Telecom News - טיולים בירושלים בחג סוכות בעזרת אפליקציות בחינם

טיולים בירושלים בחג סוכות בעזרת אפליקציות בחינם

דף הבית >> אפליקציות בחינם >> אפליקציות בחינם ליהדות וחגי ישראל >> טיולים בירושלים בחג סוכות בעזרת אפליקציות בחינם
טיולים בירושלים בחג סוכות בעזרת אפליקציות בחינם
מאת: מערכת Telecom News, 23.9.15, 19:30טיול

לקראת חג סוכות מובאות אפליקציות לטיולים בירושלים, מוקד לביקורים בחג זה. הן ניתנות להורדה בחינם ע"י לחיצה על שם האפליקציה. מובאת גם אפליקציה בחינם למציאת חניה בקלות ברחבי העיר. עדכון 18.9.20: אפליקציית נגישות ירושלים - Accessible JLM Old City בתחתית הכתבה.

ראשית ראוי למצוא חניה לרכב בקלות בזמן ההגעה לירושלים אם מתכוננים לטיול רגלי:
אחרי תקופת השקה והרצה מוצלחת בתל אביב, אפליקציית החניה בחינם "פולי" לאנדרואיד ולאייפון התרחבה ועולתה לירושלים.

"פולי פיית החניה" יודעת להוביל נהגים לעבר מקומות חניה ברחוב ולחניונים. היא מקצרת את משך חיפוש החניה ל-10 דקות ומשפרת את הסיכוי למצוא חניה ברחוב ב-80%, בין היתר, הודות לשימוש במאגרי מידע עירוניים של עיריית ירושלים, כחלק ממהלך להנגשת שירותי העירייה לאזרחים ולמבקרים בעיר. 

"פולי" מציעה לנהגים את כל אפשרויות החניה בירושלים, יודעת להוביל אותם במסלול ייחודי לחניית רחוב ולהפחית בחצי את משך חיפוש החניה. 
הגישה למאגרי מידע עירוניים מעניקה לה יתרונות ומשפרת את יכולותיה. המבקרים בעיר, שחשים בה לעיתים מעט אבודים, מקבלים ליווי צמוד לכל אורך הנסיעה עד היציאה מהרכב. עבורם, חיפוש החניה בעיר מלווה בפחות תסכולים, חוסך זמן ומונע קנסות. כל דקה, שמחפשי החנייה חסכו בזכות 'פולי', היא דקה שהם יכולים לנצל כדי ליהנות מהביקור בירושלים.

אפליקציות בחינם לטיולים בירושלים בחג סוכות:

SOVOO – סובו ציון והקיפוה: מטיילים עם אופניים. האפליקציה בחינם לאנדרואיד ולאייפון מיועדת למסלולי טיולים בירושלים ברכיבה באופניים רגילים/חשמליים (וניתן גם בהליכה רגלית). הטיולים הם ב-4 מסלולים בעיר לחווית סיור מודרך ללא מדריך: במהלך הסיור ה-GPS מזהה את מיקום הרוכב ומספק לו מידע וסיפורים אודות המקום בו הוא נמצא ב-7 שפות. זהו ניווט קולי אינטראקטיבי במוקדי העניין של העיר, תוך נסיעה עצמאית בין סמטאות מרכז העיר, הפארקים והאתרים השונים בעיר. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לזהות את מיקומם בכל רגע ע"י מכשיר הטלפון שלהם ולקבל מידע ותכנים. היא מציעה מסלולים כאשר כל מסלול חושף היבטים אחרים של העיר. 
המסלולים, שמציעה האפליקציה:
המסלול הירוק
המסלול עובר לאורך תווי המסילה העות'מאנית בנוף עוצר נשימה של הרי יהודה מדרום דרך מטעי הזיתים והכרמים בשיפולי ההר, דרך מסע ארכיטקטוני מראשית המאה בשכונת בקעה והמושבה הגרמנית למוזיאון ישראל והכנסת ועד לבית המשפט העליון. המסלול שופע פינות חמד לעצירה, כאשר המשתמשים יוכלו לבחור בין עצירה לרגלי עצי הזית העתיקים בעמק המצלבה למפל מים מרשים עם גינות ורדים. המסלול שטוח ואינו דורש מאמץ. תווי המסילה עובר לאורך נחל רפאים ועובר במקומות פסטוראליים.
המסלול הכחול
המסלול עובר בתווי של הרכבת הקלה בעיר. תצפית מדהימה מראש גשר המיתרים, נוף עוצר נשימה מהכניסה לעיר על כל מערב ירושלים, נחלאות, בית המשפט העליון, הכנסת, גן הוורדים, שוק מחנה יהודה. מסע קולינארי בתוך השוק , מדרחוב יפו הציורי, שדרת נחלת שבעה המהממת וקינוח בשכונת ימין משה למרגלות טחנת הרוח.
המסלול הצהוב
טיילות שרובר וגולדמן המתפתלות על ההר מאפשרות תצפית פנורמית של כל ירושלים ממזרח ועד מערב. בשעות הערביים האזור הופך רומנטי ושקט, הנסיעה על האופניים בשבילי ההר קלה והמסלול קרוב מאוד למתחם התחנה.
המסלול הסגול
מרכז העיר משוק מחנה יהודה אל נחלאות הציורית, שיטוט בתוך השכונה תוך שמיעה של תכנים חושף חוויה ירושלמית. מדרחוב בצלאל  עם השוק הססגוני ובתי הקפה לאורכו, פארק העצמאות- פסטוראליות בלב העיר גן מרהיב עם מזרקות ופינות נוי, הגן האנדלוסי- פנינת חן בעיצוב מרוקאי ייחודי, רחוב המלך דויד, שכונת ימין משה ואפילו העיר העתיקה.

