Telecom News - בג"ץ הוציא צו לעצור (זמנית) את הרפורמה בקווי הפרימיום בחיוג לחו"ל

בג"ץ הוציא צו לעצור (זמנית) את הרפורמה בקווי הפרימיום בחיוג לחו"ל

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> בג"ץ הוציא צו לעצור (זמנית) את הרפורמה בקווי הפרימיום בחיוג לחו"ל
בג"ץ הוציא צו לעצור זמנית את הוראת מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) לסגור ב-1.9.15 את "חיוג לחו"ל למספרי פרימיום" (חיוג לקבלת שירותי מידע במספרים הנמצאים בחו"ל). זאת, עד לדיון נוסף בנושא. הסיבה: הפער בזמנים לכניסה לתוקף של רגולציית מספרי הפרימיום (1.10.15).  
מאת: אבי וייס, 1.9.15, 13:00שלמה פילבר

בלעדי: ההפתעות בגזרת המאבק על "מספרי הפרימיום" לא נגמרות. לאחר שנושא הערעורים על רפורמת מספרי הפרימיום בחיוג לכל מספרי הפרימיום וגם בחיוג רגיל (למספרים סלולריים רגילים), נדחו לפני כחודש בבג"ץ (כאן), ומנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה) הוציא הנחיות מעודכנות לשוק (כאן), ולאחר שרוב ספקי שירותי ה"נייעס" עברו למספרים רגילים בטלזר (כפי שחשפנו כאן), מתברר שספק שירות אחד לא השלים עם הגזירה וממשיך במלחמה ברפורמה הזו, בחלק של החיוג למספרי פרימיום בחו"ל.

מדובר בדוד בנינו, ספק שירותי מידע טלפוניים, שפנה בעצמו לבג"ץ (כאן), כנגד שר התקשורת (בנימין נתניהו) ומנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר). העתירה מתייחסת באופן ספציפי לשתי הנחיות של שלמה פילבר המצויות כאן וכאן.

באופן מפתיע, שופט הבג"ץ ח. מלצר, החליט כך: "החלטת המשיבה [משרד התקשורת] כי על העותר להשבית בתאריך 1.9.2015 את שירותי הייעוץ הטלפוני, אותם הוא מפעיל, עד לכניסתה לתוקף של הרגולציה, מושא עתירה זו, בתאריך 1.10.15 – מעוכבת בזאת, באופן ארעי, עד למתן החלטה אחרת". 

את תגובת משרד התקשורת להתפתחות המפתיעה הזו - טרם קיבלנו.

למיטב הערכתי, גם עתירה זו תידחה. אולם, בינתיים שאר מפעילי השירותים הטלפוניים שיש להם חיוג הנחזה להיות לחו"ל (הרוב יוצאים בחיוג לשירות בחו"ל דרך 012), יכולים אולי להמשיך במתן השירותים שנסגרו היום, ע"י הצטרפות לעתירה הזו. ספקי שירותי החיוג למספרי הסלולר הרגילים שנקראים "קווי הנייעס", שעברו לפני כשבוע למספרים רגילים בטלזר, לא נכללים לכאורה בעתירה הזו. ייתכן וגם הם "ירצו לקפוץ על העגלה" של החלטת הבג"ץ. אולם, תשומת לב שההחלטה של השופט ח. מלצר נוגעת רק לעותר עצמו (דוד בנינו) ולא לכלל המפעילים של שירותי מידע טלפוניים שיש בשוק הזה. 
 
מלחמה ברגולציה...



 
 
Bookmark and Share