014

פורסם (באיחור רב) דו"ח פעילות משרד התקשורת לשנת 2014

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> פורסם (באיחור רב) דו"ח פעילות משרד התקשורת לשנת 2014
דו"ח "לפי חוק חופש המידע" של משרד התקשורת לשנת 2014 פורסם היום (היה אמור להיות מפורסם עד 1 ליולי), ללא יידוע הציבור. שנת 2014 (בניגוד גמור למה שמפורסם בדו"ח עצמו), הייתה שנה רעה מאוד לשוק התקשורת הישראלי, שהידרדר בכל קנה מידה מדיד, בכל תחום.
מאת: מערכת Telecom News, 17.8.15, 14:00שלמה פילבר

"דו"ח שנתי לפי חוק חופש המידע" של משרד התקשורת ל-2014, שהיה אמור להתפרסם עד 1.7.15, התפרסם היום (17.8.15) - כאן. זאת, בלי כל פרסום ובלי כל הסבר למה הדו"ח התעכב.

זו לא הפרת החוק היחידה של משרד התקשורת, שהצטיין בשנת 2014 בדרדור שוק התקשורת לתהום, בניגוד גמור לתיאורים הקיימים בדו"ח שפורסם. על משרד התקשורת השתלטו 2 ציניקנים שלא יכולים לראות למרחק שגדול יותר ממטר, האחד גרוע מהשני (השר גלעד ארדן והמנכ"ל אבי ברגר), שהרסו במו ידיהם כל חלק הטובה ונתנו ידם להפרות חוק שיטתיות, שהצנועה והשולית שבהן הן פעולות המעקב השיטתי (באמצעי מעקב אלקטרוניים וע"י בלשים) אחרי עובדים. 

לא רק אנשי המקצוע בשוק התקשורת חושבים, שהגענו בשנה החולפת על סף תהום (כאן), סיכום הכנסות שוק התקשורת, שפורסם אך לפני 5 ימים, עוד לפני הדו"ח הזה (כאן), ע"י משרד התקשורת עצמו, גם כן בלי פרסום, הסיכום הזה מדווח על ירידה תלולה בהכנסות שוק התקשורת בישראל (ולא רק בסלולר. בכל התחומים). 

בנוסף, על פי דו"ח טרי (כאן) של ה-OECD, ישראל נמצא הרבה מתחת לממוצע של ה-OECD, בתחום של פריסת הפס הרחב בעולם. ברוחבי הפס ב"פס הרחב", הידרדרנו למקום 23 (מתוך 31 מדינות) ב-OECD, כך גם המצב (גרוע) בשאר המדדים העולמיים, לרבות בפס הרחב הסלולרי.  

יתרה מכך: בדו"ח המקיף הזה, של ה-OECD (
כאן), שאינו מושפע מהדימיון של כמה פקידים במשרד התקשורת, שממציאים הישגים "יש מאין" ומכניסים זאת לדו"ח השנתי, מצבה של ישראל בכל הפרמטרים ההשוואתיים של הפס הרחב הקווי והסלולרי הידרדר קשות בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנתיים האחרונות.

רק בפלח טכנולוגי אחד אנו 
מובילים בדו"ח של ה-OECD: בהשקעות במו"פ וביזמות. מזל שהתחומים הללו לא מטופלים ע"י משרד התקשורת הישראלי, אלא ע"י המדען הראשי במשרד הכלכלה (וכן נדחפים ונתמכים ע"י משרדי ממשלה נוספים דוגמת משרד המדע והחלל וגופים במשרד רוה"מ, דוגמת מטה הסייבר הלאומי). 

החלק המעניין בדו"ח השנתי ל-2014 של משרד התקשורת הוא, שלא רק "עובדים על כולם" בלי "להפיק לקחים", כי אין בכלל כשלונות, רק הצלחות, אלא הכל הפך לסודי במשרד התקשורת הישראלי. מעמוד 59 עד עמוד 65 בדו"ח מפורטים הבקשות הרבות לקבל מידע (לפי חוק חופש המידע) ממשרד התקשורת שסורבו. למעשה, כמעט הכל סורב, בטענות שונות ומשונות, העיקר להשאיר את הכל סודי.

כך מתנהל משרד התקשורת הישראל דגם 2014, עפ"י הדו"ח השנתי שלו (דגם 2015 לא נראה, עד כה, יותר טוב..).

 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share