Telecom News - מה קורה כשמפגישים סטארטאפים מדרום קוריאה עם סטארטאפים מישראל?

מה קורה כשמפגישים סטארטאפים מדרום קוריאה עם סטארטאפים מישראל?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מה קורה כשמפגישים סטארטאפים מדרום קוריאה עם סטארטאפים מישראל?
מפגש ראשון מסוגו בין 8 סטארטאפים, שהגיעו לישראל מדרום קוריאה, לבין 8 סטארטאפים ישראלים, שמעוניינים להגיע לשוק שם, בנוכחות משקיעים ויועצים, שפועלים לסגור את הפער בין תרבות היזמות הישראלית לזו של דרום קוריאה ולספק חלופה אטרקטיבית לנהירה של הסטארטאפים לכיוון ארה"ב. 
מאת: אבי וייס, 15.9.15, 18:20יזמים מישראל ודרום קוריאה

שלושה גופים שונים חברו יחדיו כי לבצע משימה כמעט בלתי אפשרית: לחבר בין ה-StartUp-Nation הישראלי לסצנת היזמות בדרום קוריאה (שרק לאחרונה החלה לפרוח), תוך קישור בין המשקיעים והחברות הגדולות בדרום קוריאה לבין היזמים הישראלים.

זאת, תוך פתיחת צוהר לעולם המערבי דרך ישראל, לסטארטאפיסטים מדרום קוריאה, שהובאו לישראל (8 סטארטאפים עם כל הצוות הבכיר בסטארטאפים הללו), כדי להתחבר במפגש בלתי אמצעי לשיטה הדי מוצלחת. שהתפתחה בישראל, של יציאה עם חדשנות ויזמות מישראל לעולם המערבי.

השיטה, שנחשפה כאן: חיבור של היזמים מדרום קוריאה לעולם ה-VC והאקסלרטורים בישראל וחיבור בלתי אמצעי שלהם עם 8 סטארטאפים ישראליים, שנבחרו לתכנית והיו מוכנים ומעוניינים להתחבר ולחפש לעצמם שוק בדרום קוריאה (במקום לחפש את השוק בארה"ב, או בכל מקום אחר באירופה או באסיה).

שלושת הגופים, ששיתפו פעולה כדי להוציא לפועל את הרעיון הזה הם: 
א. KSP (ר"ת: KOISRA Seed Partners), קרן הון סיכון ואקסלרטור דרום-קוריאני בשותפות ישראלית
ב. StartupEast, אקסלרטור לחיבור בין יזמים ישראליים למדינות מזרח אסיה, בליווי בכירי המנטורים והמומחים מישראל (וגם מאסיה). 
ג. Samurai House In Israel, אקסלרטור יפני ראשון בישראל, מיוזמתו של המשקיע היפני קן סמוראי. באקסלרטור יש כבר 15 מיזמים

את המהלך כולו ארגנה נעה מוצפי, COO & Accelerator Director של SatrtupEast. שיא המהלך היה ב-Pitchs (של 5 דקות לכל מיזם) של היזמים הדרום-קוריאנים והישראלים, שהתקיים בבית סמוראי בתל-אביב, ביום 3.9.15 (כמפורט בהמשך). 

עמוס אעמוס אבנרבנר, (בתמונה משמאל), מייסד StartupEast: "כשהקמתי את החברה, זו הייתה הגשמת חלום שלי להפגיש סטארטאפים ממזרח אסיה, שיופיעו על במה אחת לצד סטארטאפים ישראלים. זה אירוע ראשון בישראל, כשבמקביל נקיים אירוע זהה בסיאול, בירת דרום קוריאה ונמשיך בשיטה הזו במדינות נוספות בדרום מזרח אסיה. 

אנו אקסלרטור מאוד ייחודי, שמחבר יזמים בין דרום מזרח אסיה לישראל. אנו מעוניינים להיות השער לכל היזמים, שמעוניינים להיות על הקו של ישראל-אסיה. אנו בעיקר מתרכזים בתחומים מעשיים של Go-To-Market.

