Telecom News - שירותי חוות השרתים של פרטנר מול אלה של בזק בינלאומי

שירותי חוות השרתים של פרטנר מול אלה של בזק בינלאומי

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> שירותי חוות השרתים של פרטנר מול אלה של בזק בינלאומי
שירותי חוות השרתים של פרטנר מול אלה של בזק בינלאומי
 מאת: מיכאל פנחס, 19.9.15, 18:25מיכאל פנחס
 
חוות שרתים חדשות רבות נחשפו בחודשים האחרונים וביניהן בפרטנר ובבזק בינלאומי. איך בוחרים בפתרון המתאים לעסק \ לארגון?
 
המגמה העולמית, שהגיעה לישראל, של העברת השרתים והמתגים (של כל סוגי השירותים, לרבות מחשוב וטלפוניה) לענן ול-Data Centers חיצוניים, הובילה את ספקי התקשורת הגדולים לבנות Data Centers חדשים ולהציע בהם שירותים חדשים לעסקים ולארגונים.
 
חוות השרתים ה"טרייה" ביותר היא חוות השרתים של פרטנר בראש העין.  בהשקעה של עשרות מיליוני ₪ נבנתה חוות שרתים חדישה המשתרעת על שטח של 1,500 מ"ר ומיועדת לתת שירות לעשרות אלפי לקוחות עסקיים קטנים וגדולים. אחסון המידע הרגיש במתחם מאובטח ברמת מערכות Tier 3. לקוחות קיימים של פרטנר-Orange ו-012 המנויים על שירותי אחסון ואירוח שרתים בחוות השרתים הקיימות (בעיקר בפתח-תקווה), ימשיכו וייהנו מסל השירותים, שניתן להם כיום, ויועברו לחווה החדשה ללא כל עלות נוספת.
 
מתקן האירוח החדיש והמאובטח מעניק פתרון כולל תחת קורת גג אחת - אירוח אתרים, שירותי מחשוב מתקדמים בענן, שירותי סייבר מהקצה העליון, אינטגרציה של שירותי אחסון פיזיים ווירטואליים, שירותי תקשורת מאוחדים (Unified Communications), שירותי טלפוניה מתקדמים ושילוב במערכות התקשורת הקווית והסלולרית של פרטנר.
 
זאת, בנוסף לתמיכה טכנית בשרתי הלקוח, שירותי ניטור לבדיקת זמינות השרתים, שירות Traffic לבדיקה רצופה של מידת ניצול רוחב הפס בשרתים וביצוע סטטיסטיקות תוך מתן שירות 24/7 ע"י צוות מומחים. חוות השרתים מאפשרת ללקוחות העסקיים, שחפצים בכך, לקבל פתרון DRP (גיבוי והתאוששות מאסון) בגישת Active-Active, פתרון מלא בזמן אמת עם רמת ביצועים הטובה בישראל (כך לטענת פרטנר) בחוות השרתים ל-DR של פרטנר ברחובות.
 
היתרון הנוסף בחווה החדשה של פרטנר הוא הפתרון לעסקים קטנים או בינוניים, שיכולים לנצל את תקציבם המוגבל יחסית בצורה יעילה יותר. לקוחות אלה יכולים לרכוש שרתים וירטואליים ללא השקעות בציוד טכנולוגי מתקדם. במסגרת האירוח בחווה יכולים לקוחות אלה לארח את פעילות העסק על גבי שרתים מתקדמים בתחומם המתוחזקים ע"י פרטנר ומוגנים באבטחת מידע וסייבר מתקדמת. פתרונות אלה חוסכים מהלקוח צורך להקצות כ"א יקר לטובת תחזוקת השרתים ומאפשרים לו להתמקד בביצוע הפעילות העסקית שלו, מבלי להשקיע מאמץ (כספי, פיזי ואנושי) בטיפול במערכות המחשוב והתקשורת של העסק.
 
בחווה של פרטנר יש חיבור שקוף לכל תשתיות התקשורת הקוויות והסלולריות של פרטנר. כך, אין צורך, שהעסק יזמין תשתיות מחשוב וענן מספק אחד ותשתיות תקשורת (קוויות וסלולריות) מספקים אחרים. כעת, הכל נמצא תחת קורת גג אחת ב-One-Stop-shop מה שמוביל להורדת העלויות הכוללות (TCO) לעסקים.
 
