Telecom News - מה קרה לאפל עם Apple TV? האם זה באמת The future of television?

מה קרה לאפל עם Apple TV? האם זה באמת The future of television?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מה קרה לאפל עם Apple TV? האם זה באמת The future of television?
ניתוח: אמנם אפל מיתגה את Apple TV החדש תחת הכותרת: The future of television, אך היא שוב טעתה (טעות שלישית ברצף בעשור האחרון) בעניין המוצר הזה. הנקודה המרכזית: אין 4K במוצר החדש וחסרים בו אלמנטים חשובים לעתיד הטלוויזיה ב-OTT.
מאת: אבי וייס, 19.9.15, 20:00Apple TV

לאחרונה, באירוע רב רושם, השיקה אפל כמה מוצרים:  iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus וגם iPad Pro. במקביל אליהם הוכרז באירוע על השקת Apple TV Box מדגם חדש. המוצר החדש לטלוויזיה על האינטרנט (OTT) לא זכה לתשומת לב רבה. אפל מיתגה את המוצר הזה באתר שלה תחת הכותרת: The future of television

אני הייתי ממתג את המוצר הזה תחת כותרת יותר נכונה: The past of television.

לא רק שמדובר במערכת קניינית סגורה, מערכת, שחיבורי האתרנט הקיימים בקופסה הם 10\100 (כמו בימים הטובים של האתרנט של שנות ה-90), הבעיה המרכזית היא, שאפל החליטה שלא תהיה במוצר הזה תמיכה ב-4K.

למי שתוהה מה ההבדלים בין המוצר החדש של Apple TV לבין המוצר הישן, ששמו זהה (שקיים בשוק כבר על 3 שנים), יגלה שיש הבדלים לא מועטים. המחיר של הממיר קפץ מ-69 דולרים ל-149 דולרים, המעבד השתדרג מ-A5 ל-A8 (אותו מעבד הקיים באייפון 6), ה-WiFi השתדרג מ-n ל-ac, חיבור ה-USB השתדרג, השלט רחוק התקדם והקופסה החדשה תומכת בזיהוי קול Siri ויכולת של תוספת אפליקציות מהחנות של אפל. 

אולם, כל זה לא יכול לחפות על כך שאין 4K בקופסה. כל מוצרי אפל האחרים (לרבות ה-iMac) תומכים ב-4K (שלא לדבר על שלל הטלוויזיות מכל היצרנים הקיימים כיום בשוק). אולם, הקופסה החדשה של אפל - לא.

זו לא פעם ראשונה, שאפל עושה טעויות ענקיות בתחום מוצרי הטלוויזיה שלה. בעשור האחרון היא עשתה כמה טעויות ענקיות וזו הסיבה, שאפל אינה מובילת שוק בתחום זה. המוצרים של גוגל (אנדרואיד) הפכו למובילי שוק בתחום הטלוויזיה על האינטרנט (OTT). 

יחד עם זאת, ללקוחות בשוק הישראלי זה לא עניין גדול וחשוב. הישראלים רגילים לקבל ולהשתמש במוצרי טלוויזיה נחותים והם אפילו לא מרגישים ש"דופקים" אותם ומספקים להם ציוד ישן ונחות במחירים מופקעים. אדגים זאת במה שיש כיום בשוק הישראלי:

א. את בעלי הוט (פטריק דרהי) כנראה מעניין רק לרכוש עוד ועוד חברות טלוויזיה (הרכישה הטרייה: Cablevision מארה"ב). לספק ללקוחות הקיימים מוצרים ושירותים מתקדמים - זה לא בראש דאגותיו. בטח שלא לספק ללקוחות מוצרים התומכים ב-4K.

מזה שנה וחצי הוט לא הציגה שום מוצר חדש ושום שירות חדש ללקוחותיה. פשוט כלום. אפס השקעה בציוד מתקדם ללקוחות. המוצר הכי חדש של הוט בשם Hot Firebox הוא כבר בן יותר משנתיים (מאז שהוכרז בצרפת, מקום הולדת הממיר הזה). ליצרנים של המוצרים מהסוג הזה עבור הוט, למשל חברת Sagecom, יש סדרה שלמה של מוצרים מתקדמים ומעולים התומכים ב-4K, מוצרים שאותם לקוחות הוט לא יקבלו

ב. לבעלי YES (שאול אלוביץ') המונח 4K כנראה לא אומר מאומה. כל מה שמעניין את YES זה לבצע "עסקאות בעלי עניין". דהיינו: להוציא עוד כסף מהכיס של הלקוחות שלה עבור ממירים, שהבעלים של YES מוכר ל-YES בעסקה סיבובית.

לאחרונה, YES השיקה ממיר חדש בשם yesQuattro, שהוא ממיר מדור ישן, שכמובן לא תומך ב-4K. זה ממיר, שנרכש מהבעלים של YES, שמייבא את הממירים הללו לארץ. אם חשבתם, שבעתיד יהיה יותר טוב ב-YES, אז טעיתם. רק לפני שבוע YES חתמה עוד "עסקת בעלי עניין" עם בעליה, במעל ל-14 מיליון דולרים, להמשך הבאת הממירים הללו לארץ ללקוחות YES, עד סוף 2017. מצפים לממירים חדישים התומכים ב-4K ללקוחות YES? תחכו ל-2017... 

