Telecom News - סקר סיכוני אבטחה ל-2015: רק 36% משתמשים בהגדרות פרטיות חזקות

סקר סיכוני אבטחה ל-2015: רק 36% משתמשים בהגדרות פרטיות חזקות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סקר סיכוני אבטחה ל-2015: רק 36% משתמשים בהגדרות פרטיות חזקות
סקר סיכוני אבטחה ל-2015: רק 36% משתמשים בהגדרות פרטיות חזקות
מאת: מערכת Telecom News, 30.8.15, 16:07

הסקר מצא, שלמרות העובדה, שרבים מהצרכנים מודעים לאיומים הקיימים, רובם מודים, שאינם מאבטחים כראוי את המכשירים שלהם, את המידע האישי שלהם ואת המשפחות שלהם מסיכוני הרשת.
 
מעבדת קספרסקי הכריזה על תוצאות סקר סיכוני אבטחה לשנת 2015 (2015 Consumer Security Risks Survey report,), שחקר את התנהגות ודעות הצרכנים בקשר לשימוש שלהם במכשירים מחוברים לרשת והמודעות לאיומי אבטחה.

הסקר מצא, שלמרות העובדה, שרבים מהצרכנים מודעים לאיומים הקיימים, רובם מודים, שאינם מאבטחים כראוי את המכשירים שלהם, את המידע האישי שלהם ואת המשפחות שלהם מסיכוני הרשת.

בסקר השתתפו מעל ל-12,000 משתמשים מגיל 16 ומעלה מ-26 מדינות. הסקר מצא, שמרבית המשתמשים אחסנו מידע אישי חשוב על המכשירים שלהם, אך לעיתים קרובות נכשלו בהגנה יעילה של המידע הרגיש הזה.

למעשה, תוצאות הסקר הראו, ש-88% מהמשתמשים מאחסנים מידע אישי על המכשירים הדיגיטליים שלהם, לרבות סיסמאות ופרטי התחברות (48%) ומידע פיננסי (28%). בזמן שחלק מהצרכנים מודאגים, שמידע זה עלול להגיע לידיהם של פושעים וירטואליים, רק 36% מהם השתמשו בהגדרות פרטיות חזקות במכשיריהם.

יתרה מכך, כמעט כמחצית (46%) מהנשאלים מאמינים, שהם כלל אינם משמשים כמטרה להתקפות סייבר. זאת למרות העובדה, ש-45% הודו, שהם נתקלו באירועי אבטחה, חשבונותיהם של 25% מהנשאלים נפרצו ו-48% חוו איום כלכלי.

עוד מצא הסקר, שקיימת תחושת דאגה מתגברת מאיומי רשת הניצבים בפני אנשים מבוגרים וילדים, אך שוב, הצרכנים המודאגים כלל לא נקטו בפעולות הגנתיות כלשהן.

נשאלים בוגרים הודו, שהם מודאגים, שקרוביהם המבוגרים עלולים שלא לדעת כיצד להגן על עצמם מהתקפות וירטואליות (52%), מזימות ברשת (50%) או גניבה (45%).

באשר לילדים מתחת לגיל 18, 61% מההורים חוששים, שלילדיהם יש גישה אינה מבוקרת לתכנים לא הולמים ברשת. למרות הנתונים הללו, 76% מההורים הנשאלים לא התקינו תוכנת בקרת הורים, שתוכל לעזור למזער את הסיכונים הקיימים.

נעם פרומוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל: "שימוש במכשירים עם גישה לרשת האינטרנט ללא התקנת אמצעי אבטחה שווה ערך לנהיגה ללא חגורת בטיחות. אתה יכול לעשות זאת, אבל זה מסוכן וחושף אותך לסיכון מיותר. הסקר השנתי מאשר, שצרכנים  מודאגים מאיומים ברשת, אך הוא גם מראה נתק בכל הנוגע לטיפול באיומים אלה. אנו מעודדים את הצרכנים לבצע פעולות מנע עבור עצמם ומשפחותיהם, ולשפר את פתרונות האבטחה הזמינים כדי להגן על המכשירים שלהם".   

המחקר כולו – כאן
 
פריצה לסמארטפון



 
 
Bookmark and Share