אנו לא אקסלרטור רגיל, שמפתח את הסטארטאפים במשך כמה חודשים, כדי שיגשימו את הפיתוח שלהם. אנו לוקחים סטארטאפים, שיש להם כבר מוצר ויש להם כבר השקעת סיד והם מעוניינים להגיע לשווקים באסיה. זו נקודת מבט אחרת לגמרי על ההפתחות העסקית של הסטארטאפ. 

אנו מאמינים, שיש כאן הזדמנויות עסקיות ענקיות. השוק באסיה הוא השוק הגדול בעולם, גדול יותר מהשוק האמריקאי והוא ממשיך לצמוח. אנו רואים כיום תחילת פריחה וצמיחה במדינות, שלא ראינו קודם דוגמת: אינדונזיה,הפיליפינים, וייטנאם ועוד.

דרום קוריאה היא אחת המדינות בעלת צמיחה מאוד מרשימה עם הייטק ברמה מאוד מתקדמת וחברות ענק בינלאומיות. כולם יודעים, שסין ויפן הן שווקים ענקיים, אבל פחות מכירים את הגודל והעוצמה של השוק בדרום קוריאה, אותו אנו חושפים במפגשים משותפים, כמו מפגש זה, שאנו עורכים היום.

יש היום נכונות ורצון של משקיעים מאסיה להשקיע בסטארטאפים ישראליים. לפני כשנתיים זה היה דבר בלתי אפשרי ובלתי נתפס. זה בכלל לא היה מקובל במדינות אסיה להשקיע במיזמים, שמקורם בישראל. אולם, זה השתנה. השוק הזה נפתח. חברות רב-לאומיות מגיעות בקצב מוגבר לישראל וסטארטאפים ישראליים בכמויות החלו לטוס למדינות אסיה. 

כדי להצליח, צרפנו לתכנית שלנו את טובי המנטורים הקיימים בישראל ויחד עם השותפים שלנו במדינות אסיה אנו משיגים את המטרות שלנו ושל היזמים. התכנית הבסיסית אצלנו נמשכת 4 חודשים, חודשיים בישראל וחודשיים באסיה. השיטה: אנו מחברים את הסטארטאפים עם החברות הגדולות ביותר הקיימות באסיה. יש לנו 2 מסלולים: עם השקעות ותמיכה כספית במיזם, או קידום המיזם ללא השקעות וללא לקיחת אחזקות במיזם. הכל תלוי ברצון של היזמים המתקבלים לתכנית". 

עו"ד אייל ויקטור צוות מנהלי KSPמאמו, מנכ"ל משותף, (בתמונה משמאל, בצד שמאל, לצד Dr. Yeongjae Kang, מייסד ומנכ"ל משותף) KSP: "אנו אקסלרטור מאוד מיוחד בסיאול, בירת דרום קוריאה, אקסלרטור, שמקבל סטארטאפים ברמת הסיד, ממש בתחילת דרכם. המטרה שלנו: להוציא את המיזמים הללו מחוץ לגבולות דרום קוריאה ולהוביל אותם להצלחה בעולם הרחב, העולם המערבי. יש חסם תרבותי מאוד גדול בין עולם היזמות בדרום קוריאה לבין העולם המערבי, בעיקר קיים המחסום של ידיעת אנגלית שוטפת המתאימה לעולם היזמות המערבי והיכולת להציג את המיזם באנגלית ובקו חשיבה מערבי. יש דימיון רב במאפיינים התרבותיים של דרום קוריאה וישראל ולכן אנו מוצאים מהר מאוד שפה משותפת עם היזמים כאן. 

לאור הנסייון של עולם היזמות הישראלי בהוצאת מיזמים מישראל לעולם המערבי, אנו מביאים מנטורים מישראל לדרום קוריאה, שמספקים ליזמים שם את הידע והגישה המתאימה, כיצד להגיע לעולם הרחב. זה כולל ביצוע שת"פים, מציאת משקיעים במדינות המערב, איתור ערוצי הפצה במדינות המערב, מציאת לקוחות במדינות המערב וכיו"ב. 

