Telecom News - פייסבוק החליטה לפתח ולייצר בעצמה רכיב רשת של 100 ג'יגה

פייסבוק החליטה לפתח ולייצר בעצמה רכיב רשת של 100 ג'יגה

דף הבית >> חידושים הכרזות >> פייסבוק החליטה לפתח ולייצר בעצמה רכיב רשת של 100 ג'יגה
המטרה של פייסבוק: להתקין אצלה ב-Data Centers משדר אתרנט של 100 Gbps בעלות של 1 דולר לג'יגה, עשירית מהעלות, שהיא משלמת עבור אותם רכיבי רשת. זהו רכיב הרשת השני, שפייסבוק החליטה לפתח ולייצר בעצמה כדי להשתחרר מיצרני הציוד היקרים ל-Data Centers. 
מאת: מערכת Telecom News, 2.9.15, 09:15פייסבוק

לפני כשנה חשפנו כאן את התכנית של פייסבוק (תכנית שיצאה כבר לדרך) לפתח בעצמה מתג תקשורת (Switch) מבוסס חומרה ותוכנה בקוד פתוח. זאת, כדי להוזיל את העלויות, שיש לפייסבוק ב-Data Centers הענקיים, שפייסבוק מפעילה, כדי לתת שירות לגולשים והמשתמשים הרבים בפייסבוק בכל רחבי העולם.

כעת נחשף, שפייסבוק עושה צעד אחד נוסף לעצמאות בתחום הפיתוח והייצור של רכיבי רשת. פייסבוק החליטה לפתח ולייצר בעצמה משדר (Tranceiver) אתרנט של 100 ג'יגה סל"ש, משום שלטענת פייסבוק, המחיר, שהיא משלמת ליצרני החומרה הזו, גבוה מדי, גבוה פי 10 ממה שהיא מסוגלת לפתח ולייצר בעצמה.

כדי להבין את היקף הבעיה: לפייסבוק יש לא מעט Data Centers עצומים (בעיקר בארה"ב, סה"כ 19 מרכזי מחשוב ברחבי העולם), כשבכל Data Center כזה היא נזקקת לכ-50 אלף חיבורי אתרנט, רובם בני 25 ו-40 ג'יגה. כשפייסבוק תכננה לשדרג את החיבורים הללו ל-100 ג'יגה, היא גילתה, שהיא צריכה לשלם מחיר יקר מאוד עבור שדרוג של 50 אלף רכיבים כאלה לכל Data Center.

להלן הגרף המראה את ההפרש בעלויות בין סוגי משדרי אתרנט שיש בשוק (40 ג'יגה מול 100 ג'יגה, בשני סוגי חיבורי סיבים הקיימים בדאטה סנטר טיפוסי: Single-Mode ו-Nulti-Mode), והתפתחות המחיר בין 2010 ל-2020:
מחירי משדרי אתרנט שיש בשוק

פייסבוק תתחיל לתכנן משדרים של 200 וגם 400 ג'יגה אתרנט, כדי להיות מוכנה לשדרוג הבא של החיבורים ב-Data Center.

המשדרים החדשים של ה-100 ג'יגה יהיו מוכנים להתקנה בתחילת 2016 ולדברי פייסבוק, בחיבורי Singel-Mode Fiber העלות שלה על משדר כזה תהיה 1 דולר לג'יגה, שזה כעשירית העלות, מול המחיר שהיא נדרשת לשלם, אם היא הייתה מזמינה את המשדרים הללו מספקי הציוד הקיימים כיום בשוק. 

המשדרים, שפייסבוק מפתחת, מבוססים על טכנולוגיית CWDM4 ותצורת חיבור בתקן QSFP28 של 4X25 ג'יגה במחבר אחד. כ"כ, פייסבוק תעביר את כל חיבורי ה-Multi-Mode ל-Single-Mode כחלק מתהליך החיסכון והשדרוג הזה. 
לייק



 
 
Bookmark and Share