המתקן החדש של בזק בינלאומי ביפו, הוא די דומה. גם הוא ברמה של Tier 3, אבל אין בו שירותי סלולר ותקשורת קווית משולבים תחת קורת גג אחת, כי אלה ניתנים ע"י החברות האחרות בקבוצה (בזק ופלאפון). לעומת זאת, לבזק בינלאומי יש תמסורת סיבים בינלאומית עצמאית, מה שאין לפרטנר: המתקן של בזק בינלאומי חולש על כ-2,500 מ"ר ומהווה חלק מרשת חוות השרתים בישראל ובעולם, שכוללת 3 מתקני Data Center  בישראל ו-7 אתרים נוספים ברחבי העולם, שמקושרים באמצעות רשת תקשורת בינלאומית מתקדמת המבוססת על הכבל התת ימי, שמפעילה החברה.

מתקני בזק בינלאומי הם היחידים (לטענתה) בעלי תשתית רשת מגובה ושרידה, שמחוברת לשדרת האינטרנט העולמית באמצעות הכבל התת ימי, ששייך לחברה, ומגיע פיזית עד לנקודת הנחיתה בחוות השרתים. בנוסף, מספקת החברה פתרונות גלובליים עם יכולות התממשקות למתקניה הפרוסים במספר יבשות, תוך שימוש בתשתית הכבל התת ימי ,למתן ביצועי רשת מובטחים עם שיהוי נמוך ביותר.
 
בין השירותים אותם מספקת בזק בינלאומי ללקוחות המתארחים בחוות השרתים - אירוח שרתים וציוד תקשורת, מתחמי אירוח פרטיים (ארונות ייעודיים), פתרונות התאוששות מאסון ,DRP- חדרי המשכיות עסקית BCP, פתרונות ענן פרטי, תשתית מחשוב הענן הציבורי של בזק בינלאומי, פתרונות גיבוי ורפליקציה,, DR as a Service שירותי שידורי וידאו ו ,CDN- אירוח אתרי ,WEB פתרונות מנוהלים, שירותים לפי דרישה / צריכה -,hosted exchange  גיבוי מרחוק ומרכזיות וירטואליות, .Virtual desktop

בנוסף, חוץ מהעברת שרתים מהעסק ל-Data Center ושכירת שרתים ב-Data Center, בזק בינלאומי מציעה שירות ענן מלא במקביל לשירות הוותיק של Hosting. כלומר, הלקוח לא צריך שרתים - הוא שוכר אותם מהענן Virtual Nest של בזק בינלאומי לפי מחירון שימוש על סמך הצרכים המשתנים של העסק.
 
אז באיזה פתרון לבחור אם מדובר ב-2 חוות שרתים כמעט זהות? אמנם לבזק בינלאומי יש מבצע של 50% הנחה על שירותי Hosting ל-3 חודשים ראשונים, אך זה מבצע ממוקד בסוג אחד של שירות וההנחה הזו אין לה כל משמעות כלכלית לטווח ארוך. למעשה, בלי בחינה פיזית של מומחה, שיבקר במקום, קשה להשוות בין המתחרים רק על סמך ההצהרות שלהם בעלוני השיווק והבטחות של אנשי המכירות ושל פורטלי החברות.
 
בטרם בחירת פתרון של שירותי Data Center יש לנתח את צרכי העסק בראייה רב שנתית ולבחון האם העסק בכלל צריך אצלו שרתים פיזיים. חשוב להימנע מנפילה לטעויות בתהליכי קבלת ההחלטות בגלל מבצעים זמניים. מומלץ לשקול: אם כבר מעבירים את השרתים ל-Data Center, מדוע לא לקפוץ היישר לענן, ולהיפטר בכלל מהשרתים? הרי עי"כ מוזילים עלויות ומשדרגים את היכולות של העסק. לכן, בחינה מקצועית של כל צרכי העסק ותיחור בין הספקים, נדרשים בטרם קבלת החלטה במי לבחור.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, סםפטמבר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים


חוות שרתים
 
 



 
 
Bookmark and Share