בנוסף, אנו גם משקיעים, לא בסכומים גדולים, במיזמים דרום קוריאנים, שנראים לנו מבטיחים ובעלי פוטנציאל של הצלחה בעולם המערבי. הדרך להביא סטארטאפים דרום קוריאנים לישראל לא הייתה פשוטה. אולם, סטארטאפ בשם Way מדרום קוריאה הגיע לישראל במסגרת משלחת קטנה ונסיונית, התלהב והצליח ופרסם את החוויות שלו בקהילת היזמים בדרום קוריאה ובכלי התקשורת בדרום קוריאה. זה פתח עבורנו את היכולת לשכנע יזמים אחרים ללכת במסלול הזה. זו הסיבה, שהצלחנו להביא לישראל בבת אחת 8 סטארטאפים מדרום קוריאה. 

החיבור של סטארטאפים מדרום קוריאה לעולם היזמות הישראלי הוא רק שלב ראשון בתכנית שלנו. אנו מתכוונים וכבר התחלנו במהלך של חיבור סטארטאפים מדרום קוריאה לשוק האירופאי וחיבור של סטארטאפים מאירופה לדרום קוריאה. אנו מספקים לסטארטאפים מסגרת בת 4 חודשים כולל השתתפתות באירועי DLD בישראל ותקופה של כמה שבועות בסיליקון-ואלי בארה"ב. כך, שהם מקבלים הכשרה מקיפה וחשיפה לעולם המערבי, בעיקר דרך סצנת היזמות הישראלית". 

יוני גולן, (בתמוניוני גולןה משמאל), מנכ"ל Samurai House in Israel: " עד עתה השקענו ב-83 סטארטאפים יפניים, 1 אמריקאי ו-16 סטארטאפים ישראליים. המטרה שלנו, כפי שהגדיר אותה קן סמוראי המייסד והמשקיע, היא להגיע להשקעה ב-100 סטארטאפים ישראליים תוך 5 שנים.

במקביל, קן פועל ודי בהצלחה להביא את כל הענקים היפניים לארץ. ל-DLD הגיעו בכירי התעשייה מיפן עם כמות נכבדה של יזמים ואנשי עסקים מיפן, בסיוע צמוד של שגרירות יפן.

במקביל, אנו מבצעים כ-100 אירועים בשנה, כאן בתל-אביב (במקביל לאירועים הרבים המתקיימים בטוקיו, ברחבי יפן ובמדינות נוספות בעולם), בקהילה של כ-2,500 חברים כאן בישראל. כך, שהפכנו למקום 'עלייה לרגל', כדי ללמוד איך ניתן לשלב ובהצלחה את עולם היזמות הישראלי והיפני.

לאור ההצלחה שלנו החלטנו לסייע לפעילות כזו גם עם דרום קוריאה ולכן האירוע הראשון המשותף לדרום קוריאה וישראל נערך אצלנו, עד שהם יבנו לעצמם מקום משלהם, בתקווה, שהיוזמה הזו תצליח לא פחות מהחיבור בין יפן לישראל". 


16 המיזמים, שהוצגו (והשיוך הלאומי של כל מיזם):

*YapQ (ישראל): מערכת לדירוג מקומות בעולם לצרכי טיול, תוך שימוש באינסטגרם. מדריך טיולים קומפקטי בסמארטפון כולל המלצות מותאמות אישית לטיולים וניווטים. המשתמש מקבל את 20 המקומות הכי מומלצים לביקור בכל מקום שאליו הוא מגיע. 

*BBDBU (דרום קוריאה): פתרון ענני לספרים. ניתן לחבר היפרטקסט לכל ספר ולכל קטע בספר וניתן לשלב כל קטע בספר ברשת חברתית או באתר. 

*ThemeGo (ישראל): מערכת כוללת לפרקי שעשועים. מפתחים פתרון מלא למבקרים בפרקי שעשועים גדולים ברחבי העולם. זו למעשה רשת חברתית משולבת מדריך טיולים בסמארטפון עבור המבקרים בפארקים הגדולים.