ג. סלקום מצליחה כבר כמה חודשים טובים למכור ללקוחותיה ממירים מהעשור הקודם, בלי שהם ירגישו שהם מקבלים "סחורה משומשת" במחיר מופקע. למה כל כך הרבה מתפתים לדבר ההזוי הזה? זה דורש מחקר צרכני ופסיכולוגי מקיף בקרב הלקוחות הללו, מחקר שאין לאתר זה תקציב לבצע. 

ד. המתחרים בסלקום במשבצת של ה-OTT לא הרבה יותר טובים. גם להם אין 4K, למרות שיש להם ממירים הרבה יותר טובים ומתקדמים מאלה של סלקום ובכלל זה: VBox ,Take, Xtreamer ו-Innova

לא ברור לי, למה יצרנים (לרבות ישראליים: Vonetize, Beamr Video, Vidmind) של ממירים, שכן שתומכים ב-4K, לא מצליחים בישראל. אולי בגלל שגם לרגולטור (משרד התקשורת וגופי הפיקוח על עולם הטלוויזיה) לא אכפת, בשונה מגופי הרגולציה הקיימים בכל העולם הנאור.

בכאוס של עולם ה-OTT בישראל, יכולה לקום ועדה ממשלתית (ועדת שכטר), שכל מה שמעניין אותה זה ל"הכשיר את השרץ" לשירותי טלוויזיה לא חוקיים של סלקום ולגבות מכל תושבי ישראל, שיש להם חיבור אינטרנט קווי, מס חדש - "מס הפקות מקור". זו לא בדיחה ל-1 באפריל. זה בדיוק מה שוועדת שכטר ממליצה

ספקית התקשורת היחידה, שתכננה להכניס לשוק ממירים מתקדמים התומכים ב-4K, היא גולן טלקום. אולם, בינתיים, מלבד רישום לשירות החדש (ששמו: GolanBox) באתר של גולן טלקום, לא נראה שזה זז לאיזה כיוון. לגולן טלקום יש כעת דאגות אחרות לגמרי, מאשר השקת ממיר התומך ב-4K (ששמו בצרפת: freebox mini 4K). 

כך, כשהסמארטפונים הקיימים בידיים שלנו מכילים מעבדים מתקדמים ומצלמות התומכות ב-4K, והיקף מכירות טלוויזיות 4K בארץ כמו גם בעולם נמצא בנסיקה, ספקיות שירותי הטלוויזיה (הוותיקות והחדשות) בארץ בכלל לא אכפת להן מ-4K. גם לא לאפל.

לכן, מי שנשאר מאחור, ברור שיפסיד את השוק. שירותי טלוויזיה ב-4K קיימים מזמן (אפילו בנטפליקס). לכן, ספקי שירות, שיספקו ללקוחותיהם ממירים ומזרימי מדיה ל-4K, יהיו מובילים. כל השאר ייזרק לפח האשפה של ההיסטוריה. מי ששם את כספו על ממיר, שלא תומך ב-4K, פשוט לא חושב על ההווה ועל העתיד. חבל על הכסף. 4K זה ההווה והעתיד (וכבר רואים בעתיד היותר רחוק את ה-8K). 

עדכון 24.9.15: חברת Roku הודיעה שבימים הקרובים תשיק מוצר מזרים מדיה קטן תומך 4K. אמזון כבר הכריזה על השקת מוצר מזרים מדיה קטן בשם Fire TV תומך ב-4K במחיר של 99.99 דולרים ובשוק יש כבר מוצר מתחרה בעלות של 199.99 דולרים (שכולל גם מזרים מדיה וגם קונסולת משחקים) בשם: Nvidia Shield 4K Android TV Box. חדשות נוספות על 4K ניתן לקרא באתר 4K

עדכון 30.9.15: חברת Tivo הודיעה על השקת מוצר חדש וקטן בשם Bolt עם 4 טיונרים, תמיכה ב-MoCa 2.0 ועם תמיכה מלאה ב-4K במחיר של 299.99 דולרים לגרסת ה-500 ג'יגה דיסק קשיח ו-399.99 דולרים לגרסת 1 טרה דיסק קשיח. 

עדכון 22.10.16: אמזון שדרגה את פתרון Fire TV שלה עם מעבד חדש ויכולות חדשות (עם עדכון המחיר ל-39.99 דולרים ליחידה). המוצר החדש מכיל כעת: יכולות הפעלה קולית (בשם Alexa), תמיכה ב-WiFi בתקן ac עם MIMO, מעבד 1.3 גיגהרץ של חברת Mediatek מרובע ליבות, מעבד גרפי חדש שתומך בתקן HEVC, תמיכה בבלוטוס' גרסה 4.1, 1 גיגה RAM ו-8 גיגה זיכרון, חיבורי HDMI ו-Micro-USB, ועוד.
4K Television



 
 
Bookmark and Share