Telecom News - הרשות הביומטרית פרסמה דו"ח שנתי. התנועה לזכויות דיגיטליות מגיבה

הרשות הביומטרית פרסמה דו"ח שנתי. התנועה לזכויות דיגיטליות מגיבה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הרשות הביומטרית פרסמה דו"ח שנתי. התנועה לזכויות דיגיטליות מגיבה
הרשות הביומטרית פרסמה דו"ח שנתי והתנועה לזכויות דיגיטליות טוענת לליקויים חמורים
מאת: מערכת Telecom News, 8.9.15, 14:40דו"ח שנתי
 
התנועה לזכויות דיגיטליות מברכת את הרשות הביומטרית על שהואילה בפעם הראשונה לפרסם דו"ח שנתי מאז שחוקק החוק ב-2009 אך טוענת, שהדיווח התקופתי הוא חיפוי גמלוני על ליקויים בקיום הוראות החוק.
 
בתגובה להגשת הדיווח התקופתי של הרשות הביומטרית לפי סעיף 33 לחוק,  [ראו קישור לדו"ח בתחתית הכתבה], מסרו בתנועה לזכויות דיגיטליות: ״יפה מצד הרשות הביומטרית, שהואילה בטובה להגיש כעת בפעם הראשונה את הדיווח השנתי המדובר, לאחר שלא קיימה את חובת הדיווח השנתי מקבלת החוק ב-2009, ואף לגבי דו״ח זה, איחרה ב-9 חודשים בהגשתו.  

הדו״ח מחפה בגמלוניות על הליקויים בקיום הוראות החוק. כך למשל, הוא מדווח על רישום המאגר במשרד המשפטים אך משמיט את העובדה, שרישום זה נערך באיחור של שנתיים וחצי, מדווח על הדרכות לעובדים, גם הן לאחר יותר משנתיים ועל הטמעת מערכות רגישות, גם הן באיחור ניכר.  
 
הדיווח הזה ממשיך להראות את מגמת הזלזול בהוראות החוק, שהפכה נר לרגליה של הרשות הביומטרית. אנו קוראים לשר הפנים, מר סילבן שלום, לעצור את המגמה המסוכנת הזו ולבטל את המאגר ואת הרשות המופקדת עליו״.
 
עו"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי של התנועה: "ברור כעת מדוע עד היום לא דיווחה הרשות לניהול המאגר הביומטרי את הדיווח התקופתי של הממונה על הפרטיות. האם היא הייתה מדווחת, שחסרה במאגר תוכנת ביקורת, שתמנע שימוש לרעה? האם הייתה מדווחת, שטרם נרשם המאגר במשרד המשפטים? האם היא הייתה מדווחת, שטרם נערכו ההדרכות לעובדים על הגנת הפרטיות? האם היא הייתה מדווחת, שאין ממונה על אבטחה בניגוד לדרישות החוק? ברור שלא. אנו קוראים לשר הפנים לעצור את הבדיחה הזו ולהנפיק לאזרחי מדינת ישראל תעודות זהות חכמות כבר היום, בלי מאגר ביומטרי מרכזי."

דו"ח הרשות הביומטרית - כאן. מכתבים נלווים - כאן וכאן
 

 



 
 
Bookmark and Share