Telecom News - חשיפת מחירי שירותי Boffice של בזק - האם זו עסקה כדאית ולמי?

חשיפת מחירי שירותי Boffice של בזק - האם זו עסקה כדאית ולמי?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> חשיפת מחירי שירותי Boffice של בזק - האם זו עסקה כדאית ולמי?
חשיפת מחירי שירותי Boffice של בזק - האם זו עסקה כדאית ולמי?
 מאת: מיכאל פנחס, 23.9.15, 19:30מיכאל פנחס
 
אחת החבילות לעסקים של בזק היא "שירות כולל" בשם מותג Boffice, עם נתב עסקי מנוהל – All-In-One. לשירות זה אין מחירון באתר החברה וצריך לקבלו לפי הזמנה מבזק. המחירים נחשפים.
 
בזק מציעה מגוון רחב של פתרונות תקשורת וטלפוניה לעסקים (כמפורט כאן), עם מחירון המצוי בפורטל השירות של בזק. לשירות אחד אין מחירון ויש צורך לקבל אותו לפי הזמנה מבזק. המדובר בשירות Boffice, שבזק מציגה אותו תחת הכותרת: "גם מרכזיה חכמה וגם אינטרנט מהיר בחבילה אחת חסכונית".
 
זה כולל:
1. רשת אינטרנט לעסקים, לרבות גלישה חוטית (עד 100 מגה) ואלחוטית בקצבי אינטרנט מהירים בנתב עסקי מבית אודיוקודס מנוהל All in one, שמספק תמיכה במספר גדול של משתמשים ומשמש עבור האינטרנט ועבור המרכזיה גם יחד.
2. מרכזיית IP חכמה בענן (למעשה זה לא בדיוק ענן). זו מרכזיית IP Centrex המאפשרת גמישות והתאמה פרטנית לצרכי העסק וכוללת מגוון תכונות ושירותי ערך מוסף.
3. ניהול, תמיכה ושירות מקצה לקצה מצוות תמיכה ייעודי המספק את הניהול והשירות ברשת ובציוד ושירות מלא המסופק על ידי טכנאי בזק בפריסה ארצית.
4. ניתן לחבר טלפוני IP מתקדמים לרבות טלפוני IP בטכנולוגיית HD.
 
איחוד השירותים באמצעות מערכת אחת מפשט את ניהול ותפעול התקשורת בעסק, חוסך שטח רצפה ועלויות תחזוקה ומוצע במחירים המותאמים לעסקים קטנים ובינוניים.
 
ניתן לקבל את Boffice בחבילות חיבור, שרוב העסקים מזמינים אותן: Top 30\4 מגה או TOP 40\4 מגה ברשת BizNet של בזק (הכוללת רק תשתית, ספק אינטרנט צריך להזמין בנפרד ולשלם בנפרד). ניתן להזמין תשתית בלבד (ללא ספק אינטרנט) ב-299 ₪ לחודש לחיבור של 40\4 מגה.
 
המחיר של שירות Boffice בנוי בחבילות לפי כמות השלוחות הקיימות בעסק ויש מחירון של מבצע ללקוחות נאמנים. זה מתחיל ב-8 שלוחות (עם 6 שיחות בו זמנית) במחיר של 489 ₪ לחודש ועד 24 שלוחות (ו-10 שיחות בו זמנית) במחיר של 829 ₪ לחודש. ניתן להזמין חבילות של: 8, 10, 12, 16, 20 ו-24 שלוחות, כולל שלוחותIP  ואנלוגיות. ניתן להוסיף שירותי אבטחה עם נתב צ'קפוינט דגם 680 במחיר של 70 ₪ לחודש.
 
בהזמנת השירות מתחייבים הלקוחות לשנתיים או 3 ויש "קנסות יציאה" אם יוצאים מהשירות לפני תום תקופת ההתחייבות. כ"כ, יש עלויות התקנה במקום בו אין תשתיות מתאימות ומוכנות להתקנת הנתב המשולב. פתרון Boffice כולל נתב שיחות (ענף אחד), פורטל קולי וקבוצת סיור אחת לבחירה. הכל מנוהל בפורטל שירות אינטרנטי, שהלקוח מקבל, באתר בזק.
 
כפי שניתן לראות, רמת המחירים של שירותי Boffice אינה כה אטרקטיבית מול התחרות, שהתפתחה בשוק. הסיבה העיקרית למחירון Boffice: לא מדובר כאן בשירות ענן אלא בשירות וירטואלי IP-Centrex, שאינו מספק שירותים מלאים והמחירים שלו אינם ברי תחרות לשירותי טלפוניה בענן. גם הכבילה של הלקוח לשנתיים או 3 שנים ב"חתונה קתולית" היא חסרון. מול זה יש את היתרונות של רשת בזק ורמת השירות של בזק, שהיא מובילת שוק בעולם העסקי בישראל. 
 
ללקוחות רבים השירות הזה יהיה כנראה אטרקטיבי בגלל האמינות ורמת השירות של בזק. אולם, רצוי לבחון את הפתרונות הללו מול הפתרונות המתחרים, במיוחד של הוט  (במיוחד את החיבור העסקי של 500 מגה) , סלקום, קבוצת  בינת, Triple C, תדיראן טלקום (Aeonix) ופרטנר, כדי לקבל החלטה מושכלת.
 
מכאן, לפני שבוחרים בפתרון כלשהו, יש להתייעץ ולבצע ניתוח מלא של צרכי העסק, הערכת הצרכים העתידיים של העסק, התחשבות בהשקעה האפשרית ותיחור מקצועי בין ספקים. הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, או של משרד  רואי חשבון.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, ספטמבר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 

עסק



 
 
Bookmark and Share