Telecom News - חשיפת 11 מיזמים חדשים בעולם ה-IoT בתחרות עם שיפוט בינלאומי

חשיפת 11 מיזמים חדשים בעולם ה-IoT בתחרות עם שיפוט בינלאומי

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חשיפת 11 מיזמים חדשים בעולם ה-IoT בתחרות עם שיפוט בינלאומי
ארגון התקינה הבינלאומי IEEE, שמרכזו בארה"ב, החליט לקדם את עולם היזמות הישראלית בתחום ה-IoT וקיים תחרות בין מיזמים ישראליים בעולם ה-IoT, שרוצים לפרוץ לעולם הרחב, בסיוע IEEE והספונסרים לתחרות, שהם ענקי התעשייה, דוגמת סיסקו. מי זכה במקום הראשון?
מאת: אבי וייס, 24.8.15, 15:40אולג IEEE

ארגון התקינה הבינלאומי הענק (שמרכזו בארה"ב) IEEE החליט, שאת האירוע הרביעי שלו בתחום ה-IoT בעולם ייערוך בישראל. לקראת האירוע נקראו חברות הזנק ישראליות, שמפתחות פתרונות חדשים בעולם ה-IoT,  להגיש הצעות.

את ההצעות ריכז אולג לוגבינוב (Oleg Logvinov), יו"ר יוזמות IoT ויו"ר ועדת התקינה העליונה ב-IEEE כשבתפקידו הרגיל הוא: Director, Special Assignments, Industrial and Power Conversion Division, STMicroelectronics

מכלל ההצעות נבחרו 11 מיזמים להציג את עצמם בפני צוות השיפוט הבינלאומי מ-IEEE, שהגיע לישראל. כל מיזם קיבל 5 דקות בתצורת "נאום מעלית - Elevator Pitch" כדי להציג את המיזם שלו. הפרס לזוכה הוא די סמלי: 5,000 דולרים, אבל זה כולל קבלת חסות מסיסקו וחשיפה עולמית.

IEEE הוא ארגון תקינה ענק, עם כ-430 אלף חברים ב-45 תחומים טכנולוגיים מ-190 מדינות. הארגון מקיים מעל ל-1,300 אירועים בשנה ומפרסם מעל ל-3.6 מיליון מסמכים מקצועיים לשנה. תחום ה-IoT נכנס למרכז העשייה של IEEE בשנה האחרונה וזו הסיבה לפעילות של הארגון (גם בישראל) בתחום זה. מצגת על IEEE - כאן

הרולד טפר (Herolהרולד טפרd Tepper), (בתמונה משמאל), מנהל תוכניות IoT ב-IEEE: "אנו פועלים לאחד את כל הכוחות הפועלים בתחום ה-IoT בעולם, במטרה להחליף מידע ולתמוך במיסוד סטנדרטים בינלאומיים בתחום זה. 

אנו עושים זאת בשת"פ מלא עם כל מי שעוסק בתחום זה בעולם, כולל חברים פעילים שיש אצלנו מישראל. אנו עוסקים כיום בעיקר בתחום הפתרונות החוצות פלטפורמות.

יש לנו אתר המרכז את כל המידע שיש לנו בתחום - כאן ואני קורא לכל מי שעוסק בתחום להצטרף לפעילות שלנו, שמבוססת כולה על טהרת ההתנדבות של הפעילים. עד היום פרסמנו מעל ל-125 אלף מסמכים באתר, יש לנו ניוזלטר, פורומים, מגזינים מקצועיים, ועידות, וובינרים, מפגשים ממוקדים ותחרויות ליזמים כמו זו שאנו מבצעים בישראל.

התחום של ה-IoT ב-IEEE כולל כבר מעל ל-9 אלף חברים ויש לנו קשר שוטף עם כולם, מלבד באתר גם בטוויטר, בלינקדאין ובפלייבורד". 

אולג לוגבינוב (בתמונה למעלה): "אנו רצים קדימה עם התקינה לעולם ה-IoT תוך שיתוף הקהילה הבינלאומית. יש כמה סוגיות המטרידות את הקהילה כיום ואלה הנושאים המרכזיים העומדים במרכז העשייה שלנו. בגלל שה-IoT כולל את ה-I שזה Internet, המשמעות היא, שאנו חייבים לתת דגש ולחשוב איך אנו משלבים את נושאי הפרטיות והסייבר בתוך הטכנולוגיות שלנו, שהופכות להמוניות ובכל מקום, גם על גוף האדם. 

