Telecom News - נחשפו 60 סטארטאפים שפיתחו מוצרים ושירותים חסרי כל תועלת

נחשפו 60 סטארטאפים שפיתחו מוצרים ושירותים חסרי כל תועלת

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נחשפו 60 סטארטאפים שפיתחו מוצרים ושירותים חסרי כל תועלת
סיום אירוע GeekCon 2015 בהשתתפות של מעל לאלפיים איש במרכז ימי קיסריה, היה סיום מתאים ומרשים לשבוע אירועי הגיקים בישראל (אירועי DLD). השנה נולדו 60 סטארטאפים ב-GeekCon, כמעט כפליים משנה שעברה, שפיתחו במשך 3 ימים מוצרים חסרי כל תועלת. כ"כ, הוכתר הסטארטאפ, שנכשל בצורה המחפירה ביותר בפיתוח שלו (כ-50 סטארטאפים מתוך ה-60 למעשה נכשלו, די בדומה למה שקורה בעולם היזמות האמיתי). 
מאת: אבי וייס, 12.9.15, 19:25
GeekCon 2015

מה זה GeekCon ומי עומד מאחוריו פרסמנו בהרחבה באירוע בשנה שעברה. השנה הייתה שנת שיא, גם מבחינת כמות האורחים (כאלף) וכמות המשתתפים (כאלף), שיצרו סטארטאפים, שבנו בהאקתון, שנמשך 3 ימים במרכז הימי קיסריה, מוצרים ושירותים חדשים, אבל חסרי כל תועלת.

באירוע הסיום, שנערך היום אחה"צ (12.9.15) בהשתתפות קהל נלהב של כאלפיים איש, הוצגו עשרת המיזמים, שהגיעו לגמר עם מוצרים עובדים (אבל חסרי תועלת).

הרשימה המלאה של המיזמים מצויה כאן. מבחר מיזמים מוצגים בתמונות בתחתית הכתבה. 

אדן שוחט (בתמונאדן שוחטה משמאל):  אנו מסיימים היום את GeekCon ה-11 שלנו. ייסדנו את GeekCon לפני 11 שנה במטרה אחת ברורה: לתת ליזמים ישראליים לפתח דברים חסרי כל תועלת. זה נראה במבט ראשון די מטורף, אבל זה רעיון שתפס מהר והתפשט לכל העולם. היום אנו בשיא של נוכחות: יזמים, אוהדים, בני משפחה, תורמים, משקיעים ומנטורים. לא ציפינו לכל כך הרבה משתתפים ואני בטוח שעד השנה הבאה נמשיך לגדול, כי זה ויראלי. 

המטרה העיקרית: ליזום ולבנות פרויקטים חסרי כל שימוש, אך המבוססים על הטכנולוגיות הכי חדשניות שיש, כולל שימוש במדפסות תלת-ממד, Big-Data, AR, אפליקציות סלולר, שימוש ב-WiFi, דרונים (Drones) וכל טכנולוגיה חדישה אחרת, עם קרוב לאפס תקציב, ללא כל מודל עסקי, הקמה מאפס ועד אב-טיפוס עובד במשך 3 ימי ההאקתון. 

בגלל שהגענו לקהילה כל כך גדולה של כאלף גיקים, החלטנו, שאנו מציפים את רוח היזמות, שהתפתחה בקהילה הזו ותורמים את הרוח הזו לקהילות נוספות בתחומים ורטיקליים, בעיקר כדי לקדם את החברה והאנושות, בנושאים המביאים ערך חברתי. כבר ביצענו ונמשיך לבצע GeekCon Green ונבצע אירועים נוספים בתחומי הרפואה, איכות הסביבה, הרווחה והחינוך. 

אני משוכנע, ששילוב גיקים בקהילות אחרות יביא תועלת לקהילות הללו ולכל קהילת היזמים בישראל".