*Zero Present (דרום קוריאה): מערכת ליצירת רווחים מרשתות חברתיות, ע"י הקמת רשת P2P לפרסומות. המערכת מבוססו אתריום (Ethereum) (מטבע קריפטוגרפית המתחרה בביטקוין). 

*(ASN (Advance Server Network (דרום קוריאה - ישראל): מערכת לחיבור בין חברות תקשורת והייטק קוריאניות עם ישראל. מתרכזים בעולם ה-IoT ובמערכת המופעלת בענן. הפתרון הראשון הוא מערכת תקשורת המנטרת 18 אלף סנסורים לטווחים גדולים, מערכת, שנבנתה בשת"פ SK (חברת הבזק של דרום קוריאה). זה מאפשר פתרון IoT לעיר שלמה עם 30 בסיסי שידור וקליטה בלבד ומתג מרכזי אחד, שמנהלים מאות אלפי סנסורים באופן אוטומטי בכל רחבי העיר. מדובר בפתרון ,שמאוד מתאים ליישומי זמן אמת בעולם ה-IoT.

*Visual Camp (דרום קוריאה): מערכת VR המזהה תנועת עיניים במערכת המשלבת חומרה ותוכנה ומאפשרת תפעול כל מוצר רק באמצעות תנועת העיניים. 

*CouponRoller (ישראל): מערכת שמשלב משחקים סלולרים וקופונים ויוצרת נאמנות לקוחות.

*Nomit (דרום קוריאה): מערכת לניהול עבודה קבוצתית בעסקים ובארגונים, עם דגש לרמת ה-SMB. פתרון לניהול מקבילי של מספר פרויקטים לצוות אחד, מה שלא קיים בפתרונות מתחרים.

*RighTune (ישראל): מערכת להוספת מוזיקה מותאמת אישית לגולשים באתרי אינטרנט. 

*UnRealPark (דרום קוריאה): מערכת ליצירת פארקים וירטואליים על סמארטפונים. משלבים (AR (Augmented Reality עם כלי משחק. מביאים את חוויית קונסולות המשחקים המתקדמות, שמבוססות מחשבים חזקים, לעולם הסמארטפונים. 

*Aniwo (יפני-ישראלי): פלטפורמה בשם Million Times לשילוב בין סטארטאפים, משקיעים וחברות ענק בדרום מזרח אסיה. 

*Persona (דרום קוריאה): מערכת ליצירת קמפיינים פרסומיים לעסקים בינוניים וקטנים המתקשים לייצר קמפיינים פרסומיים מקצועיים, ובמיוחד קמפיינים המבוססים על המלצות של סלבריטאים ומשפיענים. 

*ZeroBillBank (יפני- ישראלי): מערכת בנקאית מבוססת מטבעות אישיים. נועדה לסגור את הפער בין אפליקציות כלליות לאפליקציות מקומיות בשפה מקומית מבחינת התשלומים למפתחי האפליקציות. המערכת מבוססת טכנולוגיית ביטקוין. משתמשים במערכת בכסף אישי כדי לתרום לקהילה. 

*Imperfect (דרום קוריאה): פרויקט בשם FONDoF המיועד לאספנים מכל סוג, בכל העולם. 

*TrendiGuru (ישראל): מערכת לאיתור פריטי אופנה אותם רואים בתצלום באינטרנט, מה שלובשים אנשים אחרים. המערכת מאפשרת 
לקנות ישירות מהתמונה, שבה רואים מפורסמים לבושים בבגדים המוצאים חן בעיני הגולש, שרוצה לרכוש בגד זהה או דומה למה, שהמצולם בתמונה לובש. 

*LifeStyle Innovation (דרום קוריאה): מערכת חברתית לשירותי עזרה מומלצים בבית (למשפחה) מכל סוג, מהסמארטפון
 
בתמונה: תצלום קבוצתי של היזמים מדרום קוריאה עם היזמים הישראלים: 
מפגש יזמים מדרום-קוריאה עם יזמים ישראליים



 
 
Bookmark and Share