להערכתנו, אנו חייבים לשלב ביוזמות שלנו גם את קובעי המדיניות, הפוליטיקאים ואת המומחים מכל התעשיות, כדי להגיע להסכמות ולסגור את הפערים הקיימים בתחומי אבטחת המידע ובהגנה על הפרטיות בעולם האינטרנט בכלל ובתחום ה-IoT בפרט.

בדיון בינ"ל מכין מיפינו 20 תחומים, שאנו נמשיך לפתח את הדיון בהם במפגשים הבאים. כאן בישראל כבר מיפינו 13 נושאים נוספים הדורשים מאתנו המשך טיפול. אנו נמזג בתהליכי העבודה שלנו את הנושאים עד שנוכל לגבש מהם תקנים והסכמות חוצות פלטפורמות. נקדם גם את תחומי המחקר וההדרכה בתחום, כדי שנוכל להגיע לתוצאות משביעות רצון.

כל תחום התכניות שלנו לתחומי הפרטיות והסייבר באינטרנט, כולל תחום ההדרכה והמחקר, קיבל אתר משלו - כאן  ואני מזמין כל מי שמעוניין לתרום לתחום זה, להצטרף אלינו.

אנו עובדים כעת בוועדה, ששמה IEEE P2413, שאני עומד בראשה, כדי להגיע לקביעת מסגרת אחת כוללת של ה-IoT ולהגדיר את הנושא הזה, שעדיין לא קיבל הגדרה מגובשת ומוסכמת אחת בשוק העולמי". 

הסטארטאפים, שהציגו בפני צוות השיפוט הבינלאומי מ-IEEE (המצגות של המתחרים - כאן): 

1. Pollight - ניהול חכם של בניינים, בעיקר ניהול אנרגיה באמצעות רשת WiFi עם שירותי ניהול לבניין.

2. The Wholly See - מערכת, שנועדה ללמד מחשבים להבין על מה הם מסתכלים. מצלמה חכמה מזהה קודים נסתרים המקודדים אותם בצבע של הדבר, שעליו המצלמה מצלמת, כולל זיהוי הזוית והמיקום, שהדבר הזה עומד. 

3. GreenIQ - פלטפורמה לחיסכון במים. מתחשבת גם במזג האוויר והצפי לגשמים. המערכת נשלטת מהסמארטפון.

4. FabriXense - סנסור ביומטרי המוטמע בבגדים ומתאים לכל סוגי הבגדים (גם לחיתולים). הסנסור נשלט ע"י הסמארטפון.

5. Epistemology - פרוייקט מחקרי באוניברסיטת בר-אילן שבו הופכים את המידע הקיים בידי אנשים לנחלת מכונות בגישת ה-IoT. 

6. Predicto - מערכת לחיזוי הקנייה הבאה של הלקוחות כשהם כבר בתוך החנות. משלבת אפליקציית סלולר ומערכת iBeacon המותקנת בחנות ותגי בלוטוס' על כל הפריטים בחנות.

7. Night-Sense - מערכת לזיהוי בעיות סכרת תוך כדי שינה. מונעת מוות מסכרת בשינה ומזהה נפילות סוכר תוך כדי שינה. 

8. SwitchBee - פתרון מלא לבית חכם.

9. Shelly-Tech - פתרונות קישוריות ואינטגרציה ל-IoT.

10. webIntegrity - פיתרון לחיבורים הפיזיים השונים שיש למוצרים שונים תחת תקנים שונים בעולם ה-IoT. שני מוצרים ראשונים בתקינה אחידה לכל העולם כבר בפיתוח.

11. BitBite - מערכת למדידת קלוריות והרכיבים במזון תוך כדי אכילה וזיהוי הרגלי אכילה. זו מערכת המשלבת אפליקציה בסמארטפון המסייעת להרזייה תוך שיפור הרגלי האכילה בזמן אמת. 

הזוכים:
מקום שלישי: Pollight
מקום שני: Shelly-Tech
מקום ראשון: FabriXense
IoT Logo



 
 
Bookmark and Share