Telecom News - הישג עצום לסטארטאפים DiaCardio ו-Wayerz בתחרות החדשנות בסין

הישג עצום לסטארטאפים DiaCardio ו-Wayerz בתחרות החדשנות בסין

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הישג עצום לסטארטאפים DiaCardio ו-Wayerz בתחרות החדשנות בסין
הישג עצום לסטארטאפים מישראל DiaCardio ו-Wayerz בתחרות החדשנות הבינ"ל בסין
מאת: מערכת Telecom News, 26.8.15, 13:51התחרות בסין
 
הישג ישראלי מרשים ופרס מרשים לסטארטאפים הישראלים בתחרות החדשנות הבינלאומית - .The Shengjing Global Innovation Awards. בגמר, שנערך בבייג'ינג', התמודדו 21 סטארטאפים מארה"ב, סין, ישראל, אירופה ואמריקה הלטינית.
 
הישג מרשים לייצוג הישראלי (שנחשף כאן לראשונה), בתחרות הגמר של The Shengjing Global Innovation Awards 2015-  תחרות הסטארטאפים הבינלאומית, שהתקיימה בסין:
 
,DiaCardio שפיתחה תוכנה המשנה באופן מהפכני את דרך פענוח בדיקת האקו-לב, גרפה את המקום הראשון.
 
,Wayerz שפיתחה פלטפורמה לחיובים בין בנקים (בילינג) תוך ניהול, שליטה ובקרה על תהליכים בין-בנקאיים בזמן אמת, זכתה במקום החמישי.
 
21 סטארטאפים מכל העולם: סין (10), ארה"ב (5), ישראל (3), אירופה ואמריקה הלטינית (3), התמודדו על פרסים בסכום כולל של  1.5 מליון דולרים במזומן ללא אקוויטי.
 
ההכרזה על הזוכים נערכה בבייג'ינג' לעיני קהל של מעל 1,000 איש באירוע הגמר של התחרות העולמית, שנערכה ב-4 אזורים גאוגרפים שונים במשך 8 חודשים.
 
הפרס בסך מיליון דולרים יחולק בין 5 הסטארטאפים המובילים (Top 5 ) ויזכה כל אחד מהם ב- 200,000 דולרים במזומן. פרס בגובה חצי מיליון דולרים יחולק בין הסטארטאפים, שהגיעו למקומות 6-10, ויזכה כל אחד מהם ב-100,000 דולרים במזומן.
 
בחירת הזוכים נקבעה בהסתמך על דירוג של 13 שופטים מרחבי העולם כמו גם על הדירוג, שקיבלו הסטארטאפים בזמן אמת מהקהל, שנכח באולם.
 
בנוסף לזכייה בפרסים בסך כולל של 1.5 מיליון דולרים, זכו הסטרטאפים לחשוף את  הפתרונות הטכנולוגים שלהם בפני משקיעים וחברות מובילות מסין ומהעולם כולו בהם גם Menlo Ventures .
 
בימים הקרובים צפויים הפיינליסטים לקיים רוד-שואו וסדרת פגישות עם ענקיות האינטרנט הסיניות עליבאבא, טנסנט, ביידו, JD.COM ושיאומי. בנוסף, בוחנת Shengjing Group השקעה בחלק מהסטארטאפים באמצעות קרן השקעות מיוחדת של 25 מליון דולרים, שהוקמה לרגל התחרות.
 
התחרות היא פרי יוזמה של חברת הייעוץ הסינית Shengjing360 Group . הגמר בבייג'ינג הוא חלק מפסטיבל היזמות והחדשנות הבינלאומי Zhongguancun, שמתפרס על פני 5 ימים, ומושך אליו יזמים ומשקיעים מכל העולם. הפסטיבל מתקיים בחסות הממשל הסיני הרואה בחדשנות מנוע משמעותי לצמיחה.

את ישראל ייצגו מתן וילנאי, שגריר ישראל בסין, יואב צרויה, שותף ב-JVP וד"ר אורנה ברי, סגנית נשיא לחדשנות ב-EMC העולמית. המשלחת הישראלית זכתה לקבלת פנים מרשימה וה-3 הוזמנו להיות דוברים מרכזיים באירוע. יואב צרויה וד"ר אורנה ברי אף שימשו שופטים בתחרות.
 
