Telecom News - דו"ח ועדת שכטר הוגש לראש הממשלה. מקומו הראוי: באותו מדף של דו"ח לוקר

דו"ח ועדת שכטר הוגש לראש הממשלה. מקומו הראוי: באותו מדף של דו"ח לוקר

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> דו"ח ועדת שכטר הוגש לראש הממשלה. מקומו הראוי: באותו מדף של דו"ח לוקר
ניתוח: אחרי למעלה משנה וחצי של הסתובבות סביב הזנב, "ועדת שכטר", שהייתה אמורה להגיש המלצות בתחום ה-OTT, הגישה היום לרוה"מ (שהוא גם שר התקשורת) שלל המלצות מנותקות מכל מציאות במדינת ישראל. המקום המתאים לגנוז את המסמך המיותר הזה: במדף שבו נגנז דו"ח לוקר (לגבי מערכת הביטחון).
מאת: אבי וייס, 17.9.15, 23:20בנימין נתניהו

את "ועדת שכטר" לטלוויזיה על האינטרנט (OTT) כבר כיניתי בתואר: ועדה מבולבלת ומסוכנת לציבור וניתחתי בהרחבה את כל הגיגי ליבה והמלצותיה של ועדה מיותרת זו. הוועדה הזו סיימה (סוף סוף) לאחר יותר משנה וחצי את עבודתה והגישה היום (17.9.15) לראש הממשלה את המלצותיה.

לוועדה זו יש 2 המלצות חשובות ומרכזיות ומנותקות מכל מציאות ותקוותי היא, שראש המממשלה בנימין נתניהו (בהיותו גם שר התקשורת) ימצא את הדרך לגנוז אותן: 

א. לפרק את משרד התקשורת ולהקים תחתיו גוף עצמאי (רשות לתקשורת). גם אם זה רעיון ממש מקורי ומעולה (וזה לא), עניין זה הוא בכלל נושא, שלא נוגע לטיפול ב-OTT (התחום בו הוועדה הייתה אמורה לעסוק).

בכל מקרה, במצב בו ראש הממשלה מחזיק את תיק התקשורת חזק, כדי לשלוט בתקשורת ובכוונתו "לתקן את התקשורת", אין כל סיכוי, שהוא יוציא מידיו את הסמכויות ויעביר אותן לאיזה גוף עצמאי חיצוני ובלתי תלוי בו. 

ב. להטיל מס על חברות התשתית של האינטרנט בישראל (בזק, הוט ואולי Unlimited, תוך התעלמות מהסוגים השונים של ספקי תשתיות האינטרנט הניידות: סלולר ו-WiFi). זאת, כדי לממן "הפקות מקור". מדובר בדבר מסוכן והרסני, מס מיותר בתקופה בה מורידים מיסים כדי לקדם את כלכלת המדינה. זו המלצה, שיש להסיר אותה מהשולחן כמה שיותר מהר. היוצרים (שנהנים מכספי "הפקות מקור" בהיקף של מאות מיליוני ש"ח לשנה), מסתובבים בכל מקום (גם אצל מירי רגב), ומחפשים היכן עוד אפשר לחלוב כסף מאזרחי ישראל. הם מצאו אוזן קשבת בוועדת שכטר המבובלבת. אסור לתת לדבר הזה להתרחש. המקום של ההמלצות הללו הוא באותו ארון בו ראש הממשלה גנז את דו"ח לוקר. 

הוועדה המכובדת והמיותרת בראשותו של פרופ' עמית שכטר לא הציגה בעבודתה שום מודל עסקי או איזה בסיס סטטיסטי מינימלי, שום נתון בשום תחום, שום ניתוח שוק, שום ניתוח צרכים, שום מחקר משווה, שום סקר, שום "ניתוח רגישות" ובחינת חלופות לפתרון, פשוט כלום. הכל "שליפה מהמותן" של רעיונות מבולבלים (כולל רעיונות ל"רגולציה עצמית" הזויה לגמרי), רעיונות שלא מבוססים על איזה בסיס מוצק, מהדף הראשון עד האחרון. אם זו הייתה עבודת גמר של סטודנט, מזמן היו זורקים אותו מהאוניברסיטה כנכשל. 

אין ספק, שנעסוק בסוגיה זו הרבה במהלך השנה הקרובה ונלווה את תהליכי ההתמוטטות של ענף שידורי הטלוויזיה בישראל מקרוב (למה שרק שוק הסלולר יתמוטט? צריך לתת גם צ'אנס לטלוויזיה להתמוטט, בגלל רגולציה מבולבלת וחסרת אחריות, פרי בית היוצר של משרד התקשורת הישראלי. צעד ראשון בתחום זה כבר הצליח: למוטט את רשות השידור).

מה יקרה כעת? 
ממילא הרגולציה של הטלוויזיה על האינטרנט (OTT) בישראל מבולבלת וחסרת כיוון. ממילא כל מה שנוגע לטלוויזיה נפל מחוק ההסדרים במשק, שמונח כעת על שולחן הכנסת,  וממילא הוקמו עוד ועדות לעסוק בכך, בדיוק באותו נושא. אז הוועדה הכי טריה ל-OTT, בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר), תעסוק גם בדו"ח שכטר ובכל הדוחו"ת, שקדמו לשכטר (יש הרבה). מה יצא מהסלט התורכי הזה? זה לא ברור. נקווה, שלא מס חדש על משתמשי האינטרנט הקווי בישראל, כדי לממן הפקות מקור... 


דו"ח



 
 
Bookmark and Share