Telecom News - אפליקציות, פלטפורמות ותוכנה משנות את חוקי ההצלחה של עולם העסקים

אפליקציות, פלטפורמות ותוכנה משנות את חוקי ההצלחה של עולם העסקים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> אפליקציות, פלטפורמות ותוכנה משנות את חוקי ההצלחה של עולם העסקים
אפליקציות, פלטפורמות ותוכנה משנות את חוקי ההצלחה של עולם העסקים 
מאת: אילן ינובסקי, 19.8.15, 10:00אילן ינובסקי

הדרך להצלחה משתנה: האם אתם משתנים יחד איתה? נקודות המפתח, שתאפשרנה להבטיח, שארגונים יהיו מסוגלים להתאים את עצמם לשוק משתנה. הסתגלות היא כבר לא חלק מתוכנית עסקית, אלא כלי חיוני להישרדות.

כמה מהמודלים העסקיים המצליחים ביותר בשנים האחרונות מציפים עולם עסקי חדש: חברת היסעים מצליחה, שאין בבעלותה ולו כלי רכב אחד ((Uber, ספקית אירוח ולינה, שאין בבעלותה אף לא חדר אחד (AirBnB), או ספקית טלוויזיה אינטרנטית, שרוב התוכן, שהיא משדרת, אינו רכושה (Netflix). זו מציאות חדשה, שבליבה עולם שירותי IT

עולם ה-IT החדש ממשיך לעצב ולפתח את סביבת הארגונים המקיפה כל אחד מאתנו. המציאות היא, שהחברות הצומחות ביותר בעולם לא צריכות כבר להשקיע במלאי. כעת הן תלויות בפלטפורמה גלובלית המסייעת בקלות בתהליך הסחר בין  צרכנים וארגונים.

שינוי זה גורם לזעזועים המורגשים כיום בכל המגזרים. אם נסתכל למשל על ענף הגז: הדרך החדשה להסתכל על התרמוסטט השתנתה לנצח ב-25.9.13 כאשר British Gas הודיעה על ההשקה של Hive, המותג החדש לחימום, שמאפשר לשלוט בחימום הבית מהסמארטפון, הטאבלט או המחשב הנייד. השקה זו שינתה את הענף ו-4 חודשים אחר כך גוגל רכשה את חברת הטכנולוגיה האמריקניתNest   עבור 2 מיליארד דולרים ומיצבה את עצמה כמתחרה בשוק הגז.

כדי להישאר רלוונטיים היום, הארגון שלכם חייב להמשיך לאמץ ולשמור על הציפיות המתפתחות של משתמשי הקצה. אם ההצלחה נשלטה בעבר ע"י אלה, שהיו מסוגלים לטפח ולשמור על התשתית הקיימת, כיום מובילים אותה אלה, שפחות ופחות פוחדים מהזדמנויות וחידושים.

אפליקציות, פלטפורמות ותוכנה משנות את חוקי ההצלחה של עולם העסקים. כך, שהסתגלות היא כבר לא רק חלק מהתוכנית העסקית אלא כלי חיוני להישרדות. אז מה הן  נקודות המפתח, שתאפשרנה להבטיח, שהארגונים שלכם יהיו מסוגלים להתאים את עצמם, לשוק משתנה כזה? הנה כמה מהן:
  1. אמצו פתיחות
מסביבנו סטארטאפים חדשניים, חברות ותיקות ואינדיבידואלים הממנפים את הייחודיות של פלטפורמות פתוחות, מימון המונים וניתוח נתונים. בזכות הטכנולוגיה, ארגון בודד לא צריך כבר להיות האחראי הבלעדי ולעשות הכול בעצמו. היום יותר מתמיד, קיים צורך עסקי אמיתי לקוד פתוח. קוד פתוח עוזר ליצור סביבות אקולוגיות רחבות של שותפות טכנולוגית, שעוזרת לאפשר עבודה צמודה עם מפתחים כדי להניע סטנדרטים משותפים, אבטחה ותלות הדדית בתוך שוק יישומי הענן.
  1. פתחו קנה מידה
אדריאן קוקורופט, אחד המייסדים של נטפליקס ואחד המייצגים של עולם העסקים מוגדר התוכנה, אמר פעם: "Scale breaks hardware, speed breaks software and scale & speed breaks everything". מה שאדריאן הבין הוא, שכדי לפתח מהירות ויכולת גידול, גישות מסורתיות לא עובדות יותר ומתודולוגיות חדשות נדרשות כדי לאפשר ליישומים להיות יותר ניידים ע"י חלוקתם למיקרו שירותים הניתנים לניהול טוב יותר. גישות חדשות לאבטחה ולשירותי אימות מאפשרות להפעיל את המיקרו שירותים כבסיס לפתרונות התוכנה החדשים.
  1. צרו פלטפורמה מאוחדת אחת
כיום משתמשים בארכיטקטורות פתוחות יותר ויותר כדי להעניק למפתחים חופש לחדש ולהתנסות. זה בדיוק מה שדרוש כדי לשמור על קצב השינוי בעולם של שינוי מתמיד. ארכיטקטורות אלו מבטיחות, שתשתית ה-IT נמצאת בסיכון של הפרעה מתמדת, כאשר מפתחים הופכים להיות מוסמכים לקודד בדרך שלהם. במקרים בהם הפלטפורמה המאוחדת היא מרכזית, מה שנדרש הוא לנהל בצורה הטובה ביותר את התשתית. כך, שתבטיח ציות, שליטה, אבטחה ותקנות ותיתן למפתחים את החופש לחדש.

שאלו את עצמכם שאלה פשוטה: האם הארגון שלכם יכול להתמודד עם הקצב המהיר של השינוי הקורה כל הזמן מסביבכם? אם התשובה לכך היא "לא בטוח עדיין", זה הזמן להשקיע מחשבה כיצד אתם יכולים לשנות. חברות Uber, AirBnB ו-Netflix הן הוכחה, שחסמים קודמים לכניסה לשוק, שפעם היו נחלתם של שחקנים מעטים, מתפרקים בכל מקום מסביבנו. אף אחד לא אמר, שלשרוד בסביבה כזו יהיה קל, אבל עם מחשבה בעניין ותכנון זה ממש אפשרי.

מאת: אילן ינובסקי, אוגוסט 2015.
אסטרטג פתרונות עסקיים, VMware.
 

הצלחה עסקית



 
 
Bookmark and Share