את התחרות בישראל, הובילה קרן ההון סיכון JVP בשיתוף גופים מובילים מהתעשייה והאקדמיה הישראלית, שליוו את התהליך ובחירת הפיינליסטים בהם: EMC, Deutsche Telecom, HFN, PwC, IDC Executive Education, Yissum.
 
התחרות הושקה בישראל בפברואר השנה ומתוך 180 סטארטאפים, שייצגו חתך מגון של ההייטק הישראלי, העפילו לשלב  חצי הגמר, שהתקיים בחודש יוני בישראל,  9 סטארטאפים, מתוכם נבחרו 3 הפיינליסטים, שנבחרו לייצג את ישראל בתחרות העולמית.

SecuriThing - הסטארטאפ הישראלי השלישי, שייצג את ישראל בתחרות, שפועל בתחום אבטחה ל-IoT, הגיע למקום ה-15.
 
השתתפותם של הסטארטאפים הישראלים עוררה עניין רב הן בקרב הקהל והן בעקב עשרות גופי התקשורת מסין, שסיקרו את האירוע. הסטארטאפים מכל העולם זכו לחוויה ייחודית כשלצד ליווי צמוד לקראת הפרזנטציות, הם לקחו חלק באירועים תרבותיים על טהרת המסורת הסינית.
 
את DiaCardio ייצגה בתחרות הילה גולדמן אצלאן, שהגיעה יחד עם יו"ר החברה ארנון תוסייה-כהן. DiaCardio היא חברת תוכנה, שמשנה באופן מהפכני את דרך פענוח בדיקת האקו-לב ("אולטראסאונד של הלב"), באמצעות אלגוריתמים ייחודיים שפיתחה, שמפענחים באופן מהיר מדויק ואוטומטי פרמטרים עיקריים של תפקוד הלב. התוכנה משתלבת בקלות בכל מכשירי האקו לב וקיבלה  את אישורי ה-FDA וה-CE ונמנית עם חברות הפורטפוליו של קפיטל פוינט.
 
הילה גולדמן-אצלאן: "אנו נרגשים וגאים על הזכייה בפרס הראשון. זו הייתה חוויה מרתקת ומעצימה. התחרות הוכיחה, שישראל מהווה כור היתוך המצמיח מיזמים טכנולוגיים מבטיחים. התחרות פותחת אפשרויות השקעה ממשקיעים סינים ואנו מאמינים, שהזכייה תקדם את ההכרה בטכנולוגיה פורצת הדרך, שפיתחנו ב-DiaCardio".
 
יואב צרויה: "החדשנות היא אחד היתרונות התחרותיים העיקריים של הכלכלה הישראלית ושמחנו לראות, שמיזמים ישראלים קיבלו על כך הכרה גלובלית. התחרות היוותה עבור הסטארטאפים הישראלים הזדמנות ייחודית לפריצת דרך אל מול השוק הסיני ושווקים בינלאומיים נוספים. על רקע התרחשויות הימים האחרונים ברמת המאקרו, ברור, שחדשנות טכנולוגית היא המפתח העיקרי להמשך צמיחה משמעותית וליכולת של משק לבדל את עצמו.

משאבים רבים מוקצים ע"י מדינות מובילות כמו סין ליצירה ומינוף של חדשנות. נכון לישראל לרתום את תרבות הסטארטאפ והמיזמים החדשניים לחדירה משמעותית לשוק זה. שמחנו לחבור ל-,Shengjing שמהווים חלוץ בתחום החדשנות בסין, כמו גם לגופים בינלאומיים כמו EMC ו-Deutsche Telecom, אקדמיה בדמות האונ' העברית והמרכז הבין תחומי בהרצליה, ע"מ לבחור מיזמים המייצגים את החדשנות הישראלית בתחומים מגוונים".

בתמונה למעלה: הזוכים במקום הראשון, הילה גולדמן אצלאן, מנכ"לית DiaCardio יו"ר החברה ארנון תוסייה-כהן.
 
התחרות בסין
 
 
 



 
 
Bookmark and Share