Telecom News - Boffice-בזק, All-In-Box-הוט, One Box 365-אודיוקודס+מיקרוסופט: ניתוח

Boffice-בזק, All-In-Box-הוט, One Box 365-אודיוקודס+מיקרוסופט: ניתוח

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> Boffice-בזק, All-In-Box-הוט, One Box 365-אודיוקודס+מיקרוסופט: ניתוח
Boffice-בזק, All-In-Box-הוט, One Box 365-אודיוקודס+מיקרוסופט. מה כדאי?
 מאת: מיכאל פנחס, 28.9.15, 19:50מיכאל פנחס

התחום של שירותי תקשורת מנוהלים All-In-One הפך להיות פופולרי. בשוק יש כמה מתחרים בתחום זה: בזק, HOT-עסקים ופתרון משולב של אודיוקודס ומיקרוסופט המסופק בכמה עננים הקיימים בישראל. מה הפתרון המתאים ללקוחות העסקיים?
 
עסקים רבים מגלים את היתרונות בקבלת שירותי תקשורת משולבים (All-In-One) המסופקים באמצעות נתב אחד מתקדם המותקן בעסק, שמספק גם שירותי תקשורת קווית (אינטרנט) וגם שירותי טלפוניה. לרוב, הנתב מספק גם שירותים עסקיים נלווים.
 
בטבלה הבאה מוצגים 3 הפתרונות המרכזיים המתחרים בישראל בתחום זה:
השירות \ ספק השירות Boffice - בזק All-In-box - הוט עסקים One Box 365 של אודיוקודס ומיקרוסופט
יצרן הנתב המשולב אודיוקודס אודיוקודס אודיוקודס דגמים חדשים
רוחב הפס לחיבור 30\4 או 40\4 מגה 100\100 מגה תלוי ברצון הלקוח
סוג שירותי הטלפוניה בעסק IP-Centrex חיבור ציר PRI למרכזייתIP  מקומית מרכזיה וירטואלית בענן משולבת עם שירותי Office 365 מלאים בענן
עלויות לחודש מ-8 שלוחות (עם 6 שיחות בו זמנית) - 489 ₪ עד 24 שלוחות (ו-10 שיחות בו זמנית) - 829 ₪ 15 אפיקים: 2,390 ₪ 
30 אפיקים: 3,190 ₪
45 אפיקים: 3,790 ₪ 
 
החל מ-2.60 $ למשתמש לחודש (בהתחייבות לשנה למיקרוסופט) בענן של מיקרוסופט, ועוד עלות הקופסה (המחיר תלוי בגרסת הקופסה וכמות משתמשי הקצה).
עלויות נוספות 1. התקנה
2. אבטחה – 70 ₪.
3. רכישת חבילות דקות שיחה.
1. התקנה
2. שיחות לנייחים ללא הגבלה, שיחות לניידים 7.9 אג' לדקה.
1. התקנה
2. חיבור לאינטרנט.
3. רכישת חבילות דקות שיחה.
 
כפי שניתן לראות מהטבלה, מדובר בפתרונות לכאורה דומים (שניתנים על בסיס ציוד רשת של אודיוקודס). אולם, השירותים שונים זה מזה באופן מובהק בכל הפרמטרים של השירות.
 
אגב, ניתן לחסוך את עלויות ההתקנה בהתקנה עצמית, למי שהתשתיות בעסק שלו מוכנות ל"תקשורת אחודה". ניתן לקבל את הנתב (שהוא די קטן) בדואר ולהתקין אותו בקלות לבד. בנוסף, במבצעים, שמקיימות החברות המתחרות מפעם לפעם, הן מספקות ללקוחות את ההתקנה בחינם. 
 
השירות של הוט הוא על בסיס טכנולוגיות העבר, דהיינו: מרכזיה פיזית, שהעסק מחזיק בתשלום נפרד אצלו בעסק, עם חיבור PRI להוט.

בבזק אין מרכזיה בעסק אלא נעשה שימוש במרכזיה וירטואלית בגישת ה-IP-Centrex.

בשירות One Box 365 השירות הוא לגמרי בענן (בענן של מיקרוסופט. כך, שניתן להזמין את השירות בכל אחד מהעננים של מיקרוסופט בארץ או בעולם. למיקרוסופט יש בארץ כמה עננים ובכללם ב-Triple C, בינת והוט. השירות הזה (בגלל שהוא בענן) הוא גם האופציה הזולה ביותר.
 
לחלק מהלקוחות העסקיים, שירות One Box 365 יהיה כנראה אטרקטיבי. הוא השירות היחיד המתאים כאן לעסקים בכל סדר גודל, עד 5,000 משתמשים (יש לאודיוקודס 3 סוגי נתבים: האחד לעד 200 משתמשים, השני לעד 500 משתמשים והשלישי לעד 5,000 משתמשים). מדובר בפתרון קל מאוד להתקנה, קל לתפעול והכל במעטפת ניהולית אחת בקופסה אחת.

הפתרון של One Box 365  הוא למעשה פתרון היברידי כולל, שמספק את כל הנדרש (תוכנה, חומרה ושירותים), כדי לספק כל צורך קיים ועתידי בתחום התקשורת של העסק או הארגון, בכל סדר גודל ולכל צורך.
 
אולם, בגלל האמינות ורמת השירות של בזק, רבים בשוק העסקי בוחרים בבזק. הפתרון המשולב של הוט All-In-box אינו מספיק אטרקטיבי, למרות שתי הורדות המחירים, שנעשו בפתרון הזה בשנה האחרונה ע"י הוט.
 
יחד עם זאת, רצוי לבחון את הפתרונות הללו מול פתרונות  מתחריםאחרים, במיוחד של: הוט (במיוחד את החיבור העסקי של 500 מגה), סלקום, בינת, Triple C, תדיראן טלקום (Aeonix) ופרטנר, כדי לקבל החלטה מושכלת. הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות ויש לנצל את התחרות בשוק להשגת הפתרון המתאים ביותר לצרכי העסק ולתקציביו.

מכאן, לפני שבוחרים בפתרון כלשהו, יש להתייעץ ולבצע ניתוח מלא של צרכי העסק, הערכת הצרכים העתידיים של העסק, התחשבות בהשקעה האפשרית ותיחור מקצועי בין ספקים. 

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, סםפטמבר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 

עסק



 
 
Bookmark and Share