Telecom News - חדשנות חובקת עולם מגיעה מיפן היישר ל-Start-Up Nation בת"א

חדשנות חובקת עולם מגיעה מיפן היישר ל-Start-Up Nation בת"א

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חדשנות חובקת עולם מגיעה מיפן היישר ל-Start-Up Nation בת"א
חדשנות חובקת עולם מגיעה מיפן היישר ל-Start-Up Nation בת"א
מאת: אבי וייס, 5.9.15, 18:40Yoshiaki Tanaka Softbank
 
איך ניתן להצליח בשיווק ומכירת פתרונות ומוצרים חדשים בעולם? יוזמה חדשה של סופטבנק הענקית מיפן נפתחה לשוק היזמים הישראלי. ההרשמה בעיצומה.
 
"היתרון של ישראל הוא יכולת הלימוד המהירה של היזמים, שמוכנים להיכשל. החברה כאן מוכנה לקבל כישלונות, מה שאין ביפן", מתאר יושיאקי טנקה (Yoshiaki Tanaka), מנהל שת"פים ופיתוח עסקי, מוצרים ושירותים, SoftBank. "אנו לא מתרשמים ממצגות. אנו רוצים לראות את הסטארטאפ, שהוא יכול ומסוגל למכור את המוצר או השירות שלו ללקוחות אמתיים. זה המבחן החשוב ביותר ביזמות ליזמים וזה מה שחשוב גם לנו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם Yoshiaki Tanaka (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שיתוף ישראל בתכנית המיזמים של סופטבנק ושותפותיה בעולם.
 
כפי שחשפנו לראשונה כאן, תאגיד סופטבנק הוא ארגון יפני ענקי, שפועל בעיקר בתחומי הטלקום והאינטרנט. תחום פעילותו נפרש בין השאר על פס-רחב, מסחר אלקטרוני, אינטרנט, פיננסים, שיווק ותקשורת המונים. המטה של התאגיד כולל 70 אלף עובדים ונמצא בטוקיו. זו החברה ה-86 בגודלה בעולם, ועד כה המעורבות של סופטבנק בישראל הייתה מינורית ביותר, למשל השקעה בסטארטאפ  .Saguna 
 
סופטבנק החליטה לפתוח נוכחות בישראל כדי לשתף את ישראל בתכנית המיזמים שלה הקרויה SoftBank Innovation Program והצגה ראשונית של התכנית הזו לציבור היזמים בישראל בוצעה ביום 3.9.15 בבית סמוראי בת"א, שיזמו את הגעתו לארץ. .
 
הגשת הצעות של יזמים ישראליים לתכנית החדשנות היפנית של סופטבנק נעשית באינטרנט - כאן.
 
שאלה: מה אתה עושה בישראל?
Yoshiaki Tanaka: "אני אחראי לתחום הפיתוח העסקי, לאיתור טכנולוגיות ומיזמים המתאימים לסופטבנק ושותפותיה ברחבי העולם. הבסיס שלי נמצא בארה"ב, בסיליקון ואלי, ומצאנו שישראל, במיוחד תל-אביב, הוא המקום השני, שיכול להתאים לנו לחפש טכנולוגיות וסטארטאפים, שמתאימים לנו ולשותפים הרבים שלנו.
 
ביום 3.9.15 חשפנו בפעם הראשונה את התכנית שלנו לעולם היזמות הישראלי. זו חשיפה שנעשתה בשת"פ וביוזמה של Samurai House in Israel. התפקיד שלי לפתח את הקשרים החדשים הללו. הספקתי לפגוש יותר מ-200 חברות הזנק והרבה VC, כדי לבחון את השוק. זה העיסוק העיקרי שלי.
 
התכנית הבינלאומית, שהשקנו לאחרונה, נועדה למצוא רעיונות חדשים המתאימים לכיווני ההתפתחות של סופטבנק ושותפותיה ברחבי העולם, בדגש כמובן על השוק היפני, אבל לא רק ביפן".
 
שאלה: האם כל יזם יכול לגשת ולהציע את עצמו לתכנית שלכם?
תשובה: "התכנית שלנו בנויה עבור יזמים המתאימים לתכניות שלנו ולשותפים שלנו. אנו לא בודקים את גודל החברה ולא חשוב לנו השלב בו נמצאת החברה. אנו מוכנים לקבל גם חברות במצב סיד ועוד לפני גיוס וגם חברות עם מוצרים ומכירות.
 
