Telecom News - מה קורה עם שירותי דואר ישראל ומי ירוויח מהרפורמות בדואר?

מה קורה עם שירותי דואר ישראל ומי ירוויח מהרפורמות בדואר?

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> מה קורה עם שירותי דואר ישראל ומי ירוויח מהרפורמות בדואר?
ברשת האינטרנט החלו להפיץ עצומה תחת הכותרת: "דרוש שיפור מיידי בשירותי דואר ישראל". אולם, מהרפורמה בדואר ישראל (שבספק אם איזה שיפור לציבור צפוי ממנה) ירוויח מישהו בלתי צפוי: שמילה מימון. הכיצד? במשרד התקשורת - הכל אפשרי. 
מאת: אבי וייס, 18.8.15, 14:40יגאל לוי

חשיפה: בימים האחרונים החלה לרוץ ברשת עצומה (כאן) הטוענת, ששירותי הדואר נעשו לאחרונה בלתי נסבלים. אני לא זקוק לעצומה הזו, כי אני מרגיש זאת היטב במקום מגורי.

שום הודעות לעיתונות (דוגמת מה שפורסם כאן בשם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר) ושום פרסומות (שהן בזבוז משווע של כספי ציבור), לא יכולים לטשטש את המצב, שהאנשים רואים וחווים במו עיניהם, אצלם בבית ובשכונה. גם לא כתבות שיווקיות בעיתונות. 

התקווה היחידה לשיפור המצב בדואר (בעיקר מבחינה כלכלית) היא הפיכת בנק הדואר לבנק של ממש, יישום החוק (שעבר בכנסת ב-2012), נדחה בפעם החמישית, עד ל-30.1.16, בלי להבטיח שזו דחייה אחרונה.

במשרד התקשורת ישנו סמנכ"ל בכיר בשם אורן לביאן, שעד היום לא הצלחתי להבין מה הוא עושה במשרד, אם מהיום שהוא נכנס לתפקידו ב-2006 ועד היום, לא חל שום שיפור או קידום בבנק הדואר, הנושא היחיד שהוא ממונה עליו. כך, הדיבורים על הדאגה לצרכנים ולהורדת יוקר המחיה (לרבות הגברת התחרות בבנקים תוך הורדת עמלות) - הכל "על הקרח". 

המצב חמור יותר אצל מי שממונה על כל שירותי הדואר, סמנכ"ל בכיר דואר, יגאל לוי (בתמונה), שהכשלון של שירותי דואר לאזרחי ישראל נמצא ממש על השולחן שלו. 

אם לא די במה שיש (או אין) בתחום שירותי הדואר, משרד התקשורת הפיץ הודעה לתקשורת, שהמשרד מכין תזכיר "חוק הדואר", שמכיל רפורמות, שנדרשות לפי המלצות ועדת רייך, שאושרו בזמנו ע"י שרי התקשורת והאוצר. קראתי את כל הניירות ולא הצלחתי להבין אותן (אולי בהשפעת חום הקיץ).

לכן, פניתי למשרד התקשורת בשתי שאלות:
"1. בהודעה שהפצתם בעניין "הפצת תזכיר חוק הדואר להערות הציבור", לא צורף כל לינק לתזכיר. היכן אני מוצא את התזכיר הזה?
2. בהודעה נכתב, שמוצע לקבוע בחוק הדואר פרק הנוגע לפיקוח, כולל הסמכת מפקחים וכיו"ב. חיפשתי בדו"ח רייך ובהחלטת השרים ולא מצאתי המלצה כזו. האם אוכל לקבל הפנייה מהיכן מגיע שינוי חוק הדואר בעניין הפיקוח? למי יהיו כפופים המפקחים הללו?"

את תזכיר החוק קיבלתי, והוא מצוי כאן למתעניינים. לשאלה השנייה לא קיבלתי מענה, לא שלא ניסיתי לקבל.

מדובר במסמך משפטי די יבש, אבל יש בו חלק אחד מאד מעניין. למעשה כל המסמך של חוק הדואר החדש, בנוי סביב החלק החדש הזה, אותו אנו חושפים כאן. 

לפני כשבועיים, חשפתי כאן כיצד בהצעת החוק להעברת "עידן +" לאינטרנט והפרטת "עידן +", התגנב לו סעיף מאוד מעניין וחדש, שלא הופיע בשום המלצות של שום ועדה: הפיקוח על "עידן +" יעבור מהרשות השנייה (או מ"ברית המועצות", אם תוקם רשות כזו), לידיים של שמילה מימון, סמנכ"ל בכיר לפיקוח במשרד התקשורת (בתמונה משמאל, מחזיק בידו את הצעת החוק המפתיעה הזו). שמילה מימון

כך, במקום שינוי ארגוני במשרד התקשורת, ששמילה תכנן (בגיבוי של אבי ברגר), על חשבון עמיתיו במשרד (במיוחד על חשבון אגף הספקטרום), הוא יקבל על פי הצעת החוק הזו, כוח וסמכויות על חשבון הרשות השנייה. כמה גאוני הרעיון הזה.

מתברר, שלרעיון הגאוני הזה יש המשך. הפעם על חשבון סמנכ"ל בכיר דואר, יגאל לוי. הצעת החוק לרפורמה בדואר כוללת פרק חדש, שלא הופיע בשום דיון ציבורי, לא הוזכר אפילו ברמז בוועדת רייך וכמובן לא מופיע בהחלטות שרי התקשורת והאוצר, שאימצו את המלצות ועדת רייך.

לפרק החדש קוראים "פיקוח על שירותי הדואר" ולמעשה רוב סעיפי תיקון החקיקה הזה מוקדשים למפקחים הללו, סמכויותיהם ותפקידיהם. 

כך, שמילה מימון, פעלתן בלתי נלאה על חשבון עמיתיו במשרד, מצליח לדחוף את עצמו גם לרפורמה בדואר, והופך את כל הרפורמה הזו לכלי שרת עבור עצמו, להעצמת כוחו וסמכויותיו.

כך, מכל הרפורמה בדואר נשארנו רק עם מפקחים נוספים לשמילה מימון. כמה גאוני! לאזרחים שמצפים לשיפור שירותי הדואר, נותרה רק האפשרות: לחתום על עצומות באינטרנט... 
הדואר לא בא היום



 
 
Bookmark and Share