Yapq: אפליקציה בחינם לאנדרואיד ולאייפון המהווה מדריך טיולים ברחבי הארץ כולל בירושלים. היא מעשירה את הידע אודות המקום בו נמצאים ללא צורך בקריאת טקסטים עמוסים. היא מקריאה את המידע אודות המקום בעבריתמשתמשים במכשיר הסלולר תוך כדי הליכה או נסיעה ומעשירים את הידע אודות המקום: פשוט מכניסים את האוזניות או מחברים לרמקול של הרכב. המידע מגיע מוויקיפדיה. האתרים מופיעים באופן ברור על המפה בהתאם למיקום. בטיול רגלי הרדיוס קטן ובטיול ברכב הרדיוס גדול.

Tiuli – טיולי – טיולים בישראל: אפליקציה בחינם לאנדרואיד ולאייפון המאפשרת גישה לעשרות מסלולי טיול (כולל בירושלים), אטרקציות, נקודות חן, וכן מגדיר פרחים. היא מציעה בין השאר:
· מעל ל-160 מסלולי טיול מפורטים ומאות אתרים בישראל.
· מידע על אטרקציות לכל המשפחה.
· מידע מקיף על אירועים ופסטיבלים בישראל - שלא תפספסו מה קורה.
· "מה קרוב אלי?" מערכת מיפוי מתקדמת שבעזרת GPS מתארת את כל המסלולים, האירועים והאטרקציות סביב המשתמש.
· אפשרות לשמור את כל התכנים כקבצי אופ-ליין, לשימוש גם כשאין אינטרנט זמין.
· מגדיר צמחים מושלם הכולל למעלה מ-800 מיני צמחים ופרחים.

סיורים קוליים בעיר העתיקה בירושלים: אפליקציה בחינם לאנדרואיד ולאייפון המספקת סיורים קוליים ברחובות, בסמטאות ובאטרקציות של העיר העתיקה בירושלים. היא מספקת 15 סיורים בהדרכה קולית, 5 מהסיורים מונגשים לבעלי מוגבלויות. הסיורים מוצעים עם תעתיק אודיו מלא לכבדי שמיעה. כל סיור מלווה במפה המציעה ניווט GPS והיא זמינה Off-line כשהאינטרנט לא זמין.

סיור עצים: אפליקציה בחינם לאנדרואיד ולאייפון של הדרכה קולית במוזיאון הפתוח של קמפוס ספרא באוני' העברית בגבעת רם. היא מהווה מסגרת של טיול קולי המכוונת את המשתמש למגוון העצים בקמפוס, שהובאו מכל העולם ומספקת הסברים על העצים השונים. הסיור מלווה במפה.

טיפ: מירושלים ניתן לקפוץ לאזור ים המלח:

מסלולרי (טיולים בדרום הארץ): אפליקציה בחינם לאייפון של מרכז מדע ים המלח והערבה. היא מאפשרת לבחור בהסברים כתובים, הדרכות קוליות וגם בסרטוני וידאו להעשרת חווית הטיול. אל המידע מצורפים איורי המחשה ותמונות המתארים את התופעות השונות במרחב.
 "מה חדש" תקבלו :הצעות לאטרקציות , פסטיבלים ואירועים בצפון ע"י חלון הודעות. התוצאה – רשימת אתרים ובה תמונות ומידע על האתרים
כמו כן בלחיצה תוכלו לקבל מפה עם מיקומכם ומקום אתר התיירות ובחלק מהאתרים אף תוכלו לקבל גישה למידע נוסף כולל גלריית תמונות.

טיפ נוסף: ניתן להוריד את האפליקציה לאנדרואיד לשירי סוכות לליווי הסיורים...

עדכון 18.9.20: אפליקציית נגישות ירושלים - Accessible JLM Old City

אפליקציה זו ב-8 שפות מיועדת לתכנון טיול בזמן אמת ברחובות העיר העתיקה בירושליים עם התייחסות לנושא נגישות וסיורים עם כסאות גלגלים. בחינם לאנדרואיד - כאן, בחינם לאייפון - כאן.



 
 
Bookmark and Share