מה שחשוב לנו זו ההתמקדות בנושאים המעניינים אותנו והם מתחלקים ל-4 תחומים וורטיקליים:
 
א. Smart Home – פתרונות לבתים חכמים.
ב. Connected Vehicles, לעולם הרכבים החכמים והמחוברים לרשת.
ג. Digital Marketing, בעיקר פתרונות של שיווק חכם ואוטומטי.
ד. Healthcare. פתרונות חכמים בתחומי הבריאות.
 
יש מכנה משותף לכל ארבעת התחומים הללו. קוראים לזה IoT. בתפיסה הרווחת בעולם, IoT זה תחום מאוד רחב. הכוונה שלנו להגדיר ולתחם את ה-IoT רק לארבעת התחומים שציינתי, כי אלה הם התחומים המעניינים אותנו".  
 
שאלה: מדוע התמקדתם דווקא בארבעת התחומים שציינת?
תשובה: "הרקע של סופטבנק הוא באספקת פתרונות לספקי סלולר. אנו גם ספקי סלולר גדולים בעצמנו. לכן, אנו מתמקדים בפתרונות המתאימים לבית החכם ולסמארטפונים. הפתרונות יכולים להיות גם לטאבלטים ומחשבים ניידים. זה התחום, שמעניין אותנו.
 
הסיבה לכך מאוד ברורה: כיום, אנשים משתמשים במכשירים ניידים לכל משימה ולכל מטרה. המכשירים הניידים הפכו לכלי, שהאדם מפעיל אותו כמעט כל הזמן לכל משימה, החל מחיפוש כתובת וניווט, דרך צילום, תקשורת חברתית וכלה בתשלום על קניות. המוצרים הניידים מביאים תועלת לכל פלח שוק. המודל המתפתח בשוק הוא של B2B2C וזה מה שאנו מבצעים בעצמנו".
 
שאלה: האם ספק הסלולר הוא זה שיספק את הפתרונות של בית חכם?
תשובה: "ללקוחות הקצה לא חשוב מי נותן להם את הפתרונות של בית חכם. למשל ביפן, כרגע מי שמוביל את תחום הבית החכם אלו החברות לאחזקת בתים. בישראל, שמעתי שבזק, שהיא ספקית של תקשורת קווית, מעוניינת להוביל את התחום.
 
המטרה של כולם די דומה: לחסוך באנרגיה ולייעל את החיים של כולנו. כך, שהם יהיו יותר נוחים, בטוחים וקלים לתפעול.
 
אולם, כדי להגיע לנוחות תפעול של בית חכם, הפתרון צריך להתממש בסמארטפון. למשל: הסמארטפון ידע להדליק לך את המזגן כשאתה מתקרב לבית וידע לכבות לך את האורות והמזגן כשאתה יוצא מהבית. אלו סוג הפעולות, שהמשתמשים מצפים לקבל מפתרונות בית חכם. פתרונות אוטומטיים, שהכל יהיה נשלט ממכשיר הסלולר החכם הקיים ביד שלהם. לכן, זה מאוד מתאים לנו לקדם את הנושא ולהוביל אותו".  
 
שאלה: מה אתם מספקים בתכנית שלכם לסטארטאפים?
תשובה: "התכנית שלנו היא אינה השקעה במודל של VC, אלא תכנית במודל של פיתוח עסקי ולכן אני ממונה בסופטבנק על התחום הזה. זה לא אינקובטור או אקסלרטור רגיל, שמריץ חברה כדי שתתפתח בתוך התכנית ורק אחרי התכנית ייבחן אם היא מסוגלת לגייס ולמכור.
 
המטרה העיקרית שלנו: ליצור שת"פ עסקי. אנו מלווים את הסטארטאפ לכל חייו, אם הוא מעוניין להיכנס אתנו לשת"פ עסקי. זה מהלך של פיתוח עסקי 'קצה לקצה'.
 
יש לנו שתי גישות ליזמים המגישים בקשות:
א. אם הסטארטאפ עובר את שלבי הסינון, הוא מקבל מאתנו מהלך של פיילוט בשוק, שיימשך 3 חודשים במימון מלא של סופטבנק. דהיינו: אנו מביאים ליזם ערך בכך, שאנו מקשרים אותו לשוק של הלקוחות הפוטנציאליים שלו ומבצעים אתו פיילוט מלא במימון שלנו.
 
