Telecom News - שמירה על מסמכים ומידע אישי ועסקי בענן בצורה קלה ובטוחה

שמירה על מסמכים ומידע אישי ועסקי בענן בצורה קלה ובטוחה

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> שמירה על מסמכים ומידע אישי ועסקי בענן בצורה קלה ובטוחה
חברת ההזנק הישראלית - אמריקאית Actifile נכנסת לשוק הצפוף מאוד של גיבוי, שחזור ושיתוף של מסמכים וקבצים בצורה מאובטחת בענן, עם חידוש מרענן. מי מוביל את תחום הגיבוי והשמירה של מידע בענן? לא מי שחשבתם (זו לא Dropbox). 
מאת: אבי וייס, 22.8.15, 23:15Actifile Logo

עפ"י סקרים טריים (מארה"ב), 70% מהמשתמשים בעסקים ובארגונים חוו אבדן של מידע וקבצים, 60% מהעסקים חסרים את המשאבים המתאימים (כסף, זמן, ידע, יכולת מעקב ושליטה) כדי לנהל ולאבטח את המידע החיוני שלהם, כ-30% מהמידע הפרטי והעסקי הקריטי הולך לאיבוד, בין היתר. בגלל שאנשים שוכחים לגבות את המידע הזה או שכחו היכן שמרו אותו.

למעשה, מנהלי IT בארגונים מזמן איבדו שליטה על הנעשה בקבצים, שהמשתמשים בארגון עושים בהם שימוש (והיכן הם שומרים אותם). 

למשבצת הזו נכנסת חברת ההזנק מהרצליה Actifile, שהנושא המרכזי אצלה זה גיבוי של מסמכים (כל מסמכי המידע הפרטי והעסקי, שיש למשתמשי הקצה). המיזם הזה מספק 10 ג'יגה בחינם בענן למשתמש בודד, די והותר לכל משתמש בודד. מחירי חבילות הפרימיום נעים בין 6 ל-18 דולרים לחודש, בהחלט מאוד זול. מעבר לנושא ההצפנות וההגנות על המידע, הפתרון של Actifile מביא חידוש מרענן לשוק הגיבויים בענן: אפשר לקרוא לחידוש הזה "אפס קונפיגורציה".

"אפס קונפיגורציה" נעשית בשיטה מאוד פשוטה: ברגע שמתקינים את תכנת הלקוח Actifile Agent Manager במחשב, התכנה לא שואלת את המשתמש שום דבר ומייד מעלה את כל הקבצים מסוג PDF וכל סוגי קבצי אופיס לענן.

כך, כל הקבצים עם סיומות של PDF ואופיס בלי שום צורך בשום התערבות מצד המשתמש, מועלים ומסונכרנים באופן אוטומטי לענן. כל שינוי בכל קובץ כזה וכל יצירת קובץ חדש ע"י המשתמש, לא חשוב היכן הוא במחשב, מועלה אוטומטית (באופן שקוף וברקע), לענן.

ההתערבות היחידה, שהמשתמש יכול לעשות (בקונפיגורציה המצויה בענן), היא להסיר סוגי קבצים, שהוא לא מעוניין לגבות, או להסיר מחשבים (אם יש כמה מחשבים ברשת), שהוא לא מעוניין לגבות אותם. זהו. דהיינו: ברירת המחדל של המערכת היא שהכל מגובה, אוטומטית, בלי צורך לסמן ולבחור מגירות ומחשבים ובלי צורך לעקב אחרי הגיבויים, או לנהל אותם. אפס קונפיגורציה ואפס ניהול. 

מדובר במערכת של חברת הזנק. לכן, מי שמחפש "שקט נפשי" בגיבוי של חברה מוכרת וותיקה, אזי יש מובילת שוק אחת ברורה בתחום הזה והיא חברת Syncplicity מבית EMC. כבר לפני כשנתיים החברה הזו זינקה למקום ראשון ב"ריבוע הקסם" של גרטנר, ו"בריבוע הקסם" הטרי של גרטנר למחצית 2015 (כאן), Syncplicity מובילה וממשיכה להוביל במקום ראשון.

אחריה נמצאת במקום השני חברת Box, חברה די צעירה מניו-זילנד, שהייחוד של הפתרון שלה, שהוא כולו בענן ובדפדפן, ללא צורך בהתקנת תוכנת לקוח על המחשב. במקום שלישי נמצא הפתרון של סיטריקס ובמקום רביעי Accelion

למי שמשתמש ב-Dropbox, מומלץ לקרוא כאן את המחקר הטרי, שנעשה באקדמיה לסייבר בספרד, שהישווה בין הפתרון של Dropbox, שנמצא בלתי בטוח לחלוטין, לבין הפתרון המאוד בטוח של Box.

פתרון מעניין נוסף הוא של חברת ההזנק tresorit ההונגרית-שוויצרית, שמספקת לא רק הצפנה בענן אלא מפעילה מנגנון מיוחד בו מפתחות ההצפנה לא מועברים לענן בשום צורה, אלא נשארים במחשב של המשתמש, מה שמבטיח הגנה ברמה הכי גבוהה, מבין פתרונות האבטחה וההצפנה של מידע המגובה בענן. למרות פרסי ענק, שהחברה הבטיחה למי שיצליח לפרוץ את המערכת שלה, איש טרם הצליח לבצע זאת ולזכות בפרס. 

רשימה מלאה של שירותי גיבוי בענן לפי רמת האבטחה וההגנה שהם מספקים לקבצים המועלים לענן והמלצות - נמצאת במאמר כאן. השוואה מלאה של כמעט כל ספקי שירותי הגיבוי בענן שיש בעולם - כאן
אבטחת הענן



 
 
Bookmark and Share