Telecom News - מה עדיף: אופיס 365 של מיקרוסופט או Google for Work של גוגל?

מה עדיף: אופיס 365 של מיקרוסופט או Google for Work של גוגל?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> מה עדיף: אופיס 365 של מיקרוסופט או Google for Work של גוגל?
ההצלחה המסחררת של שירותי הענן של מיקרוסופט וההצלחה היפה בהפצת חלונות 10 (75 מיליון משתמשים בחודש הראשון להשקה), משנים את הניתוח שלנו לגבי הבחירה בכלים המשלימים לעבודה בעסק, בארגון וגם בבית: הבחירה כעת היא בכלי האופיס בנייח ובנייד.
מאת: אבי וייס, 30.8.15, 22:30Office 365

באתר זה ביצענו בשנתיים האחרונות כמה ניתוחים והמלצות לקוראים ובכללם:
1. מה עדיף: אופיס 365 או אופיס 2013? 
2. מה לבחור: אופיס 365 או Google Apps? 

בשני המקרים המלצנו (וכך גם המליצו אנליסטים רבים בעולם) לא לשדרג ולא לבחור את המערכות באינטרנט (לרבות אופיס 365 ו- Google Apps), בגלל התלות המוחלטת של המשתמשים בשירותי ענן בזמינות לא מספיק ברורה ורמת אבטחה לא מספיק ברורה.

בישראל, הבעיה הזו הייתה חמורה יותר, כי לא היו כאן עננים מקומיים של מייקרוסופט וגוגל. לכן, המשתמשים היו תלויים באופן מוחלט בקישור הבינלאומי של האינטרנט מישראל לעולם הרחב. 

אולם, מאז חלו כמה שינויים חשובים (מלבד העובדה, שגוגל החליפה את השם, המסגרת והמתכונת של שירותיה לעסקים ולארגונים מ-Google Apps ל-Google for Work וגם שיפרה ללא הכר את רמת האבטחה של שירותי הענן שלה).

אני מתכוון דווקא לשינויים, שחלו במיקרוסופט ואציין את השניים הבולטים ביותר:

1. היציאה של מיקרוסופט לשוק עם מערכת "חלונות 10" חינמית (למשתמשים הפרטיים) (שיש בה גרסה חינמית בסיסית של אופיס 365 בענן), היא הצלחה מסחררת: 75 מיליון הורדות בחודש הראשון מאז ההשקה.

השילוב של אופיס במערכת ההפעלה "חלונות 10" היא פשוט טובה יותר ויש למיקרוספט גרסאות אופיס 365 לכל מכשירי הקצה הקיימים בעולם, עם תאימות רוחבית מלאה וסנכרון מלא, גם למכשירי אנדרואיד ואפל (דהיינו: לכל הסמארטפונים והטאבלטים, גם אלה שלא במערכת ההפעלה של חלונות מובייל). 

2. ניכרת הצלחה מסחררת לשירותי הענן של מיקרוסופט (הגם שהיא לא מובילת שוק. אמזון היא מובילת השוק). על פי הדיווח של תוצאות הרבעון השני של 2015 ממיקרוסופט, חלה עלייה של 88% בהכנסות שלה משירותי הענן. העלייה המסחררת הזו מקורה בעלייה בשימוש באופיס 365 בענן, משימוש בשירותי AZUR ועלייה בשימוש בשירותי Dynamics CRM Online (מערכת לניהול לקוחות).

סך ההכנסות של מיקרוסופט משירותי הענן תגענה השנה לכ-8 מיליארד דולרים. הגידול בשימוש בשירותי הענן של מיקרוסופט גדול פי 5 מהגידול של הוצאות ה-IT בכל סוגי ההוצאות של ארגונים ועסקים על שירותי ICT מכל סוג.

דהיינו: ארגונים ועסקים בכל סדר גודל ובכל רחבי העולם, התחילו לתת אמון בשירותי הענן של מיקרוסופט והחלו להעביר אפליקציות אירגוניות ועיסקיות לעננים הללו. הארגונים והעסקים משתמשים בחיבורים מסוג MPLS (בעיקר) וגם בחיבורים רגילים על רשת האינטרנט, כדי להתחבר לשירותי הענן של מיקרוסופט, שצומחים בקצב מהיר ביותר.

בישראל, יש כבר כמה עננים של מיקרוסופט, למשל אצל Triple c ואצל הוט, ויש למיקרוסופט שת"פ הדוק ומאוד מוצלח עם אודיוקודס הישראלית, בכל הקשור לשירותי תקשורת ואופיס 365 בענן. 

שורה תחתונה: אופיס 365 גם בענן היא כרגע אופציה מועדפת. ההפרשים בעלויות בין אופיס 365 בענן לבין Google for Work הם מאוד קטנים: במיקרוסופט העלות מתחילה ב-6 דולרים לעמדה לחודש ובגוגל ב-5 דולרים לעמדה לחודש. מבחינת היקף האחסון בענן והיכולות, אין הבדלים גדולים או משמעותיים בין שני המתחרים. הייתרון המרכזי של מייקרוספט הוא בשילוב ההדוק והשקוף עם מערכת ההפעלה "חלונות 10", שתהפוך די מהר לסטנדרט בכל רבדי השוק. מערכת ההפעלה של גוגל: Chrome OS היא עדיין בחיתוליה מבחינת תפוצתה בשוק העסקי והארגוני (למעט שוקי החינוך וההשכלה). 
 
OFFICE 365



 
 
Bookmark and Share