ב. אחרי ה-3 חודשים אנו בוחנים ביחד עם הסטארטאפ אם הוא יכול לצאת לשוק העולמי וכיצד.
 
כך, שני הצדדים לשותפות בוחנים את השוק, בוחנים את המחיר המתאים לשוק, את השירותים, שהשוק מבקש ומוכן לשלם עליהם, בוחנים את ערוצי המכירה וההפצה וכך הלאה. זה תהליך פיתוח עסקי מלא".
 
שאלה: מה קורה לסטארטאפ אחרי ה-3 חודשים של הפיילוט?
תשובה: "אחרי 3 חודשים, אנו מחליטים ביחד עם הסטארטאפ אם יש מקום להמשיך בשת"פ. עד השלב הזה, אנו לא לוקחים שום דבר מהיזמים. הכל נעשה בהשקעה שלנו. אחרי 3 חודשים, אנו כבר יכולים להגיד לאיזה שוק ולאיזה סוג של לקוחות המיזם מתאים.
 
מה שמתאים לשוק היפני, ניקח אותו ליפן. אולם, לא כל פתרון מתאים לשוק היפני. לכן אנו בוחנים אם הוא מתאים לשוק אחר בעולם. יש לנו ברחבי העולם כ-800 חברות שותפות וחברות, שחלק מהן בבעלות מלאה או חלקית שלנו. בהחלט יכול להיות, שהמיזם יתאים לאחת או יותר מהן.
 
הגישה שלנו היא גישה עסקית, גישה המוכיחה את עצמה.
 
אני בתל-אביב בפעם הראשונה בחיי ואני חייב לציין, שזה מאוד הפתיע אותי. יש כאן אקוסיסטם המאוד דומה למה שיש בסילקון-ואלי. זה בכלל לא דומה למה שיש ביפן. אולם, אני חייב לציין, שיש כאן הרבה יותר אנרגיה, הרבה יותר אגרסיביות. הישראלים מוכנים להסתכן וזה לא נחשב בושה אם הם נכשלים, כמו שיש בתרבות היפנית".
 
שאלה: איזה חסרונות מצאת ביזמים הישראליים?
תשובה: "יש כאן טכנולוגיות נהדרות, אבל חסרות כאן תכניות עסקיות ויכולות עסקיות בינלאומיות.
 
לכן, הגעתי לכאן. אני חושב ומאמין, שניתן לשלב את החדשנות הישראלית עם היכולות העסקיות הבינלאומיות שלנו ולהצליח. זה בדיוק מה שחיפשנו, שישלים את מה שיש לנו כבר בסיליקון ואלי. זה יהיה לדעתי שילוב מצוין.
 
אני מצפה לראות הצלחות של טכנולוגיות ישראליות לא רק כאן או ביפן. אני חושב, שהיכולות הקיימות כאן הן בינלאומית וחוצות גבולות ויבשות.
 
מנקודת מבט עולמית שלי, אני רואה משולשים של חדשנות, בסיליקון ואלי בארה"ב, בתל-אביב, ברוסיה ובמזרח אסיה בדגש על הודו, סין ויפן. המטרה שלנו: לחבר את כל המקומות הללו, כדי ליצור אקוסיסטם עולמי גלובלי של חדשנות.
 
אני רואה כאן בתל-אביב שכבה של אנשים יצירתיים ומנוסים, שיכולים לפתור כמעט כל בעיה בצורה מרשימה, מה שלא ניתן למצוא במקומות אחרים".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
Yoshiaki Tanaka: "החלום שלי ליצור עסקים חובקי עולם ביחד עם כל השותפים שלנו מכל המדינות בעולם.
 
סופטבנק נולדה כדי ליצור עסקים חדשים. לא ליצור אותם לבד אלא עם שותפים, שיודעים לא פעם טוב יותר מאתנו, איך פותרים ומקדמים פתרונות ושירותים חדשים. השת"פ טוב לכולם ומביא תועלת לכולם.
 
אנו מאמינים, שהטכנולוגיה מקדמת את העולם ואת זה אנו מפתחים ומנסים להגשים בכל הפעילות והיוזמות שלנו, בכל פינה בעולם. כעת אנו משלבים את ישראל בגישה שלנו עם תקווה ואמונה מלאה, שזה יצליח".
 
יפן

 
SoftBank



 
 
Bookmark and Share