גילי צגלה (בתמונה משמאל): "אנו קבוצגילי צגלהת מתנדבים הפועלים ללא כל מטרת רווח כדי לקדם את רוח היזמות הישראלית. אולם, בלי נותני החסות לא יכולנו לקיים את האירוע והשנה יש לנו רשימה מאוד מרשימה של נותני חסות: גוגל, דויטשה טלקום, פייסבוק, סמסונג, WixEngineering, והפאונדרי של AT&T. נותנות החסות שולחות משתתפים/ות, שנוטלים חלק ב-GeekCon וכן ציוד לפרויקטים שונים. ה-WiFi במתחם נתרם ע"י WestiCom.


פייסבוק היא נותנת החסות הטרייה ביותר, שהצטרפה ל-GeekCon ואף קיימה האקתון פנימי משלה וחילקה פרס (סמארטפון אייפון 6) לצוות המוביל, שנבחר על ידה. בחג חנוכה הקרוב (11.12.15) יתקיים GeekCon לילדים וההרשמה לאירוע הזה נפתחה".

כל פרויקט מ-10 הפרויקטים, שעלו לגמר, קיבל דקה להציג את הפרויקט שלו. אחר כך הקהל הוזמן לסייר בין הפרויקטים ולהחליט בעצמו מי שווה יותר.  אני בחרתי את הפרויקט בשם "קרב הפילים", שמצולם כאן למטה עם היזמים אורי ארנברג וארקדי רפלוביץ.

בלטו לטובה גם הפרויקט "סימולטור נהיגה" של צוות ,שבראשו עמד 
אלון ברנע, סגן נשיא מכללת אפקה להנדסה ומנכ"ל אפקה יישומים ו"בולשיט מייקר" של עזרא כלטום וגילי צגלה. תמונות הפרויקטים הללו כאן למטה.  

כמע
TechFactoryPlusט כל הפרויקטים השתמשו ברכיבים או במערכות שלמות, שהודפסו במדפסות תלת-מימד, שנתרמו ע"י TechFactoryPlus מגבעתיים, שמזה כמה שנים נותנת חסות ל-GeekCon ומספקת ליזמים מגוון של מדפסות 3D (תלת מימד), עם סיוע צמוד במהלך התכנון וההדפסה של המוצרים או החלקים, שהיזמים תכננו, כחלק מהמיזם שלהם.

כל זאת, ביוזמתו של הבעלים והמנכ"ל: אסף פרץ (בתמונה משמאל, מצד מימין). 


התברר, שהחומר, שמשמש לצורך ההדפסות, הוא סליל המורכב מעמילן, שמקורו בתירס, שעובד ונראה כמו פלסטיק קשיח וניתן להדפיס בתלת-מימד במגוון רחב של צבעים וצורות, לפי התכנון של היזם, כל דבר העולה על הדעת. 

לעומת אי בחירת הפרויקט המצטיין, צוות השיפוט של GeekCon בחר את הפרויקט, שנכשל בצורה המחפירה ביותר, כישלון חרוץ והכי מזעזע, בביצוע המשימה שלו (כנראה כדי לעודד סטארטאפים, שנכשלים בפיתוח שלהם). נבחר הפרויקט בשם "מלחמת דרונים" של תומר דניאל ובני משפחתו (בתמונה למטה), שהציג למה הוא נכשל במשימה, שהציב לעצמו בפיתוח הרחפנים ומשימות המלחמה, שתכנן עבורם. 
GeekCon 2015
GeekCon 2015
יזמי הפרוייקט בשם "קרב הפילים" שמצולם כאן משמאל בפעולה,  אורי ארנברג וארקדי רפלוביץ.
"פרוייקט מלחמת הפילים" בפעולה. המטרה: לתפוס ולהפיל את הכובע שעל הפיל השני. מערכת שנבנתה במדפסת 3D וכוללת רובוטיקה ומערכות חכמות רבות. 
GeekCon 2015
GeekCon 2015
פרוייקט "באסטה ביט" לייצור מוזיקה מאבטיחים
"סימולטור נהיגה" של צוות שבראשו עמד אלון ברנע, סגן נשיא מכללת אפקה להנדסה ומנכ"ל אפקה יישומים
GeekCon 2015
GeekCon 2015
הכישלון הגדול: "מלחמת רחפנים" של תומר דניאל ובני משפחתו 
"בולשיט מייקר" של עזרא כלטום וגילי צגלה



 
 
Bookmark and Share